AndroidHealthClinic

Cutten of bulken ?

Bezoekers in dit topic

NairoQuintana

Novice
Lid geworden
11 aug 2013
Berichten
7
Waardering
0
Ik ben nu zo'n 3 maandjes bezig met cutten (ca 1700-1800 kcals per dag), maar val laatste weken niet echt meer veel af (ook wel logisch ergens). Ben 1m82 +- en weeg rond de 65kg. Dat lijkt mss weinig, maar vind dat ik nog vrij veel buikvet heb. Heb volgens mijn vetmeter een vet% van rond de 10-11% maar als ik afga op voorbeeldfoto's lijkt met het eerder rond de 14/15% te zijn (kan ook komen door weinig spieren mss ?).

Nu is mijn vraag, wat raden jullie mij aan ? Nog even doorgaan met cutten of paar weken gaan bulken eerst ? Tegen de zomer zou ik wel scherp willen staan. Zowel qua vet% als conditie. Ik train ongeveer 3/4x per week. 3x per week kracht en cardio en dan nog 1x buikspieren + cardio.

Dank bij voorbaat !
 
Bulken en zware gewichten heffen.denk wel dat het id omdat je nog niet heel gespierd bent.
 
''Normaal'' eten en gewoon keihard trainen kerel.
 
Bulken en zware gewichten heffen.denk wel dat het id omdat je nog niet heel gespierd bent.

Richting de 2500 kcal dan ? Train altijd 3 sets van 12 reps op 8 verschillende toestellen. Sowieso altijd 1 dag rust tussen. En wanneer best terug beginnen cutten dan ? Bij een bepaald vet% of na een bepaald aantal weken ?
 
Wanneer je wat massa hebt opgebouwd.
 
Richting de 2500 kcal dan ? Train altijd 3 sets van 12 reps op 8 verschillende toestellen. Sowieso altijd 1 dag rust tussen. En wanneer best terug beginnen cutten dan ? Bij een bepaald vet% of na een bepaald aantal weken ?

Zou wel clean bulken.ik volg een 12 weken schema om droog te komen.zeker massa oefeningen doen.deadlift,squat,bench press,...
 
Richting de 2500 kcal dan ? Train altijd 3 sets van 12 reps op 8 verschillende toestellen. Sowieso altijd 1 dag rust tussen. En wanneer best terug beginnen cutten dan ? Bij een bepaald vet% of na een bepaald aantal weken ?

Zwaarder tillen kerel.

Ga bijvoorbeeld over op 5*5 op basis oefeningen zoals bankdrukken, deadlifts en squats.
 
Ga eens een jaar bulken of zo. Je bent supermager.
 
Dank voor de hulp allemaal !

Zou wel clean bulken.ik volg een 12 weken schema om droog te komen.zeker massa oefeningen doen.deadlift,squat,bench press,...

Die oefeningen doe ik (voorlopig) niet, doe vooral isolatie-oefeningen, vind ik veel leuker en de oefeningen die jij opnoemt zijn zowat altijd bezet op mijn fitness helaas. Doe onder andere pull ups, biceps curl, lat pull down, chest flye, ... Weet wel dat squats en bench presses beter zijn, maar hoeveel % ongeveer denk je dat deze extra helpen ? Want ben nu op 3 maanden, terwijl ik cutte, beste wel wat spieren bijgekomen al enkel met deze oefeningen die ik opnoemde.

En dacht altijd dat tussen de 8 en de 12 reps het beste was voor massa, maar hier lees ik nu 5 ?

---------- Toegevoegd om 21:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:48 ----------

Ga eens een jaar bulken of zo. Je bent supermager.

Valt helaas wat tegen, zeker als ik neerzit of lig vind ik dat ik nog best veel (buik)vet heb, maar zal eerst is paar weken bulken dan.
 
wat anoniem zegt... jaar bulken **** die abs voor een tijdje man shitt je wilt groeien bang om abs te verlieze???
 
U eerste oefening is 5x5 goed.wel massa oefeningen.bor,bench,halter curl,smal bankdrukken,deadlift,...
Denk dat het een heel groot verschil is als je niet deadlift tegenovet wel.
 
Zoek een trainingsschema met dropsets en maak gebruik van het Keto-dieet. Binnen één week merk en zie je al verschil. Succes!
 
Back
Naar boven