XXL Nutrition

Cutten of doorgaan?

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
7 jan 2020
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m75
Hallo allen,

Ik ben begin december begonnen met bulken op een gewicht van 67,3kg en weeg nu 72,2. Gister een meting gehad en er kwam uit dat ik 19,1% vet heb. Nu zit ik in de knoop, moet ik gaan cutten of juist doorgaan met mijn bulk? Ik heb naar mijn idee nog niet genoeg spiermassa opgebouwd om te cutten, maar van die 19,1% vet word ik ook niet blij....

Graag jullie mening/reactie.
 
Hoe is die 19.1 % gemeten ? 4 / 7 punts meting of een "slimme " weegschaal met stroompulsen die door je lichaam heen gaan

Wat zegt de spiegel ?
Je geeft zelf het antwoord , je hebt voor jezelf niet genoeg spiermassa, dan zou ik door bulken en massa aan gaan zetten .
 
Het is via een weegschaal gemeten. In de spiegel zie ik zeker niet de massa die ik wil zien, maar ik wil ook niet te hoog in mijn vetpercentage liggen....
 
Hoe zit het dan met mijn vetpercentage? Als ik nu door ga bulken zal het wel meestijgen neem ik aan...
 
Hoe zit het dan met mijn vetpercentage? Als ik nu door ga bulken zal het wel meestijgen neem ik aan...

Je zal in een bulk altijd wat vet aanzetten , je zal moeten dealen met het stijgende vetpercentage , je wil massa aanzetten , eerst bulken , in mei oid cut inzetten voor 10 / 12 weken ..

Wil je geen vet aanzetten ga je cutten maar dan zul je geen / zeer weinig massa opbouwen
Er bestaan ( naturel ) geen shortcuts of wondermiddelen
 
Die meting met zo'n weegschaal kan er verschrikkelijk naast zitten. Je woog eerst 67.3 op 1.75 meter zonder ervaring in de gym? In dat geval kan ik me voorstellen dat je redelijk skinny was? Ik denk om eerlijk te zijn niet dat je op 19% zit. Maak anders een fototje zonder gezicht etc. Nu is het ook maar gissen of je door moet bulken of niet.

Andere vraag: Hoe ziet jouw bulk er uit? Wat is je kcal behoefte en hoeveel zit je daar boven?
 
Me caloriebehoefte ligt rond de 2200kcal en ik probeer elke dag rond de 2700kcal te eten. Maar na die meting van gisteren stond er dat mijn caloriebehoefte 1800kcal was, dus ook erg vreemd.
 
Nogmaals die weging zegt niets en is onbetrouwbaar , dus ook je “ calorie behoefte “ ,.

Schatting van vp is lastig , je bent niet heel groot
 
Ik zou het volgende doen in jouw situatie:

Je hebt, zoals je zelf al aangaf, nog niet zo heel veel (spier)massa. Daarnaast vind ik dat je er niet te dik/vettig uitziet. Ik zou gewoon door bulken t/m eind april. Dan kijken hoe je er bij staat en rustig cutten. Check dagelijks je gewicht gedurende de bulk en pak het gemiddelde per week (wel op lege maag in de ochtend). Denk dat je moet gaan voor max 1.5 kilo per maand aankomen. Gaat het te sloom of te snel? Stel je voedingsschema bij. Onderhoud berekenen is slechts een schatting en per persoon varieert dit.

Eindconclusie: Ik zou zeker niet gaan cutten nu...
 
Als je in de spiegel kijkt, wil je dan cutten of verder bulken? Vergeet even dat vetpercentag. Het getal bedoel ik.
 
Dan wil ik zeker verder bulken. Ben nogsteeds skinny als een maand geleden, misschien ietsjes gegroeid, maar zeker niet op mijn eindpunt qua bulken wat ik voor ogen had. Maar die meting liet me gewoon schrikken, anders was ik doodgewoon door gaan bulken.
 
Vet % van zo een meting zegt niets. Je hebt nog erg weinig massa dus rustig doorgaan.
De 1800 van dat apparaat zal waarschijnlijk je BMR zijn. Dat is wat je nodig hebt in rust.
Dat moet je nog vermenigvuldigen met je activiteitenfactor.
Maar buiten dat.. een apparaat kan niet jouw onderhoud berekenen. Die weet nl niet hoeveel je sport ;)
 
Dan wil ik zeker verder bulken. Ben nogsteeds skinny als een maand geleden, misschien ietsjes gegroeid, maar zeker niet op mijn eindpunt qua bulken wat ik voor ogen had. Maar die meting liet me gewoon schrikken, anders was ik doodgewoon door gaan bulken.
Daar is je antwoord. Laat je niet gek maken door een getal (wat waarschijnlijk niet klopt). :)
 
Je moet voor jezelf bepalen waar je je ongemakkelijker bij voelt. Voel je je ongemakkelijker bij een hoger vetpercentage, dan ga je cutten. Voel je je ongemakkelijker bij het idee dat je jezelf klein vind, dan ga je door met bulken.

Ik zou zelf eerst cutten. Hoe lager je vetpercentage is, hoe meer veranderingen je aan je lijf ziet als je daarna gaat bulken.
 
Je moet voor jezelf bepalen waar je je ongemakkelijker bij voelt. Voel je je ongemakkelijker bij een hoger vetpercentage, dan ga je cutten. Voel je je ongemakkelijker bij het idee dat je jezelf klein vind, dan ga je door met bulken.

Ik zou zelf eerst cutten. Hoe lager je vetpercentage is, hoe meer veranderingen je aan je lijf ziet als je daarna gaat bulken.

Mijn motto is ook pompen en vreten, en dan weer pompen en vreten en dan beland je plots in de cut (vertaal naar K-U-T) fase.
 
Back
Naar boven