XXL Nutrition

Cutten of bulken?

Bezoekers in dit topic

SjoerdvdVeen

Novice
Lid geworden
23 sep 2013
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
64kg
Vetpercentage
12%
Goedemiddag dbb'ers,

Ik ben relatief nieuw op dit forum maar zit met een dringende vraag.

Ik ben al 2 jaar serieus aan het fitnessen en boksen.
Nu wil ik meer tijd gaan spenderen aan massa opbouw, momenteel heb ik een VP van 12.6 %, ik train 7 keer per week namelijk 2 keer boksen en 5 keer fitness met 1 rustdag en 1 dag waar ik te hardlopen ga of fietsen.

Ik eet nu +- 2500 kcal op een dag dit heb ik onlangs verhoog omdat ik constant een honger gevoel had naar +-3000 kcal.

Nu luid mijn vraag als volgt kan ik nu het beste gaan cutten tot een VP van +-8% of gaan bulken ? (Zie foto)

Stats:
64 kg
1.78 m
12.6% VP


Alvast bedankt,
Sjoerd

IMG_20130923_173228.jpg
 
Op die foto lijkt het wel wat hoger dan 12-13%, eerder 15% bijvoorbeeld, maar de foto is niet scherp en het is geen goede belichting dus misschien zit ik er naast.

Als je inderdaad 12.6% vet percentage hebt zou ik lekker gaan bulken ;)...
 
Ik heb het laten opmeten bij mijn sportschool dit is volgens mij wel juist gebeurd, maar ik lees veel dat je beter kan gaan cutten tot 8% en dan gaan bulken
 
Ik heb het laten opmeten bij mijn sportschool dit is volgens mij wel juist gebeurd, maar ik lees veel dat je beter kan gaan cutten tot 8% en dan gaan bulken

8% is extreem laag, dat haal je niet zomaar, veel mensen die cutten voor de zomer gaan ook maar naar de 10% om al echt strak te staan. ;) En veel mensen gainen ook slechter op een lager vet percentage, wat dat betreft is 12% wel echt een goede basis om op te bulken.
Je kan je vet percentage op laten lopen tot bijvoorbeeld 15-16% en het in april er weer netjes af werken voor de zomer, wat dat betreft is 15% nog te doen en ga je er niet eens vatsig uit zien. :D

Maar once again, jouw keus.
 
Ja snap ik bedankt voor je advies man ! Ik denk dat ik ga cutten dot minimaal 10% dan zou ik dus 400 kcal minder moeten gaan eten ?
En dan ga ik voluit bulken!
 
Back
Naar boven