AndroidHealthClinic

Cutten na 2 jaar bulk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

2. Het volgende artikel kwam ik tegen: https://www.google.nl/amp/s/www.muscleforlife.com/lose-fat-fast/amp/
Uit onderzoek is gebleken dat het gunstiger is om op 25% calorie tekort te cutten dan op een tekort van 10%. Ik meen juist gelezen te hebben dat het beter was om een klein calorie tekort aan te houden. Jullie mening?

Voor elk gewenst antwoord valt er wel een onderzoek of publicatie te vinden tegenwoordig.

mijn ervaring is dat na een 10% cut , dat mijn lichaam minder herstel-vet opslaat, dan na het beëindigen van een crash-cut.
Plus voordeel van 10% cut is dat je minder roofbouw op je spieren en lichaam pleegt en veel meer energie hebt.

Enige wat je nodig hebt is beetje meer geduld en discipline.
 
Laatst bewerkt:
2. Het volgende artikel kwam ik tegen: https://www.google.nl/amp/s/www.muscleforlife.com/lose-fat-fast/amp/
Uit onderzoek is gebleken dat het gunstiger is om op 25% calorie tekort te cutten dan op een tekort van 10%. Ik meen juist gelezen te hebben dat het beter was om een klein calorie tekort aan te houden. Jullie mening?

Voor elk gewenst antwoord valt er wel een onderzoek op publicatie te vinden tegenwoordig.

mijn ervaring is dat na een 10% cut , dat mijn lichaam minder herstel-vet opslaat, dan na het beëindigen van een crash-cut.
Plus voordeel van 10% cut is dat je minder roofbouw op je spieren en lichaam pleegt en veel meer energie hebt.

Enige wat je nodig hebt is beetje meer geduld en discipline.[/QUOTE]


Hoe sneller je gewicht verliest op een lager vetpercentage(behalve als je rond de 18-25 zit denk ik) Hoe meer spiermassa je zult verliezen.. Althans, dat is mijn idee er achter en dergelijke popie jopie sites brallen maar wat neer voor likes en views.
Heb jij het boek Mein Kampf al wel eens gelezen? Dat staat bordevol handige informatie en de nodige broscience

Met vriendelijke groet.
 
Btw, dit gaat je karma kosten !!!!!!!!!!!!!
 
Ben inmiddels bezig met week 3, en zit nu op 92,5kg. Nog niets kwijt dus.

Als ik alles afweeg en tel kom ik echt op 3600kcal, dus ik vermoed dat mijn bulk gewoon geen 4500kcal was.

Anyway ik heb gekeken wat ik het moeilijkste vond om te eten (omdat ik t niet makkelijk weg krijg) en dat was toch wel rijst. Dit zijn voornamelijk koolhydraten dus vroeg me af of het verstandig was deze er dan sowieso uit te gooien.

Foto van de nieuwe meal prep hieronder ;)

D903BF20-FB9E-4DAF-A771-BFD943A86746.jpeg
 
Download het boek Championship Bodybuilding by Chris Aceto. Is vast ergens online te vinden. Daar staat alles mbt bulken, cutten enen voedingsschema samenstellen heel overzichtelijk en simpel uitgelegd.

Verrijk jezelf met informatie van respecteerde bronnen ipv louter af te gaan op iemand anders zijn mening op een forum.
 
Download het boek Championship Bodybuilding by Chris Aceto. Is vast ergens online te vinden. Daar staat alles mbt bulken, cutten enen voedingsschema samenstellen heel overzichtelijk en simpel uitgelegd.

Verrijk jezelf met informatie van respecteerde bronnen ipv louter af te gaan op iemand anders zijn mening op een forum.

Bedankt voor de tip, ik ga er straks als ik thuis ben gelijk naar op zoek.
Ik verrijk mezelf met informatie maar zoals je zelf ook wel weet zijn er ontzettend veel tegenstrijdige teksten/onderzoeken op het internet de vinden.
Ik hoor wel vaker “als ik dit van tevoren had geweten” en aangezien het voor velen hier niet de eerste keer is dat ze cutten vind ik het fijn om jullie beginnersfoutjes te horen, zodat ik ze kan voorkomen.;)
 
Update: zit nu in week 5 van t cutten. Ik val ontzettend langzaam af omdat ik nog steeds 3500kcal eet maar voel me er erg goed bij.
Nog geen kracht verloren, heb genoeg energie en voel me nog niet echt “smaller”.

Ben inmiddels ruim 2kg kwijt. Wil nog zo’n 6kg verliezen. Hier een before / after foto, ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

4E25061E-BBF7-4055-AB46-6AF0152EECDD.jpeg
 
Ik weet niet wat je doel precies is maar er kan wel wat meer dan 6kg van af denk ik. Overigens is -2kg in 5 weken ook een beetje weinig... Dat is waarschijnlijk alleen het water dat je bent kwijtgeraakt omdat je minder carbs bent gaan eten. Echt veel vet heb je niet verbrand gok ik.
Je bent ook niet dusdanig huge om op 3500kcal te cutten dus ik denk dat je minder moet gaan eten en niet zo bang moet zijn om spiermassa en kracht te verliezen. Dan komt het resultaat vanzelf wel.
 
je nek is wel flink gegroeid.
 
Mooie progressie, je houding op de foto is precies ook veel beter
 
Back
Naar boven