AndroidHealthClinic

Cutten

Bezoekers in dit topic

Sorry voor het onderbreken...
Ik denk dat ik erg veel heb aan de informatie die hier gepost is!
Ik sport zelf 4/5x per week, alleen de vooruitgang is niet goed genoeg vanwege een gebrek aan vast trainingsschema en eetschema. Vanaf dat ik regelmatiger ben gaan sporten heb ik ook veeeel meer honger gekregen. En dan met name op dagen dat ik naar school ga kan ik aan het eten blijven, denk door de verveling van het reizen (wel voornamelijk boterhammen, maartoch)
Omdat ik nog thuis woon vind ik het ook erg moeilijk om een eetschema op te stellen. We hebben nooit standaard dezelfde producten in huis, en ik ben zo'n type dat niet veel lust. Vandaar dat ik nog n paar vraagjes heb:
- Je eetschema hangt dus af van de sportactiviteiten, moet je op n dag zonder sport evengoed dezelfde hoeveelheid eten?
- Ik dacht dat ik erg veel brood at, maar het komt wel overeen met bovenstaande schema's. Is het eten van teveel brood/aardappelen (oftewel koolhydraten als ik het goed heb) wel goed?
- Kip is een goede belegsoort, alleen hebben we dat niet altijd in huis. Wat zou hier ter vervanging kunnen zijn, ik ben beleg namelijk snel beu en ga dan naar de foute belegsoorten grijpen.
- Wat is behalve kwark goed om te eten na de training?

Ik weet dat er ook andere topics zijn om in te reageren. Maar ik vind dat degene die hier telkens reageren ook duidelijk zijn en hoe meer ik erover ga lezen hoe meer het gaat duizelen... Daarom ben ik blij met de voorbeelden die hier gepost worden.
 
Kan ik voor het slapen gaan ook ananas bij m'n kwark doen? Ik vind het echt niet te eten zonder iets erbij :p
 
Het kan wel, maar in verband met de (fruit)suikers is het af te raden (in de avond).
 
Wat is dan beter om er bij te doen?

In de cut? Hm, moeilijk. Misschien wat (night)whey met een lekker smaakje?
Ik geloof namelijk dat je noten en dergelijke eigenlijk ook wilt vermijden bij je laatste kwarkmaaltijd... Staat er in de voedingssectie niet iets leuks met kwark in de aaf? (Ik heb de kwark-issue namelijk wel vaker daar voorbij zien komen)
 
In de cut? Hm, moeilijk. Misschien wat (night)whey met een lekker smaakje?
Ik geloof namelijk dat je noten en dergelijke eigenlijk ook wilt vermijden bij je laatste kwarkmaaltijd... Staat er in de voedingssectie niet iets leuks met kwark in de aaf? (Ik heb de kwark-issue namelijk wel vaker daar voorbij zien komen)
Heb net gezocht, vind niet echt iets..
Ik heb ook al vaker gedacht om whey aan te schaffen, maar ik vind het best duur :s
 
kaneel en zoetstof door je kwark (géén suiker!)
cacao (puur, dus geen Nesquick!), eventueel wat zoetstof
suikervrije siroop

even wat voorbeelden...
 
Kan ik voor het slapen gaan ook tonijn eten ipv kwark??
En hoeveel is dan aan te raden?
 
Kan ik voor het slapen gaan ook tonijn eten ipv kwark??
En hoeveel is dan aan te raden?

Tonijn heeft ook trage eiwitten. De hoeveelheid is totaal afhankelijk van je eetschema. Is dat al bijna af?
 
Tonijn heeft ook trage eiwitten. De hoeveelheid is totaal afhankelijk van je eetschema. Is dat al bijna af?
Ja ik heb er heel veel aan geknutseld de laatste tijd..
Ik heb nu sinds een week weer een nieuw, met wat minder Kcal (20% onder m'n onderhoud, is toch wel ok, niet?)

Ik kan het wel posten als je eens wil checken :)

Dus er is geen gemiddelde ofzo, qua hoeveelheid? Niet dat ik te weinig of juist te veel ga eten.. Daarom die vraag. Ik wil gewoon genoeg eiwitten binnenkrijgen maar ik weet niet precies hoeveel dat is en hoeveel eiwitten ik nodig heb.
Ik zelf dacht aan een 100 g...
 
Als je weet hoeveel kcal je op een dag wilt binnen krijgen, en hoe je verhoudingen eiwit - koolhydraten - vet moeten liggen dan kun je zelf bepalen hoeveel je wanneer moet eten.

Ik zou met voeding niet onder onderhoud gaan zitten, maar dat verschil maken met cardio (eigen ervaring). Je kunt je schema hier posten, ik ben vast niet de enige die wil helpen met beoordelen (stille hint naar anderen!).
 
Ok ik zal het posten.


Wat is het verschil met onder onderhoud gaan eten of het verschil maken met cardio? :)


ontbijt
40 g havermout + 250 ml halfvolle melk + ong. 20 g honing
= 329 Kcal

Eerste pauze
1 boterham met kalkoenfilet of gekookte ham (is ongeveer hetzelfde qua Kcal)
125 g magere aardbeienyoghurt
= 195 Kcal

Middag
2 boterhammen met kalkoenfilet of gekookte ham
1 boterham met pindakaas
1 stuk fruit (banaan, kiwi,...)
= 520 Kcal

Tweede pauze
1 boterham met kalkoenfilet of gekookte ham
1 kiwi
= 136 Kcal

Avondeten
Wat de pot schaft... Hier heb ik 500 Kcal voor geteld, jaa in de meeste gevallen wel wat te veel ..

Voor slapen gaan
150 g tonijn
= 124 Kcal

TOTAAL = 1804

Klinkt mss weinig maar voor mijn gevoel is dit echt voldoende.. Moet me soms zelfs verplichten om te eten omdat het 'moet'.
 
Op onderhoud eten = voldoende voedingsstoffen binnen krijgen voor je lijf, terwijl je alleen Kcal er af (kan) halen met cardio. Voedingsstoffen heb je nodig voor je spieren etc.

Schema ziet er best netjes uit zo op het eerste gezicht. Vooral niet minder gaan eten!
 
Op onderhoud eten = voldoende voedingsstoffen binnen krijgen voor je lijf, terwijl je alleen Kcal er af (kan) halen met cardio. Voedingsstoffen heb je nodig voor je spieren etc.

Schema ziet er best netjes uit zo op het eerste gezicht. Vooral niet minder gaan eten!
Ok, ik ga dit een tijd proberen en kijken wat het met m'n lichaam doet enzo :)

Ik heb gisteren de eerste keer tonijn gegeten voor het slapen gaan en ik voelde me 's morgens echt niet goed...
Net zoals ik dit weekend heel veel maagkrampen had (ik vermoed door de kwark voor het slapen gaan...)

Ik ben echt van plan om gewoon niks meer te eten zo laat.
Het bekomt me gewoon nooit goed.
 
Heeft iemand een alternatief ofzo?
Of is het niet eens zo erg dat ik dan niks eet?
 
Back
Naar boven