MuscleMeat

Cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Plientje90

Novice
Lid geworden
17 jul 2022
Berichten
7
Waardering
1
Lengte
1m84
Vetpercentage
36%
Hoi hoi,

Sinds half februari ben ik bezig met in eerste instantie afvallen, met als doel daarna te richten op spier opbouw.

Opzich ben ik tevreden over het verloop. Ik ben er nog lang niet, dat weet ik.
Ik begon met een vet percentage van 42 en zit nu op 35.9
Mijn vetpercentage wil ik terug zien te brengen naar een gezond percentage, ik verdiep me al een hele tijd in het ‘hoe’ en kom telkens uit op; verhoog je stofwisseling.

Ik hoop dat hier ervaringsdeskundige zitten die me tips kunnen geven.

Ik ben inmiddels zo’n 12kg afgevallen maar wil er nog zeker 10 kwijt.

Wat ik doe;
Ik let op mijn voeding

Ik eet gemiddeld (per dag) over de afgelopen 30 dagen
1100 kcal
67 gr eitwitten
40 gr vetten
111 gr koolhydraten

(Ik haal dit uit een app, en verbaas me dat het zo weinig kcal zijn..)

Beweging;
1x per week personal training
2x per week Egym (dat word ooit vrij trainen, maar voor nu is Egym voor mij beter aangezien ik in het verleden mezelf verloor met vrij trainen)
Ik deed 1x 30 minuten crosstrainer maar afgelopen week ben ik weer een poging gaan doen tot hardlopen, en ben ik 3x wezen hardlopen 3x 30 minuten.

Nu vraag ik me af of ik mijn stofwisseling kan verhogen met supplementen, en wat dan vooral. Ik lees er veel wisselende verhalen over ..

Zodra m’n vet% onder de 28 zit, wil ik starten met vrij trainen (onder begeleiding) maar first things first ;)
 
Veel te weinig, voor zowel man en vrouw. Je bouwt af met wat je at, en gaat gezonder eten. Met 1100kcal bij 1.83m heb je te weinig energie om fatsoenlijk te kunnen trainen, het killed je metabolisme. 67g eiwit gaat ook voor spierafbraak zorgen.
 
Moet eerlijk zeggen; ik houd alles wat ik eet vrij strak bij, het doel is 1550 kcal (dat was 1850 maar daar kwam ik nooit aan)
En nu ik het gemiddelde zie over 30 dagen schrok ik ook wel hoor.
Doel was 1550 kcal en 79 gram eiwitten.
Overigens; mijn spiermassa werd eerst minder, maar die word nu wel meer. Dus wat dat betreft…
 
Ten eerste top dat je al zoveel kwijt bent!! :thumb:
Maar begin niet aan supplementen/middelen om af te vallen .. das niet nodig.
Misschien wil je t niet posten. Mag ook in pm.
Wat weeg je nu?
Hoeveel val je per week af?
Wat eet je nu?
Post je voeding eens. Met hoeveelheden.
Want op 1100 kcal moet je wel afvallen tenzij je berekeningen niet kloppen of de app niet klopt.
 
Ten eerste top dat je al zoveel kwijt bent!! :thumb:
Maar begin niet aan supplementen/middelen om af te vallen .. das niet nodig.
Misschien wil je t niet posten. Mag ook in pm.
Wat weeg je nu?
Hoeveel val je per week af?
Wat eet je nu?
Post je voeding eens. Met hoeveelheden.
Want op 1100 kcal moet je wel afvallen tenzij je berekeningen niet kloppen of de app niet klopt.
Ik woog half februari, toen ik begon 106.4 nu 94.1 dus ik val opzich prima af. Ik las dat het kan helpen je stofwisseling te verhogen zodat je optimaal vet verbrand.

Ik ben nu dus 12,3 afgevallen, en tussendoor ook nog genoten van 3 weken vakantie op de Antillen waar de nodige cocktails genuttigd zijn, en ik 3 weken op een strandbedje lag;)

Wat ik +/-
200 gram (magere) yoghurt
25 gram havermout
Diepvries 100 gram diepvries bessen/frambozen

Lunch
2 spelt bth met 30 gram 30+ kaas of 20 gram kipfilet

Avond eten
150-200 gram koolhydraten
200 gram groente
100 gram vlees


Tussendoor wisselt
1 stuk fruit
Rijstwafel met kip
150 Yoghurt met 10 gram gepofte spelt
 
94.1kg bw / 1100 kcal pd, lijkt me wel extreem krap.

Als je hiermee geen kgs per maand afvalt klopt er iets niet., waarschijnlijk is je voeding niet accuraat aangezien je 111gr koolhydraten eet pd en als avond eten al 150/200gr koolhydraten, laat staan hoe je de rest berekend.
 
94.1kg bw / 1100 kcal pd, lijkt me wel extreem krap.

Als je hiermee geen kgs per maand afvalt klopt er iets niet., waarschijnlijk is je voeding niet accuraat aangezien je 111gr koolhydraten eet pd en als avond eten al 150/200gr koolhydraten, laat staan hoe je de rest berekend.
Denk dat zeet 150-200 gram koolhydraten niet de macro kh bedoeld maar koolhydraathoudend product. ;)
Rest ga ik later even op in.
Remind me ;)
 
Denk dat zeet 150-200 gram koolhydraten niet de macro kh bedoeld maar koolhydraathoudend product. ;)
Rest ga ik later even op in.
Remind me ;)
Dat bedoelde ik inderdaad ja. Sorry voor de onduidelijkheid.
 
Je valt 12,3 kg af in 5 maanden.
Waarom zou je sneller willen?
Afvallen en een beetje gezonde manier is maximaal 0,5 kg per week. Je valt dus erg snel af.
Ik zou eerder wat meer eten en vooral in je eiwitten en vetten zodat je wat meer spieren behoudt.

Heb je ooit al eens je onderhoud bepaald?
 
Je valt 12,3 kg af in 5 maanden.
Waarom zou je sneller willen?
Afvallen en een beetje gezonde manier is maximaal 0,5 kg per week. Je valt dus erg snel af.
Ik zou eerder wat meer eten en vooral in je eiwitten en vetten zodat je wat meer spieren behoudt.

Heb je ooit al eens je onderhoud bepaald?
Heb zelf nooit m’n onderhoud bepaald.
Heb wel de metingen van de sportschool waarop je spier en vet massa gemeten worden, daar staat een basis metabolisme. Is dat het zelfde?

Ik overweeg zelf ook wel om meer te eten, streven was rond de 1900 kcal maar daar kwam ik nooit aan dus dat is verlaagt naar 1550 en daar probeer ik nu echt aan te komen, maar met een eetstoornis verleden is dat toch iets ingewikkelds, blijf dan liever onder die 1550 ;)
Maar probeer nu al een paar dagen wel die 1550 te eten en als ik over heb, aan te vullen met oa yoghurt (eiwitten)
Maar nu bijv. nog 254 kcal over..volgens de app waar ik mee werk zouden het vooral vetten moeten zijn nog. maar ik weet niet hoe, en ik eet graag yoghurt/kwark dus daar kies ik toch maar voor.
 
Heb zelf nooit m’n onderhoud bepaald.
Heb wel de metingen van de sportschool waarop je spier en vet massa gemeten worden, daar staat een basis metabolisme. Is dat het zelfde?

Ik overweeg zelf ook wel om meer te eten, streven was rond de 1900 kcal maar daar kwam ik nooit aan dus dat is verlaagt naar 1550 en daar probeer ik nu echt aan te komen, maar met een eetstoornis verleden is dat toch iets ingewikkelds, blijf dan liever onder die 1550 ;)
Maar probeer nu al een paar dagen wel die 1550 te eten en als ik over heb, aan te vullen met oa yoghurt (eiwitten)
Maar nu bijv. nog 254 kcal over..volgens de app waar ik mee werk zouden het vooral vetten moeten zijn nog. maar ik weet niet hoe, en ik eet graag yoghurt/kwark dus daar kies ik toch maar voor.
Je zou inderdaad aardig hoger moeten zitten.
Die 1550 is al erg laag. Zou eerder de stap naar 1750 zetten als 1900 nog teveel voelt
Maar een es verleden heeft daar wel impact op.
Waarschijnlijk is yoghurt en kwark ook je "safe" food?
Vergeet niet dat je vetten nodig hebt voor je hormonen en vetstofwisseling.
Zou je een handje noten durven nemen?
Dat is supergezond en lekker.
Of een paar rijstwafels met pindakaas.
Of wat nootjes in de kwark?
 
Maar nu bijv. nog 254 kcal over..volgens de app waar ik mee werk zouden het vooral vetten moeten zijn nog. maar ik weet niet hoe, en ik eet graag yoghurt/kwark dus daar kies ik toch maar voor.
Granola, speculoos mengen door je kwark, pure hagelslag.
 
Je zou inderdaad aardig hoger moeten zitten.
Die 1550 is al erg laag. Zou eerder de stap naar 1750 zetten als 1900 nog teveel voelt
Maar een es verleden heeft daar wel impact op.
Waarschijnlijk is yoghurt en kwark ook je "safe" food?
Vergeet niet dat je vetten nodig hebt voor je hormonen en vetstofwisseling.
Zou je een handje noten durven nemen?
Dat is supergezond en lekker.
Of een paar rijstwafels met pindakaas.
Of wat nootjes in de kwark?
Nou, qua eetstoornis gaat het al jaren heel goed. Maar als ik dan max zoveel kcal mag eten wil ik daar graag onder blijven. Heb niet zo zeer nog te dealen met safe foods, maar vetten klinkt gewoon heel eng en ingewikkeld. Zeker icm afvallen. Noten durf ik dus ook best te eten maar denk ik gewoon niet aan om die toe te voegen aan m’n dag op zo’n moment.
Heb gepofte spelt en wat granola (zonder toegevoegde suikers) toegevoegd gister.
 
Granola, speculoos mengen door je kwark, pure hagelslag.
Dat klinkt lekker! Speculums en hagelslag beiden niet in huis op dit moment maar ga ik wel onthouden:)
 
  • Like
Waarderingen: ak
Wat maakt vetten eng? Zeker in combinatie met afvallen heb je ze ook nodig.
Waarom alles suikervrij? Ook de angst ivm afvallen?
Je hersenen hebben juist glucose (suiker) nodig om goed te functioneren.

Misschien een paar bakjes maken met dit soort dingen juist voor dit soort momenten?
 
Back
Naar boven