MuscleMeat

Cutten tot op het bot (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Shadum

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
704
Waardering
0
Ik ben bezig om de hardnekkige vet ophopingen op mijn lichaam te elimineren (love handels en buik). Tot nog toe is me dat nog nooit ghelukt, maar ik heb nu een finaal aanvals plan gemaakt met behulp van de info op deze site. Even de stats :

1.81 meter
72.4 Kg
17% vet

Hier toe heb ik een algemeen trainings programma opgezet als volgt;

3* in de week 40 minuten cardio, daarna 20 minuten spier training (ik heb weinig om te verliezen zo gezegd)
direct daarna een shake van : 60 gr whey en 60 gr glucose

Mijn dieet ziet er als volgt uit

(kcal/eiwit/vet/koolhydraten)
1: Griesmeelpap met suiker (312/15.3/4.8/51)
2: 1 ei met een glas melk (188.5/16/9.4/11.3)
3: Griesmeelpap met aspartaam (258/15.3/4.8/37.5)
4: Kwark met aspartaam (171/32.6/0/9)
5: Avondeten zie hieronder
6: Krentenbol met 25gr. kaas (227/11/7/30.5)

Voor het avond eten geld;

110 gram Mager vlees (rund/kip)
150 gram Zetmeel gerecht (aardappelen/macaroni/rijst)
150 gram groenten

wat uitkomt ongeveer op : 306.7/33/4.1/34.3

Het totaal is dan : 1463.2/123.2/30.1/173.6

Wat vinden jullie van deze aanpak ? Suggesties en commentaar is welkom !
 
Ik denk dat het wel wat te weinig is, 1500 cals is niet bepaald veel. Aardappelen, suiker, krentenbol zou ik schrappen. Verder lijnzaadolie/visolie oid? Neem je vitaminesup? ik denk dat je anders te weinig vitamine binnenkrijgt.
 
Ik gebruik gewone multi vitamine en extra vitamine B. Voor lijnzaad olie heb ik nog geen oplossing gevonden die ik eetbaar vind.
 
schrap de kaas en dat suiker. Je hebt wel die slankie 20+ kaas die is wel eetbaar vind ik en zit niet veel vet in en wel veel eiwitten
 
Sjonge, ik val al zowat flauw op 1500 kcal en weeg wat minder dan jij. Mannen hebben wat meer nodig dan vrouwen.
Amerikaanse norm naar kg vertaald is 22-26,5 kcal/kg lichaamsgewicht. Mannen zouden tegen 26 aan moeten zitten , vrouwen tegen 22 tenzij ze extreem actief danwel inactief zijn.
Ondanks dat ik volgens www.caloriesperhour.com 3000 kcal/dag zou verbranden, zag ik zelf pas bij plm 1500 kcal en minder (kon op reis niets afwegen en at wat onregelmatig).
Verder zou ik meer vet nemen en minder KH, maximaal evenveel g KH als eiwit dus en rond 60g vet. Zie mijn post over isocalorisch dieet, wat bij 1500 kcal en minimum van 150 gram eiwit (dat is absoluut minimum bij ketodieet , anders 2g/kg lich.gew.) neerkomt op 40/30/30.

Dat is voor 1500 kcal dan 100 g KH.. dan kom ik al snel op de helft als ik mijn post-workout weidrankje met KH meereken...

En vergeet niet een KH-vreetdag in te lassen in het weekend voor de broodnodige morale oppepper en het weer aanvullen van je glycogeenvoorraad.

Espi
 
Espi, op je KH-vreetdag? hoe staan de verhoudingen (ei/kh/vet)dan?
 
ben idd eens met bovenstaande meningen, vooral die krentenbol en kaas als laatste maaltijd. Zou zowiezo de zetmeel schrappen en vervangen door bijv extra groente zoals broccoli of spinazie.

griesmeelpap bevat al aardig wat suiker. kweet niet of je suiker toevoegt als ik t lees of dat je al aangeeft dat er suiker inzit maar vervangen door bijv. havermout (ook niet te veel)
 
De officiële verhoudingen staan hier:
[Link niet meer beschikbaar]

Voor weekdagen heb ik de hoeveelheid eiwit zodanig aangepast dat ik op 150 g eiwit uitkwam (nu 2,2 g/kg, is daar 1,0 g/lb) en de hoeveelheid KH naar 100 g gebracht. Echt superlaag in KH zitten (20 g/dag) heb ik wel gedaan, maar daar viel niet bij te sporten. Totaal kcal rond 1500 kcal = 22 kcal/kg = 10 kcal/Am lb.

Nou, en dan suggereert deze webstek hoeveel je zou moeten vreten aan KH op de zaterdag (of andere dag).
Ze gaan uit van 10 g KH/kg lich.gew. Zou voor jou dus 720 g KH zijn.
De hoeveelheid eiwit gaat dan flink omlaag volgens hen.. Dat komt omdat je bij een ketodieet ook eiwit verbruikt ipv KH, dus daarom is 150 g de minimale hoeveelheid.
Ook zul je in het weekend volgens Petrizzi minder vet eten (jammer he, van de pizza).
Daarmee zou ik volgens hen in het weekend rond 850 kcal meer eten dan bij het lijnen. Komt neer op 34 kcal/kg (=15,5 kcal/amerikaans lb). In de praktijk vreten de meesten echter precies datgene waar ze zin in hebben om een psychologisch belangrijke vrije dag te hebben. Maar als je een kommaneuker bent? Houd je je aan de aanbevolen verh. dan eet je 70% KH, 15% eiwit en 15% vet.


Zelf ervoer ik echter dat ik heel erg aankwam van dat KH-vreten. Een groot deel is water, dat door KH wordt aangetrokken. Bij mij was het vooral dat ik met 1800 kcal op onderhoud zat.

Moet echter bekennen dat ik de laatste 2 maanden niet meer volgens plan eet, ws zelfs minder dan 1500 kcal (probeer dat maar eens als je reist) en de komende 3 wkn ben ik weer pleite...


Genoeg antwoorden?

Espi
 
Zo i Zo je eiwitten veel meer verhogen. En eventuele suikers voorkomen. Lijnzaad olie erbij nemen, dat zorgt er ook deels voor om je verzadigde (slechte) vetten af te breken.
 
Als je lijnzaadolie niet te vreten vind (zoals ik), neem dan capsules... ik heb sinds vorige week lijnzaadolie en het verpest mijn mood :( ik ga er niet van kotsen ofzo, maar ik heb geen zin om tegen mijn zin in dingen te gaan eten :D

Dan maar iets meer geld voor capsules betalen (visolie ofzo).

Ik zit tussen de 2000 en 2500 KCal per dag en val een kilo per week af sinds 2 weken... ben al 2 kilo kwijt :D nog 8 te gaan.
 
Originally posted by CrocoDillon
Als je lijnzaadolie niet te vreten vind (zoals ik), neem dan capsules... ik heb sinds vorige week lijnzaadolie en het verpest mijn mood :( ik ga er niet van kotsen ofzo, maar ik heb geen zin om tegen mijn zin in dingen te gaan eten :D

Dan maar iets meer geld voor capsules betalen (visolie ofzo).


kan je die ook halen bij de reformwinkel?
 
GOEDZO! :D
Maarre je meot gewoon klein beetje melk en eetlepel lijnzaadolie nemen ff snel roeren en zo in je mind gieten en doorslikken. Is nix mis mee ik proef het neit eens meer.
Maar volgens mij is lijnzaad beter als visolie toch?? omdat in lijnzaad Omega 3, 6 en 9 vetzuren zitten.
 
Tip voor lijnzaadolie.

Maak eerst je ontbijt klaar! En net voor je dat opeet, gooi je die lepel lijnzaadolie naar binnen.
Want wegwerken met water werkte alleen averechts, dat mengt niet.
Mengen met eten is veels te goor, dat bederft het eten.


Wat dacht je van elk half uur moeten eten om fatsoenlijk te presteren? Sinds ik me concentreer op betere fietsprestaties vind ik niet het fietsen erg, maar het naar binnen krijgen van genoeg kcal en dat moet dan vnl uit KH komen... .. daar moet je soms echt van kotsen. :barf: :barf:
Niet alles is fijn aan verstandig eten.. slikken of stikken. Of om met Lyle McDonald te spreken (mijn goeroe) : "suck it up!" zei hij toen ik klaagde dat het zo moeilijk was zoveel te eten tijdens een intensieve fietstocht..
 
Originally posted by dandyman


kan je die ook halen bij de reformwinkel?
Bij ons in Delft heb ik lijnzaadolie gehaald bij de Minerva kruiderij, daar hadden ze ook capsules. Ik weet niet of Minerva ook in jouw buurt zit: http://www.kruiderijminerva.nl/ maar ik denk dat reformwinkels het ook hebben.

Originally posted by Elmar
GOEDZO! :D
Maarre je meot gewoon klein beetje melk en eetlepel lijnzaadolie nemen ff snel roeren en zo in je mind gieten en doorslikken. Is nix mis mee ik proef het neit eens meer.
Maar volgens mij is lijnzaad beter als visolie toch?? omdat in lijnzaad Omega 3, 6 en 9 vetzuren zitten.
Thnx :) Ik doe eerst lepel lijnzaadolie inslikken met dichtgeknepen neus (het ergste is de geur, niet de smaak), dan idd snel ontbijten, met water gaat het idd niet weg. Maar zelfs dan vind ik het nauwelijks te doen. Ik zal eens proberen met melk...
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Shadum
Ik ben bezig om de hardnekkige vet ophopingen op mijn lichaam te elimineren (love handels en buik). Tot nog toe is me dat nog nooit ghelukt, maar ik heb nu een finaal aanvals plan gemaakt met behulp van de info op deze site. Even de stats :

1.81 meter
72.4 Kg
17% vet
Ik heb ook nog nooit echte definitie gehad, maar ook nog nooit geprobeerd. Met een goed plan zal het zeker lukken. Ik ben 1.80mtr, 78.4kg, 20%BF... toen ik eind maart begon te cutten was het 80.4kg met 22%BF (indicatie BF van elektronische weegschaal). Tegen de zomer een sixpack hè! :thumb:

Overigens val je in het begin denk ik iets meer af dan de rest van de cutfase, omdat je glycogeenvoorraden iets kleiner worden en het daarbij behorende vocht (3-4keer het gewicht van glycogeen) verlies je ook. Ik doe geen cardio doordeweek, tenwij ik zin heb om sochtends ff te fietsen, maar in het weekend basketbal ik wel veel.
 
Originally posted by CrocoDillon

Bij ons in Delft heb ik lijnzaadolie gehaald bij de Minerva kruiderij, daar hadden ze ook capsules. Ik weet niet of Minerva ook in jouw buurt zit: http://www.kruiderijminerva.nl/ maar ik denk dat reformwinkels het ook hebben.


Capsules lijnzaadolie?? Echt?? hebben ze dat in de hoven
hmm weird ennuh hoe duur is een flesje en/of capsules daaro?
 
Sleutelen

Hier versie 2 van mijn dieet , het is echt nog niet af maar het is weer een stap

veranderingen:

- Aangevoerde posten verwijderd uit het dieet

- Lijnzaad olie toegevoegd. Ik boer normaal de heleochtend dat spul op, maar misschien kan de griesmeelpap mijn maag kalmeren.

- Eiwit dosis opgevoerd naar >150gram door whey toe te voegen

- Calorien totaal is nog lager (was niet de intentie) Daarover hieronder meer

Maaltijden:

1 Whey+lijnzaadolie (245/20/16.5/3)
1.5 Griesmeelpap met aspartaam (158/15.3/4.8/37.6)
2 Melk+ei (188.5/16/9.4/11.3)
3 Griesmeelpap met aspartaam (158/15.3/4.8/37.6)
4 Kwark met aspartaam (171/32.6/0/9)
5 Avondeten Vlees+Groenten (171/32.6/0/9)
6 Kwark met aspartaam (171/32.6/0/9)

Totalen: 1255.5/159/38.8/113.3

Genetisch gezien en door het gebruik van medicijnen (Lithium) is mijn energiehuishouding efficienter dan normaal. Daar moet ik bij een dieet rekening mee houden ik trek altijd 10% van de streef Kcal af dat blijkt goed te werken.

Ook genetische aanleg is dat bij dieten met meer dan 1000 Kal en regelmatige maaltijden ik eigenlijk nergens last van heb behalve een beetje honger.

Ik zit nu op 72.5 kg rond de 72.5 kg en 70kg ken ik wat ik noem dieet plateau's; Ondanks een streng dieet blijft ik een tijdje op die gewichten hangen. daarom ook dat ik met deze plateau's in het vooruitzicht zo streng te werk ga.

De vet meter gaat de berging weer in. Ik zie duidelijk de vet rollen verdwijnen en dat *** ding zegt dat ik alleen maar dikker wordt !

Edit:

Hiernaast neem ik standaard op een dag

1 Tablet Hema Multi vit time released
1 Tablet Hema Mineralen + D
4-6 Liter Water/thee

Edit 2:

Sorry elmar ging wat fout bij het posten dit is de uitendelijk msg
 
Laatst bewerkt:
159 gram eiwitten??? Dat is heel weinig. ZEKER voor een cut-fase. en Ik zou 2 EL lijnzaadolie nemen 1el 's ochtend en 1el 's avonds. Neem eens Tonijn blkes, koolvis, kipflet tussendoor. Weinig kcal veel eiwit en weinig vet.
 
heb vanochtend voor het eerst lijnzaadolie zo genomen,ging echt bijna over mijn nek..wat goor zeg maar heb het net met een klein beetje melk gebrobeert en dat ging prima proefde er niks van!!
 
Originally posted by Elmar
159 gram eiwitten??? Dat is heel weinig. ZEKER voor een cut-fase. en Ik zou 2 EL lijnzaadolie nemen 1el 's ochtend en 1el 's avonds. Neem eens Tonijn blkes, koolvis, kipflet tussendoor. Weinig kcal veel eiwit en weinig vet.

Valt best mee hoor. Hij weegt 72,5 kg. Voor 159 gram eiwit is dat precies 2,2 g/kg. Meer is weggegooid geld zegt men.
Bij meer KH in het dieet heb je minder eiwit nodig, want KH zijn eiwitsparend.
Maar als hij zo'n laag energieverbruik heeft dat hij heel laag moet gaan zitten met zijn energie-inname om toch nog te kunnen afvallen en je wilt ook nog je noodzakelijke vetten innemen en toch nog wat aan KH, dan is er gewoon echt geen ruimte voor NOG meer eiwit.
Bedenk, de officiële norm blijft nog altijd 1 g/kg lich.gew. daar zit je met 2,2 g/kg lich.gew. toch al ruim boven. Meer dan dat lijkt me alleen zinvol met bulken... of als je kunt lijnen met een calorie-inname van ruim boven de 2000 kcal zoals sommige bofferds hier! Of ongelukkigen?

Espi, die eten soms strontvervelend en lastig vindt!
 
Back
Naar boven