MuscleMeat

Cutten of bulken HULP!

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
23 apr 2017
Berichten
4
Waardering
2
Lengte
1m88
Massa
94kg
Vetpercentage
16%
Beste leden,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Pieter, 21 jaar. Sinds 3 geleden ben ik actief bezig met sporten. Ik woog op het begin 128kg met een vetpercentage van 39%. Na flink wat kg's te zijn afgevallen heb ik een resultaat behaald van 128kg - 91kg (-37kg) en een vetpercentage van 39% - 15.5% (-23.5%).

Dit zijn nu mijn stats;

1,88m
92,8kg
16,2% BF

5 maanden was mijn dagelijkse kcal inname naar 2300 kcal gegaan. Ik sportte voorheen 4x in de week KT (geen cardio). Dit was inderdaad in fout die ik had begaan om geen cardio toe te voegen. Inmiddels 2,5 maand geleden heb ik zelfs in buikwandcorrectie laten uitvoeren zodat mijn buik zo strak mogelijk wordt. Sinds ong. 3 weken geleden ben ik weer volledig aan het sporten (6 dagen in de week) en is mijn kcal heboefte naar 2800 gegaan voor in de cut.

Als ik me eigen vergelijk met iemand anders die gemiddeld ook 16% vet heeft zie ik er langer na niet zo strak uit. Mijn lichaam is ook gewend geraakt en mijn dagelijkse behoefte (toen ik nog 2300kcals at). Na wat berekeningen kom ik uit dat als ik 6 dagen per week train en daarbij 4x 25 min cardio doe dat ik op een behoeft kom van 2800kcal om vet te verliezen. Ik werk daarbij 40 uur per week, gemiddeld zwaar werk (geen kantoorbaan).

Ik heb nog nooit in mijn leven gebulkt. Is het dan een idee om misschien te gaan bulken? Of is jullie advies nog lekker door te gaan met cutten met 2800kcal?

Alvast bedankt!!
 
Gewoon doorgaan met cutten tot 10% lichaamsvet
 
Jouw situatie is erg specifiek, dus is het erg moeilijk te zeggen wat je moet doen. Daarbij is het ook helemaal je eigen keus.

Allereerst petje af dat je zoveel bent afgevallen!

Je hebt nu een buikwandcorrectie laten doen, wat zeggen de artsen er van met het oog op nog verder afvallen? Dat zal natuurlijk invloed hebben op hoe het er verder uit ziet lijkt mij? Dan houd je op een gegeven moment weer vel over?

Wat wil je zelf? Wil je spiermassa aankomen, of wil je je vetpercentage nog verder laten zakken? Laten we wel wezen, je bent al een behoorlijke periode aan het cutten, dus misschien dat het voor je psychische gesteldheid prettiger is om even te bulken.. maar dat is natuurlijk allemaal helemaal aan jou.

Jij moet voor jezelf de afweging maken, wil ik nog droger staan of wil ik spiermassa aanzetten? Dat hoeft niet van ons af te hangen :)

Succes!
 
Nog even door cutten.
 
Jouw situatie is erg specifiek, dus is het erg moeilijk te zeggen wat je moet doen. Daarbij is het ook helemaal je eigen keus.

Allereerst petje af dat je zoveel bent afgevallen!

Je hebt nu een buikwandcorrectie laten doen, wat zeggen de artsen er van met het oog op nog verder afvallen? Dat zal natuurlijk invloed hebben op hoe het er verder uit ziet lijkt mij? Dan houd je op een gegeven moment weer vel over?

Wat wil je zelf? Wil je spiermassa aankomen, of wil je je vetpercentage nog verder laten zakken? Laten we wel wezen, je bent al een behoorlijke periode aan het cutten, dus misschien dat het voor je psychische gesteldheid prettiger is om even te bulken.. maar dat is natuurlijk allemaal helemaal aan jou.

Jij moet voor jezelf de afweging maken, wil ik nog droger staan of wil ik spiermassa aanzetten? Dat hoeft niet van ons af te hangen :)

Succes!
Allereerst; hele mooie vooruitgang al! Respect.

Wat Hill zegt.
Doen waar je je het fijnst bij voelt.

Wat je nummer 1 goal en hoe bereik je dat het liefst.

Er vanuitgaande dat je goal droog en veel spiermassa is kun je of:

-doorcutten tot je flink droog staat en vanaf die basis bulken waarna je weer cut
-nu even een tijdje bulken en daarna verder cutten tot je flink droog staat

Beiden is wat voor te zeggen. Persoonlijk lijkt mij psychologisch het lekkerst even 2 maandjes te bulken. Dan heb je even goede krachtgains en kun je weer wat meer eten.
Heb je daarna weer maximale motivatie om door te cutten. Maar dat is persoonlijk!

Je geeft aan dat je nog niet het idee hebt dat je op 16 procent staat. Als je van dergelijk gewicht afkomt heb je ook “oud vet” zitten op bijv buik. Dat is het meest hardnekkig en gaat pas weg in een diepe cut. Ook helemaal niet erg want je hebt al veel bereikt dus focus hier niet teveel op
 
Back
Naar boven