MuscleMeat

Cutten of niet? (1 bezoeker)

Hoelang nog door bulken?

  • 6 weken

    Stemmen: 0 0,0%
  • 7 weken

    Stemmen: 0 0,0%
  • 8 weken

    Stemmen: 1 9,1%
  • 9 weken

    Stemmen: 0 0,0%
  • 10 weken

    Stemmen: 0 0,0%
  • Helemaal niet stoppen met bulken.

    Stemmen: 1 9,1%
  • Vroeg beginnen met cutten

    Stemmen: 9 81,8%

  • Totaal stemmers
    11

Bezoekers in dit topic

JulianR98

Novice
Lid geworden
23 jan 2017
Berichten
8
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
70kg
Vetpercentage
10%
Hallo,

Het wordt natuurlijk weer zomer en ik zat erover te denken om misschien te cutten en mijn calorie intake te verminderen naar 300 onder mijn onderhoudsbehoefte.
Ik vroeg mij alleen af of ik hiermee niet enorm veel spiermassa verlies.

Ik ben 18 jaar weeg 71,2 kilo en heb een bodyvetpercentage van 15 procent. Daarnaast ben ik niet enorm groot en breed gebouwd.

Vanaf nu heb ik nog ongeveer 12 weken tot de zomervakantie (vwo 6 leerling).
Wat raden jullie aan? 7 weken nog verder met bulk en dan 5 weken cut? Of moet deze verhouding anders?

Daarnaast zat ik nog te denken om eventueel mijn calorie intake gewoon te houden op onderhoud en wat extra cardio te doen.
 
Afhankelijk van wat jij zelf wilt.
Wil je weinig massa maar droog staan met abs >> nu al beginnen met cutten.
Wil je meer massa maar toch ook vetjes >> niet cutten.
En alles daar tussenin.

Er is niet perse een goed of slecht hierin
 
15% = direct cutten.
 
Wat hierboven al gezegd is. Wij kunnen niet voor jou bepalen of je moet cutten of bulken, dit is een beslissing die je zelf moet maken.
 
Het is waar je persoonlijke voorkeur naar uit gaat natuurlijk. Ik zou zelf eerst door cutten tot je ongeveer tussen de 10 en 12% zit.
 
Ben het eens met de rest.

Ga cutten totdat je tevreden bent en daarna aan de clean bulk.
 
dit

15% bodyfat is type 2 diabetes waiting to happen

:roflol:

Volgens DBB maatstaf is 15% in realiteit vaak 25%, dan is dat idd niet gezond.

Legit 15% is best nog sportief (als er wat massa aanhangt natuurlijk) en zowat 90% van de normale mensen (die geen BB doen) zitten boven de 15%.
 
Zoals de eerdere reacties hier vermeld staan, blijft een persoonlijke keuze. Maar aan de hand van je tijd, is het zeker niet te vroeg om te beginnen cutten.

Misschien makkelijker voor jezelf om eerst van je bulk, naar je originele behoud te gaan en dit even door te trekken om dan aan de vermindering te gebruiken.

Fototje trouwens ook zeer handig, 15% kan inderdaad in werkelijkheid soms anders uitdraaien.

GoodLuck alvast met je cut !
Maar zoals hier boven vermeld, abs are made in the kitchen.. cardio en training gaan het dus niet alleen doen ;)
 
Zoals de eerdere reacties hier vermeld staan, blijft een persoonlijke keuze. Maar aan de hand van je tijd, is het zeker niet te vroeg om te beginnen cutten.

Misschien makkelijker voor jezelf om eerst van je bulk, naar je originele behoud te gaan en dit even door te trekken om dan aan de vermindering te gebruiken.

Fototje trouwens ook zeer handig, 15% kan inderdaad in werkelijkheid soms anders uitdraaien.

GoodLuck alvast met je cut !
Maar zoals hier boven vermeld, abs are made in the kitchen.. cardio en training gaan het dus niet alleen doen ;)

Wat zou het toch een mooie wereld zijn als het alleen maar kon met cardio en trainen.
 
:roflol:

Volgens DBB maatstaf is 15% in realiteit vaak 25%, dan is dat idd niet gezond.

Legit 15% is best nog sportief (als er wat massa aanhangt natuurlijk) en zowat 90% van de normale mensen (die geen BB doen) zitten boven de 15%.

Volgens mij zit Davey Koch ook op dbb. Dude caimt in zn laatste pic op instagram 187cm 122kg 6.7%. You wot mate.
 
Back
Naar boven