MuscleMeat

Cutten of bulken?

Bezoekers in dit topic

Griez7

Novice
Lid geworden
21 jun 2018
Berichten
2
Waardering
1
Lengte
1m74
Massa
68kg
Beste forumleden,

Mijn stats:
Lengte: 174 cm
Gewicht: 67KG

Trainingsschema:
Dag 1: Borst + Armen
Dag 2: Rug en Schouders
Dag 3: Benen + Buik
Rustdag

Na de rustdag begin ik weer met borst en armen enz.

Ik ben de afgelopen 4 maand begonnen met krachttraining. In deze 4 maanden heb ik de nadruk gelegd op het juist uitvoeren van de oefeningen en geprobeerd progressie te maken in het gewicht per oefening. Daarbij heb ik op mijn voeding gelet, waardoor ik van 74KG naar 67KG ben afgevallen. In de 4 maanden heb ik 500kcal onder mijn onderhoud gegeten, dit was 2600 kcal, waardoor ik tot de 2100kcal heb gegeten. Dit ging samen met een verhoogde eiwit inname.

Ik zit nu een beetje in een dillema, ga ik nu door met cutten, of ga ik voor een klein calorieoverschot om te bulken. Of veel trainen en eten op onderhoud?

Als ik door ga met cutten ben ik bang dat er weinig spier overblijft, en met bulken kan het zijn dat ik weer het postuur wat ik eerst had terug krijg.

Heeft iemand advies voor mij?

Foto's zijn bijgevoegd.

WhatsApp Image 2018-06-21 at 16.58.34 (1).jpeg


WhatsApp Image 2018-06-21 at 16.58.34.jpeg
 
Als je begint met krachtsport even een beetje cutten is prima. Niet te gek maken.
Daarna zou ik gewoon lekker hard gaan trainen. Nog niet al teveel op je eetpatronen letten, gewoon op de spiegel letten.
Het belangrijkste is dat je plezier houdt aan de sport. En als dat lukt....... komen de spieren vanzelf.

Ik kan het niet aan je trainingsschema zien, maar als ik 30 jaar terug in de tijd kon, zou ik vooral veel compound oefeningen doen.
Dat legt een solide basis om mee te werken. Ik ben ooit teveel met isolatieoefeningen begonnen.
Maar goed, dat was ook een andere tijd. Met andere inzichten.
 
Lekker "bulken". Je kan niet verbranden wat je niet hebt. Zorg eerst voor voldoende muscle. Daarna pas cutten.
 
Mijn advies is nog even doorgaan met cutten. Omdat je vetpercentage nog aan de hoge kant is (meer dan 20%), ga je echt geen spiermassa verliezen in een milde cut, helemaal niet als je nog maar 4 maanden traint.
 
Als je begint met krachtsport even een beetje cutten is prima. Niet te gek maken.
Daarna zou ik gewoon lekker hard gaan trainen. Nog niet al teveel op je eetpatronen letten, gewoon op de spiegel letten.
Het belangrijkste is dat je plezier houdt aan de sport. En als dat lukt....... komen de spieren vanzelf.

Ik kan het niet aan je trainingsschema zien, maar als ik 30 jaar terug in de tijd kon, zou ik vooral veel compound oefeningen doen.
Dat legt een solide basis om mee te werken. Ik ben ooit teveel met isolatieoefeningen begonnen.
Maar goed, dat was ook een andere tijd. Met andere inzichten.

Ik zou nu al wel op mn voeding gaan letten en een schema volgen ipv gewoon wat te gaan gokken.
 
Weet je zeker dat dit 67kg is op 1.74m? Lijkt me sterk eerlijk gezegd
 
Weet je zeker dat dit 67kg is op 1.74m? Lijkt me sterk eerlijk gezegd
Heb mijn lengte gemeten met een meetlint en mijn gewicht met een weegschaal. Lijkt me geen speld tussen te krijgen :rolleyes:
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Back
Naar boven