MuscleMeat

Cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Haha ja, wat meer research mag wel;)

Check de site www.slank-en-sterk.nl eens, staat best wat handigs op, ook qua voeding.

En om je dan toch alvast op weg te helpen qua voeding (let wel, ik ben geen expert, dus ik verkondig hier geen absolute waarheden):

Let op voldoende vet: (vette) vis (haring, makreel, zalm, tonijn, koolvis you name it), noten (pick your choice, liefst ongezouten), avocado, pindakaas, olijfolie, roomboter (houd ik zelf niet zo van, maar is beter dan halvarine ivm transvetten dacht ik, zoek maar eens op!)

Let op goeie KH: volkoren brood, rijst, pasta, roggebrood, havermout, brinta, boekweit, ook hier talloze mogelijkheden.

Let op EW: magere kwark (hoger in EW dan halfvol of vruchtenkwark of die shit waar veel suiker in zit en weinig EW), melk, yoghurt, eieren, noten, vis, vlees (kip, kalkoen, rookvlees, ham, biefstuk), cottage cheese, kaas (let op verzadigde vetten), bonen (is ook zoveel in te varieren!)

Een hoop ge-let-op maar het is echt niet zo moeilijk, je moet je alleen bewust worden van wat je eet.

Neem meer onbewerkt dan bewerkt (dus bijv brood ipv sultana, kwark ipv optimel, verse linzensoep ipv die rotzooi uit een blik, havermout of muesli ipv cruesli enz)

En dan nog een laatste let op om het af te leren: let op voldoende inname van vitamines en mineralen. (neem ruim groente, mag gerust boven gemiddelde 2 ons gaan zitten) Als het je niet lukt met voeding, slik iets erbij (multi of B, of ijzer, waar je dan ook een tekort aan neigt te hebben), kan nooit kwaad.
 
Even ter informatie:
ik ben de laatste tijd met bijna niks anders bezig dan hierover opzoeken, dus.. Zei ik ook in m'n vorige post.

Ik stel gewoon vragen omdat jullie er naar mijn mening wel verstand en ervaring mee hebben.
 
Even ter informatie:
ik ben de laatste tijd met bijna niks anders bezig dan hierover opzoeken, dus.. Zei ik ook in m'n vorige post.

Ik stel gewoon vragen omdat jullie er naar mijn mening wel verstand en ervaring mee hebben.

Dat is ook goed, en je hoeft je niet aangevallen te voelen ofzo. En qua voeding heb ik het ook met vallen en opstaan geleerd hoor, en qua trainen is het nog helemaal vallen en opstaan:D

Kom je er al een beetje uit?
 
Dat is ook goed, en je hoeft je niet aangevallen te voelen ofzo. En qua voeding heb ik het ook met vallen en opstaan geleerd hoor, en qua trainen is het nog helemaal vallen en opstaan:D

Kom je er al een beetje uit?

Ja het gaat wel :)
Ik weet in ieder geval al ongeveer hoe vaak en hoe veel ik moet eten. :)

Ik zou graag wat voedingsschema's zien van dames hier, gewoon om eens te vergelijken, soo.. wie wil?^^
 
Ja het gaat wel :)
Ik weet in ieder geval al ongeveer hoe vaak en hoe veel ik moet eten. :)

Ik zou graag wat voedingsschema's zien van dames hier, gewoon om eens te vergelijken, soo.. wie wil?^^

Voorbeeld vandaag:

Ontbijt:
-halfvolle melk, brinta
-vers sap
-bh rookvlees

TD:
-appel
-2 bh ham, rookvlees

Lunch:
-3 bh ham, cottage cheese
-halfvolle yoghurt
-rauwkost erbij

TD:
-2 bh kalkoenfilet
-gekookt ei

Diner:
-gegrilde vis, notenrijst, gegrilde aubergine, tomaat, courgette

TD:
-bak kwark

Dit is ong 2000 kcal en nog iets te weinig (moet naar 2200) Pin je hier niet op vast, als jij wil cutten heb je misschien minder nodig, of als je veel traint misschien meer...dat weet je zelf beter dan ik.

Post anders zelf eens wat je op een dag eet? Kunnen we feedback geven.
 
Ik 'meet' niet echt af hoeveel ik eet eigenlijk, gewoon totdat ik genoeg heb.. Werkt goed voor mij, dus, hoop dat dit niet onverstandig is ofzo :)

Vandaag:

Ontbijt
Havermout met halfvolle melk en wat kaneel

Eerste pauze op school (half11)
1 rauwe wortel

Middageten (13u)
4 boterhammen met dun laagje margarine en kalkoenfilet

Tweede pauze op school (15u)
1 kiwi

Avondeten (Rond half6, moet nog komen maar dit word het :) )
Gebakken aardappeltjes (omdat ik er gisteren te veel gekookt had, is niet wat ik regelmatig eet)
Zalmfilet
Wortelen met erwtjes
Toetje: magere yoghurt

En doorheen de hele dag/avond drink ik water. Ik schat nog geen liter.. zo'n 0,75 L (ja, te weinig, ga ik nog verandering in proberen te brengen :) )

Na trainen
Twee potjes magere yoghurt, 220 g in totaal (normaal eet ik kwark, maar heb ik nu niet..)
Soms ook nog 2 cracottes met pindakaas


Voor mijn gevoel is dit in orde, denk dat jullie wel opmerkingen zullen hebben :D maar dat is natuurlijk altijd welkom :)
 
Je zou wel alles moeten meten anders weet je ook niet wat je binnenkrijgt... In dit topic zijn verschillende voedingsschema's gepost, oa de mijne.
Check die link maar eens die ik eerder postte.
Ik denk dat je tussendoortjes te weinig zijn. Ik mis ook vis, noten ed. En eieren.
Succes!!
 
Ontbijt
Havermout met halfvolle melk en wat kaneel
Zonder hoeveelheden kunnen we hier niet veel mee.

Eerste pauze op school (half11)
1 rauwe wortel
Waarom eet je dit? Misschien is het lekker, maar verder heb je er niks aan.
Middageten (13u)
4 boterhammen met dun laagje margarine en kalkoenfilet
Dat is al beter, al is het volledig onduidelijk wat de verhoudingen zijn.

Tweede pauze op school (15u)
1 kiwi
Nogmaals: waarom eet je dit? Een beetje snelle koolhydraten zijn het, meer niet...

Avondeten (Rond half6, moet nog komen maar dit word het )
Gebakken aardappeltjes (omdat ik er gisteren te veel gekookt had, is niet wat ik regelmatig eet)
Zalmfilet
Wortelen met erwtjes
Toetje: magere yoghurt
Ook hier zijn de verhoudingen niet duidelijk, de producten zien er niet heel slecht uit (afgezien van de aardappeltjes misschien).

En doorheen de hele dag/avond drink ik water. Ik schat nog geen liter.. zo'n 0,75 L (ja, te weinig, ga ik nog verandering in proberen te brengen )
Probeer eens bij elk eetmoment een glas water naar binnen te gooien, scheelt al een stuk ;)

Kort samengevat: reken Kcal en ekv-verhoudingen eens uit - hier kan niemand een zinnig woord over zeggen.
Een goed eetschema is wat mij betreft eten op onderhoud, verspreid in 6 maaltijden (waarbij de kcal zo goed mogelijk verdeeld zijn) op een dag met als laatste maaltijd een bak kwark. Onder je onderhoud kom je door middel van cardio - lijf vormen doe je door middel van krachttraining.
 
Dus geen fruit enzo?
Of op een ander moment van de dag?
 
Dus geen fruit enzo?
Of op een ander moment van de dag?

Fruit zou ik 's ochtends nemen bij ontbijt, of rond de training. Willekeurig tussendoor heb je er niet veel aan - dan moet je gewoon volwaardige maaltijden hebben (koolhydraten, eiwitten en vetten). Als je persé wilt kun je fruit wel overdag eten, maar dan moet er nog een eitwit- en vetbron bij.

---------- Toegevoegd om 10:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:18 ----------

Ik opteer voor volledige maaltijden, geen tussendoortjes. G
 
Hmm ok.

Er komt wel veel bij kijken :)

Ik heb net de formule van Harris Benedict gebruikt om mijn onderhoud te berekenen en kom uit op 2228.
Is dit dan wat ik moet eten op een dag of nog eronder?
 
Hmm ok.

Er komt wel veel bij kijken :)

Ik heb net de formule van Harris Benedict gebruikt om mijn onderhoud te berekenen en kom uit op 2228.
Is dit dan wat ik moet eten op een dag of nog eronder?
Dit eten en zorgen dat je MAXIMAAL 600 kcal op een dag verbrandt met cardio. (cardio gevolgd na krachttraining) Je wilt niet te snel afvallen en spieren afbreken.
 
Op alle dagen van de week dus?
Ook op dagen dat ik niet train?

En ik had nog een vraag over cardio.
Ik doe altijd eerst KT, dan 30 min. cardio.
Als je nu alleen cardio (geen kt) doet, ga je dan echt gelijk spieren afbreken?
 
Op alle dagen van de week dus?
Ook op dagen dat ik niet train?

En ik had nog een vraag over cardio.
Ik doe altijd eerst KT, dan 30 min. cardio.
Als je nu alleen cardio (geen kt) doet, ga je dan echt gelijk spieren afbreken?

Nee, gewoon doen zoals je nu doet.
Door alleen cardio ga je geen spieren afbreken (zou wel erg snel gaan...)
Als je véél te veel cardio doet en te weinig eet, DAN gaan je spieren er aan.
 
Ok ik heb denk ik een voedingsschema kunnen samengooien.
Het meeste heb ik correct berekend maar avondeten zal ik elke dag moeten doen, want dat is altijd anders. Met dit schema kom ik uit op 2226 Kcal.

Ontbijt
80 g havermout
250 ml melk
20 g honing
1 kiwi
= 536 Kcal

Eerste pauze op school (half11)
2 boterhammen met laagje margarine en kalkoenfilet
= 223 Kcal

Middageten (13u)
3 boterhammen met margarine en kalkoenfilet
= 304 Kcal

Tweede pauze op school (15u)
2 boterhammen met pindakaas
= 292 Kcal

Avondeten (dit is een voorbeeld, ik moet het elke dag opnieuw berekenen)
ongeveer 300 g aardappelen
groenten ongeveer 150 g
Vlees/vis (bv. zalm)
= 482 Kcal

Na trainen
220 g kwark
1 cracotte met pindakaas
= 389 Kcal
 
Back
Naar boven