AndroidHealthClinic

Cutten>onderhoud

Bezoekers in dit topic

Daniel Uffen

Novice
Lid geworden
26 mei 2019
Berichten
11
Waardering
1
Lengte
1m95
Massa
89kg
Hallo allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen aangezien ik hier nieuw ben, Ik ben Daniel, ben 25 jaar.

Sinds oktober vorige jaar ben ik bezig met cutten, vooraf gaande hieraan had ik mij zelf gewogen en kwam op 108kg. Hierbij heb ik mijn voedsel inname bijgehouden met de myfitnesspal, ik heb toen 2000kcal aangehouden en als macro's K>45% V>20% E>35%. Ik trainde 2x in de week en deed full body met aan elke training 30min cardio.

Inmiddels is mijn laatste weging 30 april geweest en hierbij woog 89kg. Afgelopen weken merkte ik zelf dat het mij niet meer lukte om bepaalde gewichten omhoog te krijgen, waarschijnlijk ben ik bezig geweest om spiermassa te verbranden.

Mijn bmr komt neer op afgerond 2800kcal per dag als onderhoud. Nu ben ik per week mijn inname rustig aan het verhogen met 200kcal tot ik 2800kcal bereikt heb.

Nu zijn er een paar dingen waar ik nog tegen aan loop en miss dat jullie mij daar nog mee kunnen helpen.

1. Als ik op onderhoud zou gaan eten moet ik dan ook de verbranden kcal extra mee rekenen met de inname?
2. Is het een goed idee om 2800kcal aan te houden per dag en gewoon doorgaan hoe ik nu bezig ben?

Sinds vorige week doe ik elke zondagochtend bij goed weer haha ook aan hardlopen, Ik heb dit bij gehouden via een app van Huawei en kwam neer op afgerond 1uur als tijd 10km en verbrande hiermee 884kcal.

Voor de rest is het vocht inname per dag 2/3l
gebruik ik Creatine, Eiwitpoeder, Bcaa.
 
In je onderhoud bereken je je activiteitenfactor al mee.
Dus als 2800 je onderhoud is zitten daar je verbruikte kcal van training/cardio al bij.
Dus kijk wat je gewicht doet op die kcal. Blijf je in gewicht gelijk dan is dat je onderhoud. Maar berekeningen blijven inschattingen.

Werk niet met %
2-2,5 gr eiwit per kg BW
minimaal 1 gr vet per kg BW
rest kh
 
In je onderhoud bereken je je activiteitenfactor al mee.
Dus als 2800 je onderhoud is zitten daar je verbruikte kcal van training/cardio al bij.
Dus kijk wat je gewicht doet op die kcal. Blijf je in gewicht gelijk dan is dat je onderhoud. Maar berekeningen blijven inschattingen.

Werk niet met %
2-2,5 gr eiwit per kg BW
minimaal 1 gr vet per kg BW
rest kh

Och ja was ook zo, had ik kunnen weten, momenteel zit ik op E>210gr K>270gr V>53 dit is voor 2400kcal per dag, bij 2800kcal per dag zijn de macros E>223gr K>334gr V>71gr.
 
Vetten hoe dan ook wat opkrikken.. 53 gr vet was ook wel extreem weinig. Vergeet niet dat je vetten nodig hebt voor je hormonen en je vetstofwisseling.
 
Back
Naar boven