XXL Nutrition

Cutten, wel zwaarder worden?

Bezoekers in dit topic

Saskiaxxx

Novice
Lid geworden
30 aug 2016
Berichten
19
Waardering
18
Lengte
1m67
Massa
67kg
Vetpercentage
23%
Dag allemaal,

1 keer in de drie maanden meet ik mezelf op en ga ik op de weegschaal staan!
Nu heb ik vandaag op de weegschaal gestaan en dit vergeleken met juni.

Wat bleek is dat ik 3 kg ben aangekomen en mijn metingen zien er zo uit!
Ik ben aan het cutten! Elke dag 500 onder onderhoud met 1 dag in de week refeed!
Hoe kan het dat ik zwaarder en strakker ben geworden? Maar dat mensen zeggen dat je tijdens de cut geen spieren op kan bouwen? Doe ik iets verkeerd?
 
IMG_1217.JPG


2.3 kg trouwens
 
Hoelang ben je al aan het trainen?
 
Ongeveer een jaar echt serieus 3 keer in de week zwaar trainen! Full body en ik handbal 3 keer in de week!
 
Als je aankomt eet je niet onder behoefte.

Alles tellen.

Hoe hoog is je refeed?

Je kan makkelijk daardoor iets boven behoefte uitkomen aan eind van de week.
 
Gezien je nog niet zo heel lang bezig bent, kan het heus zijn dat je wat vet kwijt bent en toch wat spiermassa hebt bijgezet hoor. Beginners gainz :)
 
Gezien je nog niet zo heel lang bezig bent, kan het heus zijn dat je wat vet kwijt bent en toch wat spiermassa hebt bijgezet hoor. Beginners gainz :)

Dacht ik ook aan. Of ze eet meer dan ze denkt das een andere mogelijkheid :)
 
Het kan natuurlijk ook dat je meetmoment ongelukkig gekozen is. Bijvoorbeeld door alcohol of plotselinge veranderingen in zout- of waterinname. De oplossing is simpel: dagelijks wegen na het bezoek aan het ochtendtoilet.
 
Ja misschien eet ik uiteindelijk door het weekend wel meer dan ik denk! Doordeweeks weeg ik alles keurig af en hou ik het bij, in het weekend eet ik overdag gezond! Maar 's avonds heb ik vaak een feestje of doen we wat leuks waar eten bij aan de pas komt en daarbij doe ik lekker mee!
Maar uiteindelijk is dit dan toch best een leuk resultaat? Ik bedoel mijn gewicht maakt me niks uit, als ik er maar gewoon strakker op wordt!
 
Maar uiteindelijk is dit dan toch best een leuk resultaat? Ik bedoel mijn gewicht maakt me niks uit, als ik er maar gewoon strakker op wordt!

Dit! Spiegel en meten is beter dan het nummertje op de weegschaal ;)
 
Het kan natuurlijk ook dat je meetmoment ongelukkig gekozen is. Bijvoorbeeld door alcohol of plotselinge veranderingen in zout- of waterinname. De oplossing is simpel: dagelijks wegen na het bezoek aan het ochtendtoilet.
Dat is ook mijn gedachte. Ik hou zelf soms 2-3 kg vocht vast dus dagelijks wegen en dan de week/maand gemiddelden met elkaar vergelijken (extreme uitschieters moet je niet meenemen).

Daarnaast ook in het weekend alles invoeren.

Het zou kunnen dat je net iets boven je onderhoud hebt gegeten en wat massa hebt opgebouwd waardoor je strakker oogt. Dat is ook prima natuurlijk.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Hi, Saskia! Het kan natuurlijk zijn dat je weekenden roet in het eten gooien wat je cut betreft. Ik zie echter ook wel eens atleten die aankomen zodra ze wat minder gaan eten. Dit is echter meestal niet maandenlang. (Het is dan een kwestie van vertrouwen op het proces en weten dat alles op den duur bijtrekt.) In jouw geval... Denk ik toch echt dat de key ligt in het consistent blijven afwegen (of je aan je eetschema houden). Dan kom je er zeker! (Meetmoment kan ook een grote rol spelen, zoals anderen al suggereerden. Als je heel stabiel eet, zal je gewicht redelijk stabiel zijn. Maar als je wat meer naar balans zoekt, zie je dat wel terug op de weegschaal...) Succes!
 
Back
Naar boven