AndroidHealthClinic

Cutten

Bezoekers in dit topic

redbullfit

Novice
Lid geworden
6 aug 2014
Berichten
29
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
82kg
Vetpercentage
17%
Ik heb nu een berekening gedaan om mijn aantal kcal te meten die ik nodig heb op een dag om te cutten.
Ik kom op een uitkomst van 1669kcal.
De berekening is op basis van de VVM en niet van mijn totale gewicht.
De berekening is als volgt:

84*17,2/100=14,44 kg vetmassa
84-14,44=69,56
69,56*24=1669,44

Nu zit ik met het gevoel dat 1669 kcal voor mij op een dag wel heel weinig is.
Aangezien ik dan nog eens krachttraining erbij toevoeg vind ik dit al helemaal weinig.
Hoeveel moet ik op rustdagen binnenkrijgen ?

Moet ik er nog kcal aan bijvoegen om aan krachttraining te doen?
Indien ja, hoe bereken ik dat ?

Als ik bepaalde fouten maak graag jullie mening en correctie aub.


Alvast bedankt !
 
Laatst bewerkt:
Idd het is wel heel weinig ik zou begin maandag mijn cut en ik ben 80 kg en cut op 2800 kcal minimaal ik zou nog eens goed uitrekenen zijn genoeg sites die het voor je doen
 
volgens mij vergeet je de activiteitsfactor?
 
je moet nog vermenigvuldigen met activiteit factor

Sedentary BMR × 1.2 Little or no exercise, desk job
Lightly active BMR × 1.375 Light exercise or sports 3–5 days/week
Moderately active BMR × 1.55 Moderate exercise or sports 3–5 days/week
Very active BMR × 1.725 Hard exercise or sports 6–7 days/week
Extremely active BMR × 1.9 Hard daily exercise or sports and physical labor job or twice-a-day training (football camp, etc.)
 
Idd het is wel heel weinig ik zou begin maandag mijn cut en ik ben 80 kg en cut op 2800 kcal minimaal ik zou nog eens goed uitrekenen zijn genoeg sites die het voor je doen
Ja idd heb nu nieuwe berekening gemaakt aan de hand van hanfra zijn activiteitsfactoren.
Nu kom ik aan 2879kcal per dag.

Nu hoe moet de verhouding ongeveer zijnmet het aantal eiwitten/koolhy/vetten?
Heb al verschillende sites opgezocht maar de ene zegt het zo en de andere zegt het weer anders .:s

Ik vind bulken heel wat gemakkelijker ivm met berekeningen ,
maar moet nu eenmaal cutten dus :p
 
Ja idd heb nu nieuwe berekening gemaakt aan de hand van hanfra zijn activiteitsfactoren.
Nu kom ik aan 2879kcal per dag.

Nu hoe moet de verhouding ongeveer zijnmet het aantal eiwitten/koolhy/vetten?
Heb al verschillende sites opgezocht maar de ene zegt het zo en de andere zegt het weer anders .:s

Ik vind bulken heel wat gemakkelijker ivm met berekeningen ,
maar moet nu eenmaal cutten dus :p

2 tot 2.5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht, 1g vet per lichaamsgewicht de rest koolhydraten net als bulk alleen minder kcal
 
2 tot 2.5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht, 1g vet per lichaamsgewicht de rest koolhydraten net als bulk alleen minder kcal

mercie!

Aja op rustdagen dan evenveel zoals op work out dagen of iets minder?(op rustdagen is voeding ook belangrijk weet ik ).
 
mercie!

Aja op rustdagen dan evenveel zoals op work out dagen of iets minder?(op rustdagen is voeding ook belangrijk weet ik ).

Ik zou ff uitrekenen met activiteits factor en dan hoeveel je verbrand op rust dagen en dan daar op baseren
 
Back
Naar boven