AndroidHealthClinic

Cutten of Bulken?

Bezoekers in dit topic

simmzzy

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
7 mei 2012
Berichten
467
Waardering
114
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
3%
Hallo ik had een vraag,
Ik weet niet wat mijn vetpercentage is, wat denken jullie ongeveer?
En zou ik nu gaan cutten of bulken? Aangezien ik het vetpercentage niet weet kan ik dit niet goed besluiten..
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen?
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg vreten, vreten en nog eens vreten. Ik weet niet hoelang je aan het trainen bent maar 60kg is wel erg licht voor 1.77m..
 
Okee bedankt voor de tip,
Maar zou je dit droog kunnen noemen dan? Of moet mijn vetpercentage dan nog lager zijn?
En las hier veel over bulken en cleanbulken, kan iemand mij het verschil uitleggen?
 
Grofgezegd:

Bulken = wat meer boven je onderhoudsniveau, een paar honderd boven je onderhoud en vaak hebben mensen er een beetje schijt aan wat voor voedsel je binnen krijgt. Vaak denken mensen ik zit toch in de bulk dus schijt aan die big mac, schijt aan dat ijsje.

Cleanbulk = altijd beter, niet ver boven je onderhoudsniveau en zoveel mogelijk schoon voedel (clean food).

ps. sowieso niet gaan cutten, want je hebt al bijna geen massa (dan word je gewoon een gemiddelde, dunne jongen).
 
cleanbulken
 
okee bedankt voor jullie tips!
ga nu meteen bezig met een schema maken.
wat voor vet% schatten jullie mij dan?
 
10-12%

beste is laten meten met een huidplooimeter

succes
 
okee bedankt! dit kan ik gewoon doen bij mijn sportschool neem ik aan?
 
geen idee, hoop het voor je
als je een beetje gym hebt dan wel
 
Je hebt geen massa, dus je vetpercentage is moeilijk te schatten.

Sowieso zou ik me focussen op massa bouwen als ik jou was.

Eet veel (schone) koolhydraten zoals brinta, havermout, rijst en aardappels.
Eet veel eiwitten zoals eieiren, zalm, kipfilet (matig met zuivel)
En eet wat extra vet: uit je eieren(dooier) zalm, visolie caps en een eetlepel olijfolie voor je gaat slapen.

neem een eiwitshake na het trainen (met water, geen melk) en voeg er wat snelle suikers aan toe... 4 eetelepels dextrose bijvoorbeeld.

good luck
 
okee brinta en aardappels eet ik al sochtends en savonds, is meergranen brood ook goed voor overdag? verder haal ik mijn eiwitten uit 100g kipfilet beleg per dag een bakje 500g aldi kwark en 1 liter melk.
Zuivel is dus niet goed? moet ik stoppen met melk en kwark?
En dextrose, kan ik daarvoor in de plaats appel of banaan eten?
 
Heel hard bulken
 
Je hebt geen massa, dus je vetpercentage is moeilijk te schatten.

Sowieso zou ik me focussen op massa bouwen als ik jou was.

Eet veel (schone) koolhydraten zoals brinta, havermout, rijst en aardappels.
Eet veel eiwitten zoals eieiren, zalm, kipfilet (matig met zuivel)
En eet wat extra vet: uit je eieren(dooier) zalm, visolie caps en een eetlepel olijfolie voor je gaat slapen.

neem een eiwitshake na het trainen (met water, geen melk) en voeg er wat snelle suikers aan toe... 4 eetelepels dextrose bijvoorbeeld.

good luck

Waarom met water en geen melk, explain?
 
okee brinta en aardappels eet ik al sochtends en savonds, is meergranen brood ook goed voor overdag? verder haal ik mijn eiwitten uit 100g kipfilet beleg per dag een bakje 500g aldi kwark en 1 liter melk.
Zuivel is dus niet goed? moet ik stoppen met melk en kwark?
En dextrose, kan ik daarvoor in de plaats appel of banaan eten?

ik zou lekker aan de zuivel gaan. 2 liter halfvolle melk per dag doet t voor mij prima. Kost je 1 euro 20 en dan heb je al 60 gram dierlijke eiwitten binnen + 900 kcal
 
ik weet niet waarom melk slecht was? maar ik drink nu een liter halfvolle melk per dag..
moet ik hier nou mee stoppen of mee doorgaan??
 
ik weet niet waarom melk slecht was? maar ik drink nu een liter halfvolle melk per dag..
moet ik hier nou mee stoppen of mee doorgaan??

Doorgaan
 
hahah op 1 of andere manier is de ''doorgaan'' hierboven extreem grappig

@simmzzy: maak een bulk schema en vraag om advies..je kan ook gwn dit doen: ALLES OPETEN WAT JE TEGENKOMT BEHALVE SNOEP,KOEK,FRIET,CHIPS ETC..zit je altijd wel goed denk ik
 
hahah op 1 of andere manier is de ''doorgaan'' hierboven extreem grappig

@simmzzy: maak een bulk schema en vraag om advies..je kan ook gwn dit doen: ALLES OPETEN WAT JE TEGENKOMT BEHALVE SNOEP,KOEK,FRIET,CHIPS ETC..zit je altijd wel goed denk ik


Aanvankelijk van waar hij werkt kan dat een bijzonder slecht idee zijn. In de bouw bijvoorbeeld. Ziekenhuis. Chemicaliënbedrijf. Waterzuivering.
 
Back
Naar boven