MuscleMeat

Cutten of bulken?

Bezoekers in dit topic

Hoeveel weeg je?
75kg
Ik vermoed dat je te weinig stimulans geeft om te kunnen groeien.
Er zit geen echte lijn in je training.
Als voeding zoals jezelf zegt on point is dan raad ik persoonlijk aan om naar de gym te gaan, een deftig schema te kiezen (zoals reeds eerder aangegeven) en er voor te gaan.
Je zal versteld staan wat ene lichaam kan met genoeg voeding, rust en trainingsstimulans.
Dat denk ik ook, zat er ook al aan te denken misschien gewoon weer naar de gym te gaan. Thanks!
 
No offence taken. Ik ben toch trots op me lichaam. Als je ziet hoe ik eerst was is het een grote verandering.
Maar ik weet ook niet? Ik hou echt ook al heel lang me voeding bij (eiwitten sowiezo, altijd), en in sommige periodes heb ik ook echt streng en accuraat me kcal innames bijgehouden.
Wil geen excuses gaan verzinnen ofzo, maar slechte genen misschien?
wacht ben niet goed mee, je houd altijd al je voeding bij (eiwitten) maar je kcal niet, dus eigenlijk ben je aan het tracken zonder te tracken?
ook na 7 jaar trainen zou je toch verwachten dat je al meer gaat duwen op bench press, en al je andere oefeningen. denk dat je al heel lang op het zelfde gewicht ligt te trainen?
 
wacht ben niet goed mee, je houd altijd al je voeding bij (eiwitten) maar je kcal niet, dus eigenlijk ben je aan het tracken zonder te tracken?
ook na 7 jaar trainen zou je toch verwachten dat je al meer gaat duwen op bench press, en al je andere oefeningen. denk dat je al heel lang op het zelfde gewicht ligt te trainen?
Kcal heb ik ook lang bijgehouden, opgegeven moment werd dat toch een beetje een obsessie dus ben daar toen mee gestopt. Nu hou ik gewoon alleen me eiwitten bij.
En jaa, ik train inderdaad echt al heel lang op hetzelfde gewicht. Moet je persee zwaar trainen voor spiermassa?
 
Als je altijd hetzelfde gewicht gebruikt, krijgen je spieren geen nieuwe stimulus.
Daarom zullen ze zich ook niet aanpassen en groeien.
Probeer zeker progressive overload toe te passen.
En calorieën tracken is heel belangrijk dus ik zou daar ook weer mee beginnen.
 
Kcal heb ik ook lang bijgehouden, opgegeven moment werd dat toch een beetje een obsessie dus ben daar toen mee gestopt. Nu hou ik gewoon alleen me eiwitten bij.
En jaa, ik train inderdaad echt al heel lang op hetzelfde gewicht. Moet je persee zwaar trainen voor spiermassa?
Nee, is geen moeten. Je kunt zelfs doorgaan tot 3 setjes van 40 reps.
Dan moeten de laatste reps ook echt de laatste reps zijn die je nog met goede techniek kunt uitvoeren.

Maar dat is moeilijker dan rond de 5 a 10/15 reps te trainen met goede techniek. Bij de mindere reps ga je dan ook sneller omhoog qua kracht en waarschijnlijk ook in spier ontwikkeling.
En dat is waarschijnlijk je doel.
 
Kcal heb ik ook lang bijgehouden, opgegeven moment werd dat toch een beetje een obsessie dus ben daar toen mee gestopt. Nu hou ik gewoon alleen me eiwitten bij.
En jaa, ik train inderdaad echt al heel lang op hetzelfde gewicht. Moet je persee zwaar trainen voor spiermassa?
Zwaar trainen en zwaar gewicht is nog wel verschillend.
Maar voor progressie dient er wel een vorm te zijn van progressieve overload.
Dit betekend een stijgende lijn in sets/reps/gewicht/intensiteit of volume.
Echter is 1 van die niet heiligmakend maar een combinatie van bovenstaande en correcte voeding + genoeg rust.

Ik denk dat je iets scherper moet zitten op je voeding en toch de stap naar de gym moet maken voor meer progressie.
 
Nee, is geen moeten. Je kunt zelfs doorgaan tot 3 setjes van 40 reps.
Dan moeten de laatste reps ook echt de laatste reps zijn die je nog met goede techniek kunt uitvoeren.

Maar dat is moeilijker dan rond de 5 a 10/15 reps te trainen met goede techniek. Bij de mindere reps ga je dan ook sneller omhoog qua kracht en waarschijnlijk ook in spier ontwikkeling.
En dat is waarschijnlijk je doel.
Jaa, maar ik doe eigenlijk altijd tussen de 8 en 12 reps. Bij hele zware oefeningen eerder 5
Zwaar trainen en zwaar gewicht is nog wel verschillend.
Maar voor progressie dient er wel een vorm te zijn van progressieve overload.
Dit betekend een stijgende lijn in sets/reps/gewicht/intensiteit of volume.
Echter is 1 van die niet heiligmakend maar een combinatie van bovenstaande en correcte voeding + genoeg rust.

Ik denk dat je iets scherper moet zitten op je voeding en toch de stap naar de gym moet maken voor meer progressie.
Yoo thanks man! Dat ga ik onthouden. Ik ga dan toch maar weer is me kcal tracken en was sowieso al van plan om weer naar de gym te gaan
 
Ja wordt een stuk duidelijker zo met een front double biceps waar je voor 30% op staat
IMG_20220525_170235_765.jpgIMG_20220526_140026_090.jpg
 
Back
Naar boven