XXL Nutrition

cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

spell68

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
167
Waardering
0
Hoi,

Ik ben nu aan het proberen vet te verbranden. Ik eet daarbij 3000 kcal (kev 48/32/20) op dagen dat ik zowel kt als cardio doe. Ik doe cardio dan middels 45 minuten cross trainen op niveau 14, 10 km/h. na 45 minutn zit ik op een hartslag van * 155. en 800 kcal verbrand volgens het apparaat.

Op dagen zonder krachttraining eet ik 2700 kcal (kev 42/35/23) en doe ik 1 uur cardio zoals hierboven aangegeven of 25 a 30 minuten HIIT, wat ongeveer 400 kcal verbrandt in de training.

Ik weeg 84 kg bij 1.79m. Ik heb wel wat massa en een zeer goede conditie/ uithoudingsvermogen.

Is dit een goede start? Daarnaast zou ik willen weten of HIIT na krachttraining aan te bevelen is.

jeroen
 
ik zou het verschil in kcals tussen je dagen met krachttraining en cardio wat opschroeven, mag gerust 500kcal verschillen, verder zou je kunnen experimenteren met wat meer koolhydraten op trainingsdagen en wat minder koolhydraten op niet trainingsdagen (vervang carbs dan door vet)
 
dus 3000 vs 2500?

Ik merk als ik al lager in de calorien ga op trainingsdagen dat ik het ga merken in mijn kracht. Ik heb het twee keer geprobeerd op 2500 kcal (een keer nog veel minder), maar dat werkt niet voor me.

Dus op trainingsdagen 55/30/15 en op alleen cardiodagen 40/30/30?

Ik ga het eens in mijn voedingsschema verwerken.

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie!

Jeroen
 
je kan ook 2700/3200 doen, maar hoeveel je nodig hebt etc. is en blijft een kwestie van experimenteren.

brengt de manier waarop je het nu doet je wat je wilt? -> blijven doen
denk je dat er meer uit te halen valt -> aanpassen en kijken of het dan wel werkt, zo niet herhaal deze stap.

cutten blijft toch altijd een beetje experimenteren en constant je voeding veranderen om het gewenste resultaat te krijgen. ik geef je slechts enkele suggesties waarmee je kan experimenteren, dan kan jij erop verder breien en het nog wat aanpassen zodat je de gewenste resultaten behaalt.
 
Het probleem is dat ik dit nu twee weken doe en daarbij ook flink cardio, maar ik zie verder geen verschil, ook niet in gewicht. Blijkbaar verbrand ik moeilijk vet of zo, alhoewel ik nooit echt dik ben geweest.

Ik lees hier veel verhalen van mensen waarvan het vet er vanaf smelt, ik vraag me af wat ik dan verkeerd doe. Of moet ik echt eerst 10 weken volle bak cardioën? Ik ga maar gewoon door, dan zien we wel.
 
Kev: 40-40-20 ;)
 
Het probleem is dat ik dit nu twee weken doe en daarbij ook flink cardio, maar ik zie verder geen verschil, ook niet in gewicht. Blijkbaar verbrand ik moeilijk vet of zo, alhoewel ik nooit echt dik ben geweest.

Ik lees hier veel verhalen van mensen waarvan het vet er vanaf smelt, ik vraag me af wat ik dan verkeerd doe. Of moet ik echt eerst 10 weken volle bak cardioën? Ik ga maar gewoon door, dan zien we wel.
het wekelijkse verschil valt ook bijna niet op.

wat ik je aanraad is om een huidplooimeter te kopen, zo kun je je progressie bijhouden en dus zien of je goed bezig bent en eventueel je aanpak veranderen.
 
Heb ik zo'n ding. Een accu measure. Ik kom alleen altijd op hetzelfde uit. Ik val in gewicht ook niet af en kom ook niet aan. of ik nou wel cardio doe of niet, maakt geen ruk uit. Ok als ik 2 keer in de week flink ga zuipen, dan kom ik wel aan. Maar normaal gesproken niet.
 
Back
Naar boven