XXL Nutrition

Cutten of bulken in mijn geval?

Bezoekers in dit topic

basenbaukje

Novice
Lid geworden
26 mrt 2014
Berichten
28
Waardering
5
Lengte
1m93
Massa
97kg
Hallo,

Ik ben 22 jr en train en al ongeveer 4 jaar. Lang niet altijd even serieus helaas! Ben 1.93m en 97KG op het moment.

Zoals op de foto’s te zien is zijn de gains echt slecht voor 4 jaar trainen (vind ik zelf). Ik heb wel enigszins een goeie spiermassa basis alleen zit er nog teveel vet over heen

Nu is mijn vraag, zal ik clean bulken in de winter? Of eerst nog paar maandjes cutten en dan pas bulken? Ik kom altijd heel makkelijk aan. Bulken is voor mij dan ook makkelijk. Cutten ook echter vind ik het psychologisch veel moeilijker qua eten. Ik houd nooit echt lang een streng dieet vol.. dat wil ik dus nu gaan veranderen.

Wat denken jullie?
1011C565-3B2E-475A-92E3-75A130D1A4FB.jpeg
9C38C721-3FBD-4D72-8B0B-D455244BED88.jpeg
00E7265D-9CD5-45E0-B4D3-5C553A856A50.jpeg
00E7265D-9CD5-45E0-B4D3-5C553A856A50.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Excuses voor de slechte foto’s 😁 !
 
1500Kcal per week minder dan nu, ~200kcals per dag. Je moet ook wel trainen en wat aan cardio doen, en niet te weinig eten.
Aight! Wat voor kcal zal ik het ongeveer nemen dan? Rond de 2000 ofzo?
 
Beetje variatie in je voedinschema kan er voor zorgen dat je het "strenge dieet" misschien langer kunt volhouden.
 
1500Kcal per week minder dan nu, ~200kcals per dag. Je moet ook wel trainen en wat aan cardio doen, en niet te weinig eten.
Ik train nu 4x per week en werk zaterdag de hele dag een fysiek zware baan👍 bedankt voor de tips
 
Ik train nu 4x per week en werk zaterdag de hele dag een fysiek zware baan👍 bedankt voor de tips
Wanneer je meer verbrand dan je eet val je af, anders kom je aan. 23jaar en 65 kilo op 1,82m zie ik er niet in gek genoeg. normaal is je onderhoud ~2400kcals/per dag(in theorie)
 
Wanneer je meer verbrand dan je eet val je af, anders kom je aan. 23jaar en 65 kilo op 1,82m zie ik er niet in gek genoeg. normaal is je onderhoud ~2400kcals/per dag(in theorie)
Hoe kom je bij 65kg en 1.82m?
 
Oh, jij was toch 1.65m :p
Ik ben 22 jr en train en al ongeveer 4 jaar. Ben 1.93m en 97KG op het moment.

basenbaukje Zie dit net in OP, overheen gelezen. zie er ook niet aan af dat je al 4j traint(no offense). Het is wel handig je stats bij te werken, Ik kijk vaak naar links en geef advies op de invulling daar
 
Laatst bewerkt:
Oh, jij was toch 1.65m :p
Ik ben 22 jr en train en al ongeveer 4 jaar. Ben 1.93m en 97KG op het moment.

basenbaukje Zie dit net in OP, overheen gelezen. zie er ook niet aan af dat je al 4j traint(no offense). Het is wel handig je stats bij te werken, Ik kijk vaak naar links en geef advies op de invulling daar
Ik heb het aangepast. No offense taken. Ik had zeer zeker veel meer progressie kunnen maken. Ik denk echter wel dat als ik 10kg lichter ben je wel wat gains gaat zien. Nu alleen nog niet haha.
 
Oké, track wat je nu eet en voer mijn eerdere advies uit. 2000Kcals is veel te weinig voor iemand van 1.93m.
65/70g vet
180g eiwit en rest koolhydraten.
Weet niet wat je nu aan Kcals binnenkrijgt maar schat dat je rond de 23-2400Kcals wel gaat afvallen
 
Oké, track wat je nu eet en voer mijn eerdere advies uit. 2000Kcals is veel te weinig voor iemand van 1.93m.
65/70g vet
180g eiwit en rest koolhydraten.
Weet niet wat je nu aan Kcals binnenkrijgt maar schat dat je rond de 23-2400Kcals wel gaat afvallen
Ga ik doen! Ik heb 2300 kcal genoteerd met 45% carbs 259g, 30% eiwit 173g en 25% vet 64g.

ik ga ermee aan de slag, mocht je over een tijdje ook interesse hebben bij een kleine update dan reageer ik wel even op dit topic👍
 
Ga ik doen! Ik heb 2300 kcal genoteerd met 45% carbs 259g, 30% eiwit 173g en 25% vet 64g.

ik ga ermee aan de slag, mocht je over een tijdje ook interesse hebben bij een kleine update dan reageer ik wel even op dit topic👍
Ja, graag. Dan zien we ook het resultaat en of het - in jouw geval- goed werkt. Het blijft theorie, daarom is het belangrijk je Kcals van nu te tracken, en daarop een schema te maken.
 
Lekker veel en goed eten zou ik zeggen en snoeihard trainen met lekker veel zware compounds. Eerst een beest worden en dan eens aan cutten gaan denken. Als je nu gaat cutten blijft er niet veel van je over. Maar ieder zijn smaak.
 
Lekker veel en goed eten zou ik zeggen en snoeihard trainen met lekker veel zware compounds. Eerst een beest worden en dan eens aan cutten gaan denken. Als je nu gaat cutten blijft er niet veel van je over. Maar ieder zijn smaak.
Daar was hij al 4j mee bezig. vet heb je niks aan, of je moet een buffel willen worden van 130kg met dikke pens.
 
Ja, graag. Dan zien we ook het resultaat en of het - in jouw geval- goed werkt. Het blijft theorie, daarom is het belangrijk je Kcals van nu te tracken, en daarop een schema te maken.
Wat zijn goede tussendoortjes die ik verder kan eten? Ik moet voor vandaag eigg nog 700 kcal naar binnen gooien vanavond. Kwark etc heb ik al berekend. Zit nog met een resterende 700!
 
Krentenbol(en) met kaas 😉
 
Back
Naar boven