Fitness Seller

Cutten zonder cardio.

Bezoekers in dit topic

thomastog

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
8.900
Waardering
649
Ik ben nu voor het eerst serieus aan het cutten, en ik vroeg me af hoever mensen hier hebben gecut zonder cardio? Gaat het net zo hard als met cardio?

Ik eet ong 100-200 kcal onder onderhoud en doe nu 45 min cardio na mn KT 3x in de week, ik weet dat ik ook wel vet zal verliezen zonder cardio maar ik weet niet of er een verschil is in snelheid waarmee je vet verliest als je nog cardio erbij doet? Ik merk namelijk ook dat ik al een stuk zwakker wordt, heb nog net niet de gewichten moeten verlagen vandaag.
 
3 * 45 minuten cardio = zeg 3 * 500 Cal per week meer vet verbrand... 1500 Cal is toch bijna een half pond of zo dat het sneller gaat met cardio dan zonder.
 
1500 kcal is maar 166 gram hoor ...
 
1500 kcal is maar 166 gram hoor ...

als 3500 Cal een pond is ? ah well, een klein half pondje dan. (en 500 Cal was ook maar een schatting..kan misschien wel ergens tussen de 300 en 900 Cal zijn)
 
Veel sneller gaat het dus niet eens met cardio.:o Heb er ook niet aan gedacht om het zo te berekenen.

ff over spierverlies, ik heb altijd gelezen dat krachtverlies spierverlies is, maar waar denk je dan aan? Dat je geen kilo minder mag liften of dat je pas echt duidelijk spieren gaat verliezen als je echt tientallen kilo's minder zwaar kan tillen?
 
100-200kcal onder onderhoud... Daar ervaar ik geen krachtverlies op... Ik weet op welk % je staat, maar zo gaat het erg lang duren om een procent te zakken.
 
100-200kcal onder onderhoud... Daar ervaar ik geen krachtverlies op... Ik weet op welk % je staat, maar zo gaat het erg lang duren om een procent te zakken.

Haha hoe weet je dat dan? Kan me niet herrineren dat ik dat hebt gepost ergens.:p

Ja echt krachtverlies kan je het nog niet noemen denk ik, heb nog niet het gewicht moeten verlagen ofzo maar de laatste rep haal ik soms al niet meer.

Bedoel je dat het lang gaat duren om te zakken in vp met de hoeveelheid cardio die ik nu doe?
 
Laatst bewerkt:
Haha hoe weet je dat dan? Kan me niet herrineren dat ik dat hebt gepost ergens.:p

Ja echt krachtverlies kan je het nog niet noemen denk ik, heb nog niet het gewicht moeten verlagen ofzo maar de laatste rep haal ik soms al niet meer.

Bedoel je dat het lang gaat duren om te zakken in vp met de hoeveelheid cardio die ik nu doe?

Was een typo, het moest zijn 'ik weet NIET op hoeveel procent je staat' ;)

Ik bedoel gewoon dat cutten op 100-200kcal erg lang duurt, zeker als je er van uit gaat dat een kilo puur vet 7000-9000kcal zijn.

Ik zou mn cardio houden zoals hij is en mn kcal op niet trainingsdagen op 500-600kcal onder onderhoud brengen.
 
1500 kcal is maar 166 gram hoor ...

Nee hoor, wanneer je 1500kcal verbrand hebt, kost je dit 214 gram vet!

Je verwarde inname en verbranding bij de kcal berekening van vet, dwz:

Wanneer je 1kg vet naar binnen werkt, levert dit 9000 kcal.
Wanneer je 7000kcal vet verbrand hebt, kost je dit 1kg vet.
 
Cardio helpt maar is tenzij je het intensief doet kleiner in bijdrage dan deficiet door voeding. Het gaat sneller (en is los daarvan voor gezondsheidredenen aan te raden) maar is niet essentiëel.

---------- Toegevoegd om 11:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:02 ----------

Wanneer je 1kg vet naar binnen werkt, levert dit 9000 kcal.

Wanneer je 7000kcal vet verbrand hebt, kost je dit 1kg vet.

Effe verduidelijken, vet als voedingsbron (dus puur vet) is inderdaad 9000 kcal/kg.

Een gemiddelde waarde om 1 kg vetWEEFSEL (dus niet enkel vet maar ook andere shizzle die erbij zit) is inderdaad 7000 kcal, vandaar de mismatch :)
 
wat is die andere 'shizzle' dan als ik vragen mag
 
Vocht en collageen (bindweefsel) hoofdzakelijk ja.
 
Veel sneller gaat het dus niet eens met cardio.:o Heb er ook niet aan gedacht om het zo te berekenen.

ff over spierverlies, ik heb altijd gelezen dat krachtverlies spierverlies is, maar waar denk je dan aan? Dat je geen kilo minder mag liften of dat je pas echt duidelijk spieren gaat verliezen als je echt tientallen kilo's minder zwaar kan tillen?

Het gaat met cardio, in combinatie met KT wel degelijk veel sneller.
Als je normaal ca 400cal zou verbranden met cardio dan verbrand je na een stevige KT al snel zo'n 600 tot 800 tot soms wel 1000 cal. incl afterburn.

Krachtverlies is geen spierverlies, spierverlies is wel krachtverlies in dit geval.
Maar de grootste veroorzaker van krachtverlies is de beperkte inname van KH.
Het kleine beetje krachtverlies kan geen kwaad. Je kan ook op de trainingsdagen iets hoger gaan zitten met de KH dan komt de kracht wel weer vlot terug.

100/200cal onder je onderhoud. Op welk onderhoud is dat gebaseerd?
Kaal zonder toeslagen? Of inclusief extra toeslagen voor herstel, groei en energie voor sporten?
iig met zo weinig minder zou je geen of amper krachtverlies mogen merken.
Met 100cal minder heb je ook nauwelijks tot geen last van spierverlies.
Beste is om je behoefte uit te rekenen zonder extra cardio toeslag, wel de andere toeslagen er bij nemen, dan gewoon daarop gaan zitten of ietsje lager en extra cardio te gaan doen.
Als het goed is dan verbrand je gewoon vet, maar eet je te weinig om dat er weer aan te plakken. Je eet dan nog wel voldoende voor je herstel en eventueel wat groei. Immers, je voeding zal eerst worden gebruikt voor herstel(en dus ook groei) en daarna voor nieuwe energie voorraden.

Zit je wel hoog in je eiwitten?

mbt de trainingen, je moet gewoon op de hoge gewichten blijven zitten. Niet omlaag gaan, dat heeft geen nut, dat werkt het vetverbranden juist tegen.
Als je te diep cut, dan ga je snel in gewichten omlaag, dan moet je gewoon wat meer pasta en eiwitten eten.
 
Laatst bewerkt:
Voordeel van cardio na KT is dat je gelijk overgaat op het verbranden van vet dus het is ook nog eens efficienter. Je zou ook ipv die 45 min na de KT ook eens kunnen kijken wat 15-20 minuten aan cardio oplevert qua resultaat. Mocht je daarna vastlopen, kun je het altijd verlengen.
Voor mij levert het momenteel goede resultaten op!
 
Het gaat met cardio, in combinatie met KT wel degelijk veel sneller.
Als je normaal ca 400cal zou verbranden met cardio dan verbrand je na een stevige KT al snel zo'n 600 tot 800 tot soms wel 1000 cal. incl afterburn.

Krachtverlies is geen spierverlies, spierverlies is wel krachtverlies in dit geval.
Maar de grootste veroorzaker van krachtverlies is de beperkte inname van KH.
Het kleine beetje krachtverlies kan geen kwaad. Je kan ook op de trainingsdagen iets hoger gaan zitten met de KH dan komt de kracht wel weer vlot terug.

100/200cal onder je onderhoud. Op welk onderhoud is dat gebaseerd?
Kaal zonder toeslagen? Of inclusief extra toeslagen voor herstel, groei en energie voor sporten?
iig met zo weinig minder zou je geen of amper krachtverlies mogen merken.
Met 100cal minder heb je ook nauwelijks tot geen last van spierverlies.
Beste is om je behoefte uit te rekenen zonder extra cardio toeslag, wel de andere toeslagen er bij nemen, dan gewoon daarop gaan zitten of ietsje lager en extra cardio te gaan doen.
Als het goed is dan verbrand je gewoon vet, maar eet je te weinig om dat er weer aan te plakken. Je eet dan nog wel voldoende voor je herstel en eventueel wat groei. Immers, je voeding zal eerst worden gebruikt voor herstel(en dus ook groei) en daarna voor nieuwe energie voorraden.

Zit je wel hoog in je eiwitten?

mbt de trainingen, je moet gewoon op de hoge gewichten blijven zitten. Niet omlaag gaan, dat heeft geen nut, dat werkt het vetverbranden juist tegen.
Als je te diep cut, dan ga je snel in gewichten omlaag, dan moet je gewoon wat meer pasta en eiwitten eten.

ik dacht dat de kh's de dag voor de training invloed hadden op de prestaties van de dag erna, of is dit bs ?
 
Je kan erg droog worden met alleen KT, wil je echter echt superdroog worden dan is cardio wel handig.
 
Cutten zonder cardio. Hoe durf je het te vragen ? Jij gaat gvd morgenochtend om 5 uur opstaan, 2 kopjes koffie en cardio'en maar!!!!

Is ff de knop omzetten, maar dan ga je ook als een trein. Ben je er ook eerder klaar mee :)
 
nu al thomas? De zomer is net voorbij
 
Back
Naar boven