Fitness Seller

Cutten

Bezoekers in dit topic

Mizzy

Novice
Lid geworden
27 feb 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
69kg
Vetpercentage
19%
Hi!

Ik ben inmiddels 1,5 jaar serieus bezig met trainen. Inmiddels 20kg afgevallen maar momenteel loop ik helemaal vast. Ik heb een lange tijd met het zelfde schema getraint en heb de afgelopen maanden wat meer reps gaan doen (voorheen 8 x 3 nu 12 x 3) en ben oefeningen op verschillende volgordes gaan doen etc.

Nu heb ik veel verschillende topics gelezen maar zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn stats momenteel zijn:
Man
1,83
95kg
21 jaar
Vet % —> 19% (ongeveer)
Spiermassa —> 69 kg (ongeveer)
Ik train tussen de 4 en 6 keer per week.

Nu krijg ik in de sportschool te horen dat mijn onderhoud 2100 kcal is maar op veel sites kom ik op ongeveer 3300 kcal uit. (Een flink verschil dus).

Ik eet momenteel tussen de 1800 en 2000 kcal per dag met als doel een vet percentage van ongeveer 10% en behoud van spiermassa. Toch lijk ik stil te staan, zowel in de spiegel als op de weegschaal.
Mijn eetschama zit qua voeding goed maar over de kcal inname twijfel ik dus.

Mijn concrete vragen zijn nu:
- Ik zit momenteel al 2 maanden vast, hoe doorbreek ik dit plateau?
- Van welke kcal behoefte moet ik uitgaan en welke hoeveelheid moet ik gaan aanhouden in de cut zodat m’n spier massa onaangetast blijft.
- Even ervanuit gaande dat alles wat ik nu nog afval vet is, hoevoel zou ik ongeveer moeten wegen voor een vet % van 10%? (Puur een schatting zodat ik een concreet doel voor ogen krijg)

Wie o wie kan mij helpen?

Groet,
Mizzy
 
Hi Mizzy,

Ik heb ook een lange tijd proberen afvallen. In eerste instantie 15 kilo kwijt geraakt en toen ook dat plateau bereikt wat jij nu aangeeft.

Wat ik heb gedaan heeft mij enorm geholpen en dat is het herstellen van mijn stofwisseling.

Per week ben ik 150 kcal meer gaan eten totdat ik weer rond mijn onderhoud zat. Vanaf daar heb ik er voor gekozen om nog ietsjes te gaan bulken. Ik ben ook 183cm en weeg rond de 92 kilo, dus liggen vrij dicht bij elkaar.

Ik ben uiteindelijk tot 3000 kcal doorgegaan en ben echt aanzienelijk veranderd. Nu ben ik weer begonnen met cutten en merk dat het gelijk weer beter gaat.

Wat ik er wel bij moet zeggen is dat je mindset ff omgeschakeld moet worden aangezien je wil afvallen maar je uiteindelijk meer gaat eten, maar het is zeker het proberen waard!!

Succes ermee:)
 
Hi Spacejay,

Klopt, ik heb hier idd van gehoord. Heb afgelopen maand ook niet echt op m’n eten gelet en denk ik rond de 3500kcal per dag gegeten (wel gewoon hard blijven trainen in die tijd). Nu weer twee weken op mijn voeding aan het letter maar het wil nog niet echt!

Hoeveel ben je in totaal weer aangekomen bij het herstellen van je stofwisseling?
En ja, de mindset is inderdaad lastig :(

Respect, ik hoop dat je weer een tijd geen plateau bereikt!
 
Wat ik zelf merk is dat wanneer iemand niet op z'n voeding let hij juist minder eet dan dat de persoon denkt, of ja dat is mijn ervaring.

Ik ben van 90kg 'terug' gegaan naar 94kg, nu weer terug op 92kg.

Probeer het echt rustig aan op te bouwen, dus wat ik zeg; 150 kcal per week. +- natuurlijk.

Ik denk serieus dat jij hier veel aan gaat hebben omdat ik echt precies hetzelfde heb gehad..

heel veel succes man, trust your struggle!!
 
Wat is je voedingsschema? Ik denk dat je onbewust toch wat meer eet dan je denkt.
Bijv. Sausjes vergeet te loggen, in het weekend wat te hard van stapel gaan, tussendoor toch wat snoepen.
Met 95 kilo @ 1800 kcal ga je echt wel afvallen, mits je geen medische conditie hebt.

'Herstellen van je stofwisseling' zou ik je niet druk om maken.
Verder ook logisch dat je 2 maanden vast zit als je een maand niet oplet en 3500 kcal per dag eet ;)

Goed bezig met je progressie so far maar;
1) Stel een degelijk voedingschema op en volg deze gedisciplineerd.
2) Stel een degelijk trainingschema op.

Nogmaals: 95 kilo @ 1800 kcal ga je écht wel afvallen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven