MuscleMeat

Cutten of bulken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AliasElias

Novice
Lid geworden
16 dec 2018
Berichten
3
Waardering
5
Lengte
1m82
Hallo allemaal,


Deze zomer ben ik begonnen met afvallen, na altijd al dikker te zijn geweest was ik er gewoon klaar mee. Op 1 juni(94,4kg)ben ik begonnen met het veranderen van mijn eetpatroon, de eerste paar weken heb ik echt heel weinig gegeten waardoor het wel heel snel ging, maar na 4 weken besloot ik er ook bij te gaan sporten en iets meer te gaan eten. Begonnen met een beetje cardio en daarna vrij snel overgegaan naar krachttraining.

Na 12 weken 3x per week een full body workout te hebben gedaan ben ik begonnen met 6x per week training. Dit doe ik nu ongeveer 8 weken. Na al redelijk wat resultaat te zien(voor mij dan) zit ik nu in een dubio, ik heb 5 maanden lang "gecut" en ongeveer continue 500 kcal onder mijn onderhoud gegeten. Ik was er op een gegeven moment klaar mee en ben een aantal weken weer erg veel gaan eten(chocola/mac/kfc/etc.). Hierdoor ben ik weer wat aangekomen.

Gewicht 6 september 75,1kg
Gewicht 8 oktober 74,1kg
Gewicht 26 oktober 71,1kg
Gewicht 26 november 75,2kg
Gewicht 16 december 76,2kg

Nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen, ik wil erg graag van het vet af, maar ik vind het jammer als ik hierdoor niet gebruik kan maken van de "newbie gains" omdat ik dan te weinig eet om spiermassa aan te komen. Dus wat raden jullie mij aan? Alvast bedankt voor de reacties!

Tevens heb ik al lang gyno en hiervoor ben ik laatst naar de dokter geweest, die gaf aan dat als het tegen april niet weg is ik terug moet komen. Is het daarom ook misschien verstandig om niet te blijven cutten?

5 juli

6 september

26 november

Wat ik tot nu toe heb "bereikt"
 
Laatst bewerkt:
Is eigenlijk altijd je eigen opinie, maar ik zou zoals hierboven ook wordt genoemd lekker bulken (CLEAN bulken en geen mac/kfc elke dag)
 
Thanks voor de reacties, dan ga ik toch maar voor de lean bulk.

Edit:

Besloten om vanaf vandaag tot ongeveer maart te gaan bulken op 2700 kcal per dag.
 
Laatst bewerkt:
Bulken op 2700 kcals? Weet je zeker dat dat klopt? Je kunt je kcals gaandeweg nog verhogen natuurlijk maar 2700 is wel heel laag.
 
Is eigenlijk altijd je eigen opinie, maar ik zou zoals hierboven ook wordt genoemd lekker bulken (CLEAN bulken en geen mac/kfc elke dag)
cleanbulken heeft niets met junkfood te maken
 
Bulken op 2700 kcals? Weet je zeker dat dat klopt? Je kunt je kcals gaandeweg nog verhogen natuurlijk maar 2700 is wel heel laag.

Ik heb een aantal video’s gekeken waar ze een overschot van ~10% aanraden. TDEE calculaters geven ongeveer een verbruik van 2500 kcal per dag, dus dacht doe er 200 bij.

Maar ik kijk het wel even aan, gaandeweg kan ik het inderdaad nog altijd veranderen!
 
Ik heb een aantal video’s gekeken waar ze een overschot van ~10% aanraden. TDEE calculaters geven ongeveer een verbruik van 2500 kcal per dag, dus dacht doe er 200 bij.

Maar ik kijk het wel even aan, gaandeweg kan ik het inderdaad nog altijd veranderen!
Gewoon per week even kijken. Gebeurt er (te) weinig dan gewoon 100 kcals erboven op :)
 
Nette progressie iig

Nu licht bulken en kapot hard (wel verstandig) trainen
 
Heb je ooit al eens je echte onderhoud bepaald?
een berekening zegt niets over je echte onderhoud. Het zijn slechts berekeningen en houden geen rekening met je eigen persoonlijke omstandigheden.. metabolisme is voor iedereen anders bijvoorbeeld. Je onderhoud weet je pas echt als je een aantal kcal eet en op gewicht blijft. Het blijven schattingen. Dus gewoon proberen en dan zien of je aankomt.. zo niet ophogen.
 
Back
Naar boven