XXL Nutrition

Cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik wil je graag op weg helpen, maar er gebeurt hier nogal weinig... heb je de boel al berekend dan?
Ik heb al vaker geprobeert maar ik weet nooit zeker of ik het wel goed doe allemaal, omdat ik zo niet kan zeggen hoe veel "activiteit" ik heb op een dag. Op trainingsdagen is dat 2 uur flink trainen, maar daar buiten.. :s

Ik had vandaag nog eens geprobeert, gewoon beetje gegokt eigenlijk, qua activiteiten..

Het totaal is 3204
BMR = 1619
Activiteit = 1585

Wat wilt dit nu zeggen.. ?
En is het niet best veel :s (ben 1.78, 76 kg)
 
Ik heb al vaker geprobeert maar ik weet nooit zeker of ik het wel goed doe allemaal, omdat ik zo niet kan zeggen hoe veel "activiteit" ik heb op een dag. Op trainingsdagen is dat 2 uur flink trainen, maar daar buiten.. :s

Ik had vandaag nog eens geprobeert, gewoon beetje gegokt eigenlijk, qua activiteiten..

Het totaal is 3204
BMR = 1619
Activiteit = 1585

Wat wilt dit nu zeggen.. ?
En is het niet best veel :s (ben 1.78, 76 kg)

Joe, welke site heb je gebruikt, geef eens een link?
 
Ik zou BMR x 1,5 nemen - zou het knap vinden wanneer je écht een activiteitstoeslag van 1585 kcal hebt. 1619 x 1,5 = 2428,5
(nou we weer wat informatie van je hebben kunnen we je verder helpen!)

Volgende stap is om een eetschema te maken dat voor jou werkt. Ofwel: met producten die je in principe elke dag kan eten (wanneer je walgt van pindakaas: niet in je schema zetten!)
Persoonlijk zou ik een schema maken op 2200 Kcal, met 6 maaltijden verspreid over de dag waarbij de kcals zoveel mogelijk gelijk zijn verdeeld over de maaltijden. Mooi zou zijn als je per maaltijd ongeveer aan de verhouding 50% koolhydraten, 30% eiwitten en 20% vetten zou komen.

Daarnaast ben ik benieuwd naar je trainingsschema.
Post je beide schema's (desnoods opzetjes)?
 
Ik zou BMR x 1,5 nemen - zou het knap vinden wanneer je écht een activiteitstoeslag van 1585 kcal hebt. 1619 x 1,5 = 2428,5
(nou we weer wat informatie van je hebben kunnen we je verder helpen!)

Volgende stap is om een eetschema te maken dat voor jou werkt. Ofwel: met producten die je in principe elke dag kan eten (wanneer je walgt van pindakaas: niet in je schema zetten!)
Persoonlijk zou ik een schema maken op 2200 Kcal, met 6 maaltijden verspreid over de dag waarbij de kcals zoveel mogelijk gelijk zijn verdeeld over de maaltijden. Mooi zou zijn als je per maaltijd ongeveer aan de verhouding 50% koolhydraten, 30% eiwitten en 20% vetten zou komen.

Daarnaast ben ik benieuwd naar je trainingsschema.
Post je beide schema's (desnoods opzetjes)?


Euhm.. In principe kan ik alles eten, het is niet dat ik een bepaalde mogelijkheid niet heb ofzo :) En er is niet veel dat ik niet lust, ben wel dingen snel beu, dus vind afwisseling wel belangrijk eigenlijk..
(vind zo'n voedingsschema met elke dag hetzelfde maar niks, of is dit juist de bedoeling ervan, echt elke dag precies hetzelfde?)

Met trainen is het probleem dat ik op vrijdag en in het weekend niet kan.. Ik zit op kamers en ga hier naar de sportschool, en op vrijdag na school ga ik terug naar huis..
In principe gaat op woensdag ook moeilijk omdat ik dan tot half6 les heb en dan komt m'n vriend.
Ik kan op maandag, dinsdag en donderdag.
Wil deze dagen ook wel echt gaan.
Alleen kan ik me op dinsdag niet volledig geven door de dag ervoor:)
Is er iets wat ik hieraan kan doen?
Of kan ik best maandag bv. armen, borst, rug doen en dinsdag buik, benen?
 
Je moet alles in je schema in principe elke dag kunnen eten, net als brood - veel mensen eten dat elke dag. Of rijst, aardappelen etc. Elke dag EXACT hetzelfde doen er maar weinig ;)

Maak eens een mooi schema waarbij je op maandag, dinsdag en donderdag traint (zelf doe ik borst, voorkant schouders en triceps op dag 1, benen op dag 2 en rug, achterkant schouder en biceps op dag 3. Ofwel: dan kun je elke training voluit gaan ;)
 
Sorry dat ik in je topic stoor Krisje ;)
Maar ik heb een vraagje aan Dwarvenwarrior: als je 3 dagen kt doet kun je dan ook 1 dag bovenlijf 1 dag onderlijf doen en een dag alles? Of is dat niet handig?

Als ik zou aanhouden wat jij doet heb ik dan de belangrijkste spiergroepen gehad?

Dankjewel alvast!
 
Sorry dat ik in je topic stoor Krisje ;)
Maar ik heb een vraagje aan Dwarvenwarrior: als je 3 dagen kt doet kun je dan ook 1 dag bovenlijf 1 dag onderlijf doen en een dag alles? Of is dat niet handig?

Als ik zou aanhouden wat jij doet heb ik dan de belangrijkste spiergroepen gehad?

Dankjewel alvast!
Ik denk dat het wel kan, maar 'alles' is misschien wat veel voor 1 dag? Klinkt eigenlijk wel leuk...
Als je de goede oefeningen pakt met mijn indeling dan kun je wel de belangrijkste spiergroepen doen ja (gewoon alles dus ;))
 
Thanks. Weet jij een goede sticky waarin de goede oefeningen staan?

Dan doe ik het in 3 dagen :)
 
Nee sorry, ben zelf ook geen held met schema's maken (heb deze van degene met wie ik train)... Maar als je exrx.net erbij pakt dan kun je een overzicht opzoeken van spiergroepen, en als je met een beetje logica van elke spiergroep wat uitzoekt dan moet er al een begin zijn ;)

Succes!
 
Dan kom ik er wel uit! Thanks
 
Sorry dat ik in je topic stoor Krisje ;)
Maar ik heb een vraagje aan Dwarvenwarrior: als je 3 dagen kt doet kun je dan ook 1 dag bovenlijf 1 dag onderlijf doen en een dag alles? Of is dat niet handig?

Als ik zou aanhouden wat jij doet heb ik dan de belangrijkste spiergroepen gehad?

Dankjewel alvast!

Als je 3 x in de week kt doet, zou ik kiezen voor een fullbody schema, of een 3-daags split schema.
Of een UB/LB schema, en dan week 1: dag 1 UB, dag 2 LB, dag 3 UB. En dan week 2: dag 1 LB, dag 2 UB, dag 3 LB, etc.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!!
Ik ben nu van plan dan 3 keer KT met half uur cardio erachteraan. Maar moet ik niet meerdere dagen cardio inlassen? Wil graag vet verliezen en gespierder worden. Misschien beter 2x KT met cardio erachteraan en 2 keer los cardio doen?
 
Welkom hier bij de dames
Het klinkt alsof je een full body achtige training doet.
Zelf vind ik dat de beste training voor beginners
3x p/week trainen met een goede FB training waarbij je de ene week 2x benen en 1 bovenlichaam doet, en de week daarna 2x bovenlichaam en 1x benen.
Kaza heeft ook zo'n schema van mij gekregen dus je kan haar vragen of het wat is.
verder wens ik je succes en alles wat je doet is gewoon beter als niets
 
@ Femster: maakt niet uit hoor :D

Bedankt voor elle reacties :)
Ik weet niet of ik het al vermeld had maar ik had de laatste weken (ongeveer 2 maanden..) totaal geen tijd voor fitness wegens examens.
Ik ben maandag voor de eerste keer sinds die tijd weer gegaan en denk dat ik me overschat heb :s
M'n benen doen onnoemelijk veel pijn (de binnenkant).
Ik heb het even hard gedaan als ik altijd deed maar het was dan wel al lang geleden..
Denk dat ik m'n benen dan maar even laat rusten morgen :)

Ik heb eigenlijk altijd last van spierpijn en daardoor vind ik het moeilijk om op maandag EN dinsdag te trainen. Is er iets waardoor ik minder spierpijn krijg? Of moet ik simpelweg niet te hard trainen maandag?
 
Nooit de zelfde spiergroepen op achtereen volgende dagen trainen
Spieren hebben 48 tot 72 uur nodig om te herstellen
Train Maandag/Woensdag/Vrijdag of Zaterdag maar hou er rustdagen tussen
Je kan anders ook splittraining doen
Dag 1 rug en biceps/ dag 2 Benen en schouders / dag 3 Borst en triceps
Buik mag je op alle dagen doen en cardio na de KT ook
Op deze manier kan je lichaam goed herstellen, Trainen met veel spierpijn is niet goed en zorgt voor overbelasting. Niet doen dus
 
Kwestie van discipline!
Niet kunnen, niet willen, ff geen zin, geen tijd...

Tell me about it, ik was precies zo! Allemaal smoesjes. Ok iedereen kan wel eens een dagje niet, maar als je iets wil moet je er wel wat voor doen, en eventueel tijd ervoor maken!

Ik heb een fulltime baan (onregelmatige diensten) er naast nog een 2e baan als oproepkracht en krijg het voor elkaar om toch zeker 4 a 5 keer per week te trainen.
 
Kwestie van discipline!
Niet kunnen, niet willen, ff geen zin, geen tijd...

Tell me about it, ik was precies zo! Allemaal smoesjes. Ok iedereen kan wel eens een dagje niet, maar als je iets wil moet je er wel wat voor doen, en eventueel tijd ervoor maken!

Ik heb een fulltime baan (onregelmatige diensten) er naast nog een 2e baan als oproepkracht en krijg het voor elkaar om toch zeker 4 a 5 keer per week te trainen.

+1:) Die ook zo WAS.
Gescheiden, dochter van 8, psychiatrisch verpleegkundige dus dag, nacht en avonddiensten als dochter weg is, huishouden, doe nog een zelfstudie en ook ik ga minimaal 4 (x2u) maximaal 7x (x2u)sporten ( voor late dienst, voor nachtdienst of na nachtdienst of vroege dienst you name it).

Ik persoonlijk vind spierpijn prettig. Ik heb het gevoel wat te hebben gedaan. En anders moet ik minsten kruipend uit het kthonk komen. I.i.g spierpijn is ongemakkelijk en niet prettig maar zie het als iets positiefs.

Succes!
 
+1:) Die ook zo WAS.
Gescheiden, dochter van 8, psychiatrisch verpleegkundige dus dag, nacht en avonddiensten als dochter weg is, huishouden, doe nog een zelfstudie en ook ik ga minimaal 4 (x2u) maximaal 7x (x2u)sporten ( voor late dienst, voor nachtdienst of na nachtdienst of vroege dienst you name it).

Ik persoonlijk vind spierpijn prettig. Ik heb het gevoel wat te hebben gedaan. En anders moet ik minsten kruipend uit het kthonk komen. I.i.g spierpijn is ongemakkelijk en niet prettig maar zie het als iets positiefs.

Succes!
Ik vind spierpijn ook fijn :) Dat geeft mij ook het gevoel dat ik iets gedaan heb maar dit is alles behalve fijn!!! :p

En ik vind als ik examens heb, gaat dat gewoon voor.
Ik heb bijna elke dag zitten leren tot 23u of later, dan kan ik niet meer gaan trainen :p Discipline heb ik, maar school gaat gewoon voor.
 
Ik vind spierpijn ook fijn :) Dat geeft mij ook het gevoel dat ik iets gedaan heb maar dit is alles behalve fijn!!! :p

En ik vind als ik examens heb, gaat dat gewoon voor.
Ik heb bijna elke dag zitten leren tot 23u of later, dan kan ik niet meer gaan trainen :p Discipline heb ik, maar school gaat gewoon voor.

Ahhh, ja da's ook wel weer zo. Je hebt gelijk. School en blokken gaat voor ja. Dat heeft niets met discipline te maken. Ja, tot laat leren.

En ook deze pijn is fijn joh:p. Succes dan met wachten op de cijfers.
 
Back
Naar boven