MuscleMeat

Cutten sneller laten verlopen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rotterdambb

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
1.047
Waardering
44
Vetpercentage
12%
Ik ben momenteel al 3 weken aan het cutten, ik eet gewoon +/- op me onderhoud en doe elke x na me KT 30min cardio.

Nu zit ik te twijfelen, misschien dat ik een low carb dieet wil volgen en allen sochtends en savonds na me trainen KH wil eten..

voor de rest veel eiwitten en wat vetten eten..

Iemand hier ervaring mee die me wat tips kan geven?
Andere ideeën / tips zijn altijd welkom:)
 
Op rustdagen wat lager in je kcals (en dus carbs) gaan + eventueel cardio toevoegen. Op trainingsdag op onderhoud + cardio na je KT.

Je kunt ook overwegen om in de ochtend cardio toe te voegen.
 
Ik train al gemiddeld 5x per week dus daar wil ik eigelijk niks aan veranderen, dat is dus al elke x 30min cardio na ma KT
Doel meer op me voeding.. een low-carb dieet ofzo, zo min mogelijk kh
 
je eet op onderhoud en doet 5x een half uurtje cardio
Met een beetje inspanning verbrand je dan 5x300 cals of zo, tenzij je als een beest tekeer gaat, dan duurt t een week of 5 voor je een kilo er af hebt gecardioot, misschien 4 als je wat harder fietst....
Je verwacht er dus te veel van... begin idd eens met onder onderhoud te eten op je rustdagen dan creeer je een iets groter tekort.
Low carb maakt geen reet uit, zolang je op onderhoud eet gaat het langzaam....
 
Gewoon opvoeren die cardio! Een beetje goede conditie is ook weer mee-gepakt. Ga bv rennen, en dan zo om & om, 1x langere tijd (bv uur rennen) en andere x HITT (interval). Good luck mate.
 
low carb vertraagd je stofwisseling.

Probeer in de plaats van low carb is high carb te gaan en low fat.

Of doe gewoon IF, dan vliegen de kilo's eraf.
 
Ligt eraan hoeveel je onder onderhoud zit.
 
Tnx voor de comments, op me rustdagen eet ik sowieso al onder me onderhoud. Ik debk dat ik op een trainingsdag ook net iets onder me onderhoud eet maar dat zal niet veel schelen dan en ook per dag verschillen. Ben nu 3 weken bezig en zie toch al een goed verschil, ik heb nog 2 weken voordat ik op vakantie ga dus nav jullie reacies ga ik gewoon lekker zo door. Ben nu opzich al tevreden met het resultaat maar dacht misschien als ik het eens op een andere manier probeer dat het dan nog even de aankomende 2 weken wat sneller gaat. dat is dus niet het geval dusi kga lekker door hoor ik ni bezig ben. Conditie is in ieder eval tip top in orde, was het al voordat io ging cutten toen liep ik ook elke week 1x hard en had 1x perweek een aparte cardio dag
 
Je kunt natuurlijk overall iets dieper cutten om iets meer vet weg te krijgen. De vraag is echter: hoe diep kun je gaan met zo min mogelijk spierverlies. Ik denk dat dat per persoon verschillend is. Sowieso kun je wel 1 extreem lage dag per week inlassen denk ik. Zolang je de volgende dag goed eet. Je kunt eens proberen op een rustdag enkel vis ofzo te eten. (ik zou zoiets niet op een KT dag doen)
 
Met IF ga je nog sneller vet verliezen, en dat is wat je wilt, dus ik raad je dat aan.

IF = Vasten, normaal 16 uur vasten en 8 uur je calorieen binnen krijgen, eigenlijk gewoon je ontbijt wat opschuiven en 's avonds niet meer eten na 6 uur ofzo.

Maar je kan nog extremer gaan zoals sommige doen en bijvoorbeeld 18 uur vasten en 6 uur maar eten.
Het vet smelt van je af, echt waar.
 
Strak voedings schema + lekker door gaan met je huidige kracht training en cardio

Voedings schema maakt zooooooo'n verschil !! (mits je je er echt aan houd)
 

Ben het nu ook een week aan het doen, kan nog geen resultaten waarnemen natuurlijk, maar wil ff melden dat dit makkelijker vol te houden is dan "normaal" afvallen.
Helemaal perfect als je geen duffe cardio wilt doen :)
 
Cardio kan je er ook nog bij doen, een kwartiertje doet al veel!
 
low carb vertraagd je stofwisseling.

Probeer in de plaats van low carb is high carb te gaan en low fat.

Of doe gewoon IF, dan vliegen de kilo's eraf.

vertel geen onzin man. ik cut al 7weken op low carb. ben 5kg kwijt. 4% bf lager en buikomtrek 8cm minder zonder krachtverlies,dus ook amper spierverlies.
 
vertel geen onzin man. ik cut al 7weken op low carb. ben 5kg kwijt. 4% bf lager en buikomtrek 8cm minder zonder krachtverlies,dus ook amper spierverlies.

Heb ook al low carb gedaan, en het werkt wel, maar niet zo snel als IF.

Jij kan misschien heel makkelijker cutten, maar sommigen met een ander lichaam hebben daar moeite mee, en met IF werkt het dan in 90% van de gevallen wel. Ze kunnen bijvoorbeeld met low carb tot 10% geraken, maar lager geraken ze heel moeilijk, als ze dan IF toepassen, lukt het ineens wel.
 
Verlies je met dat IF niet veel spiermassa dan??
 
Nee, spiermassa verlies is overrated, je verliest echt niet zo snel spieren.

Gewoon 500 kcal onder je onderhoud eten in 8u en blijven trainen met zelfde gewichten zo lang mogelijk, eventueel lager in reps gaan, en als je te laag moet gaan in reps, het gewicht verlagen
 
En dat zou dus een stuk sneller gaan als dat ik onder onderhoud eet en 30min cardio na me KT ?
 
Cardio blijven doen is aangeraden.
Maar met IF kan je heel laag geraken in BF, sommige hitten plateaus rond 10% met gewoon cutten enen geraken niet verder, met IF wel.
 
Ik denk dat dat IF niets voor mij is, de normale manier spreekt mij meer aan.
ik gok dat ik nu op een % of 16/18 zoiets zit
 
Back
Naar boven