Fitness Seller

Cutten? (1 bezoeker)

Tijd om te cutten?

  • Cutten

    Stemmen: 4 80,0%
  • Verder bulken

    Stemmen: 1 20,0%

  • Totaal stemmers
    5

Bezoekers in dit topic

Mateise

Novice
Lid geworden
8 jan 2018
Berichten
18
Waardering
5
Lengte
1m74
Massa
74kg
Beste forumleden,

Ik worstel met het aloude dilemma, of ik nu zou gaan cutten of niet.
Ik denk persoonlijk dat mijn vet% wel hoog ligt en dat ik toch iets heb opgebouwd onder mijn vetlaag, langs de andere kant wil ik geen grote fout maken en ben ik bang om terug enorm skinny te lijken.
Ik zou persoonlijk al niet onder 12% willen gaan.

Ik train nu 8 maanden; ben begonnen met "bro splits" maar bij het ontdekken van dit forum overgestapt naar een variatie op de 5x5 die hier in de sticky staat.
Mijn voeding heb ik sinds het begin goed bijgehouden in die zin dat ik clean heb gegeten, mij aan macro's heb gehouden en ik mijn kcal track.
Misschien dat ik in het begin iets te hard van stapel ben gelopen en teveel heb gegeten?
In elk geval, ik heb altijd wel wat vet gehad.

Ik ben blij met de 8kg die ik sinds het begin ben bijgekomen en voel me al een pak beter in mijn vel.
Echter beginnen mijn buikvet en mijn lovehandles me nu wel te storen...
Natuurlijk besef ik dat 8 maand trainen niks is..


Hier zijn enkele foto's; ( 1 foto van voor begin fitness, 1 foto na 2 maanden fitness en 3 foto's van nu )
Fitness - Album - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten
Ik hoor graag jullie mening, eventuele tips over het cutten zelf zijn welkom.
 
Ik zou een week of 4-6 cutten en dan weer terug bulken. Niet al te diep gaan maar gewoon paar kilo eraf zodat je wat ruimte hebt om weer wat aan te komen zonder dat je je midden in de zomer schaamt omdat je toch stuk vetter bent dan van tevoren geanticipeerd. En inderdaad, als je te veel cut blijft er ook niet veel over.
 
Ik zou een week of 4-6 cutten en dan weer terug bulken. Niet al te diep gaan maar gewoon paar kilo eraf zodat je wat ruimte hebt om weer wat aan te komen zonder dat je je midden in de zomer schaamt omdat je toch stuk vetter bent dan van tevoren geanticipeerd. En inderdaad, als je te veel cut blijft er ook niet veel over.

Thanks! had ik oorspronkelijk ook in gedachte

Is er nog iets bijzonder dat ik moet aanhouden behalve zo'n 2g eiwit per kg en een 300-500kcal onder onderhoud?
 
Thanks! had ik oorspronkelijk ook in gedachte

Is er nog iets bijzonder dat ik moet aanhouden behalve zo'n 2g eiwit per kg en een 300-500kcal onder onderhoud?

Nope
 
Thanks! had ik oorspronkelijk ook in gedachte

Is er nog iets bijzonder dat ik moet aanhouden behalve zo'n 2g eiwit per kg en een 300-500kcal onder onderhoud?

Iig zeker zo hard blijven trainen als je nu doet (eigenlijk "nog harder")
 
Als je zelf vindt dat je vet% te hoog ligt, is cutten altijd eerst aangewezen, als je beter je spierdefinitie ziet, motiveert dat nadien harder te trainen tijdens het bulken.
 
Back
Naar boven