MuscleMeat

Cutten nog zin?

Bezoekers in dit topic

Das echt veel te laag. Hij krijgt nu in zijn geheel veel te weinig binnen...
0,35 gr per kg BW is gewoon te weinig.
Dat jij er goed op functioneert wil nog niet zeggen dat iemand er goed op functioneert. Het is en blijft een persoonlijk zoeken naar wat het beste bij je pakt.
Maar nu al veel te laag in vetten zitten zal niet in zijn voordeel gaan werken. Je hebt nu eenmaal vetten nodig.
Ik functioneer daar niet goed op. Alles behalve. De literatuur kan je er op naslaan dat 0,35 gr per kg BW het minimum is om alles te laten werken. Ik zeg niet dat die daadwerkelijk zo laag moet gaan als dat getal meer als uiterste en dat het nog een stuk lager kan dan 50gr. Want op de lange termijn ga je je dan inderdaad niet goed voelen. Dus wat Marina zegt, zoek naar de voor jou ideale macro's om daar vervolgens langere tijd mee verder te gaan. Voor nu eerst naar onderhoud gaan.
 
Onderhoud berekenen, daarvan:
2-2,5gram per kg lichaamsgewicht aan eiwitten
1-1,5 gram per kg lichaamgewicht aan vetten
rest aan kcal opvullen met carbs.

Je kunt niet voor ieder lichaam dezelfde formule hanteren, maar probeer wat voor jou werkt. Kijk hoe je trainingen gaan, hoe je energiepeil is etc. Je kunt zelf een beetje aftasten.
Als jij op dit onderhoud vervolgens lekker gaat trainen, misschien wat meer dan dat je al deed, ga je gewoon resultaat zien.
Cutten met deze fysiek slaat nergens op. Ik zou eerder je kcal wat ophogen zodat je ook meer uit je trainingen kunt halen.
 
Wat een bullshit, op onderhoud vetten aankomen....
Als je op onderhoud vet aankomt zit je dus niet op onderhoud.
Onderhoud betekent dat je niet aankomt of afvalt op die hoeveelheid kcal.
 
Fijn dat je ook inhoudelijk weet te reageren op de rest :')

Aannemelijk dat die hier een daar wel een cheat meal zal nemen.
Je weet z'n huidige macro's niet. Trainingsintensiteit, slaap, stress etc etc etc etc.........
Als je nu relatief laag zit is het zeer aannemelijk dat je dan iets van vet aankomt?
Ik denk dat je gehele advies op verschillende stukken spaak loopt.
Waarom ga je aannames doen in een advies en weet je überhaupt wel wat onderhoud is?
 
Ik denk dat je gehele advies op verschillende stukken spaak loopt.
Waarom ga je aannames doen in een advies en weet je überhaupt wel wat onderhoud is?
Dat mag je vinden. Zie ook dat het veel los maakt bij anderen. Daarom zo min mogelijk cijfers geven in een volgend advies.
Zal voor de volgende keer ook proberen geen aannames te doen in een advies.
En ja, ik weet wat onderhoud is. Naar mijn idee kom je wel iets van vet aan als je uit een cut komt. Dat gezegd hebbende was dat ook meer vanuit de intentie om hem te laten blijken dat het niet erg is om iets van vet aan te komen.
 
Dat mag je vinden. Zie ook dat het veel los maakt bij anderen. Daarom zo min mogelijk cijfers geven in een volgend advies.
Zal voor de volgende keer ook proberen geen aannames te doen in een advies.
En ja, ik weet wat onderhoud is. Naar mijn idee kom je wel iets van vet aan als je uit een cut komt. Dat gezegd hebbende was dat ook meer vanuit de intentie om hem te laten blijken dat het niet erg is om iets van vet aan te komen.
Zodra je boven onderhoud=TDEE gaat eten is er inderdaad een grote kans dat een deel van je gewichtstoename bestaat uit vetten. In dat geval spreken we over een kcal surplus=bulken. Je eet dan dus niet op onderhoud. Als jij denkt dat je op onderhoud vet kunt aankomen is je idee van wat onderhoud is verkeerd. Er is wel een mogelijkheid dat je lichaamsgewicht wat stijgt als je van cutten naar onderhoud gaat. Dit heeft echter weinig tot niks met vetten te maken.
Mijn reactie was wat te kortaf, mijn excuses daarvoor.
 
Zodra je boven onderhoud=TDEE gaat eten is er inderdaad een grote kans dat een deel van je gewichtstoename bestaat uit vetten. In dat geval spreken we over een kcal surplus=bulken. Je eet dan dus niet op onderhoud. Als jij denkt dat je op onderhoud vet kunt aankomen is je idee van wat onderhoud is verkeerd. Er is wel een mogelijkheid dat je lichaamsgewicht wat stijgt als je van cutten naar onderhoud gaat. Dit heeft echter weinig tot niks met vetten te maken.
Mijn reactie was wat te kortaf, mijn excuses daarvoor.
Yes, snap wat je zegt. Ik beredeneerde naar het feit dat je na een cut wel iets aan komt. Hoeft inderdaad geen vet te zijn maar wordt het wel vaak mee geassocieerd.
Hoe kan je het aankomen van vet verminderen/zo laag mogelijk houden naar jouw idee, na een cut?
 
Back
Naar boven