Fitness Seller

Cutten

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
11 apr 2023
Berichten
23
Karma
1
Lengte
1m90
Massa
86kg
Vetpercentage
16%
Goedemorgen allemaal,
Ik ga voor het eerst starten met cutten. Train nu 1,5 jaar en ben in die tijd van 76kg naar 86kg gegaan. Ik ben 1.90m. Nu zit er aardig wat vet aan (16%) en die wil ik vanaf. Het liefst wil ik naar de 80kg gaan in 12 weken. 0,5kg per week dus. Ik ga elke dag na de gym. Ook voetbal ik er 3x in de week bij dus wat mijn vraag aan jullie is is op hoeveel kcal ik moet gaan zitten? Ik zat zelf in volgende gedachte:

Maandag: 2800kcal (voetbaltraining)

Dinsdag: 2600kcal

Woensdag: 2500kcal

Donderdag: 2800kcal (voetbaltraining)

Vrijdag: 2500kcal

Zaterdag: 3000kcal (voetbalwedstrijd)

Zondag: 2600kcal

Macro’s:
Eiwitten 180g
Koolhydraten 300g
Vetten 80g
 
Ziet er redelijk goed uit. Probeer dit twee weken en weeg je elke dag.
Als het allemaal klopt hoor je gemiddeld gezien af te vallen

Zo niet, minder kcal
Zo wel, doorgaan met het huidige plan tot je niet meer afvalt

Om echt wat dieper er op in te gaan is het belangrijk om te weten hoe veel stappen je zet/cardio doet op een normale dag en wat voor baan je hebt i.v.m. verschil in kantoorbaan/bouw/hele dag in bed liggen
 
Goedemorgen allemaal,
Ik ga voor het eerst starten met cutten. Train nu 1,5 jaar en ben in die tijd van 76kg naar 86kg gegaan. Ik ben 1.90m. Nu zit er aardig wat vet aan (16%) en die wil ik vanaf. Het liefst wil ik naar de 80kg gaan in 12 weken. 0,5kg per week dus. Ik ga elke dag na de gym. Ook voetbal ik er 3x in de week bij dus wat mijn vraag aan jullie is is op hoeveel kcal ik moet gaan zitten? Ik zat zelf in volgende gedachte:

Maandag: 2800kcal (voetbaltraining)

Dinsdag: 2600kcal

Woensdag: 2500kcal

Donderdag: 2800kcal (voetbaltraining)

Vrijdag: 2500kcal

Zaterdag: 3000kcal (voetbalwedstrijd)

Zondag: 2600kcal

Macro’s:
Eiwitten 180g
Koolhydraten 300g
Vetten 80g
Voor een kerel van 1m90 lijkt me 2500-2800 relatief weinig met elke dag fitness + 3x voetbal - een degelijk niveau voetbal voor jou lengte verbruikt al gauw 500-600kcal.
Gemiddelde training gym zal toch ook zo'n 300 zijn. Dan lijkt het me toch dat je meer als een halve kilo per maand gaat afvallen.

Natuurlijk ik heb niet alle informatie over je hele levensstijl dus moeilijk in te schatten - als je jezelf elke dag weegt dan kan je aanpassen waar nodig.
 
Voor een kerel van 1m90 lijkt me 2500-2800 relatief weinig met elke dag fitness + 3x voetbal - een degelijk niveau voetbal voor jou lengte verbruikt al gauw 500-600kcal.
Gemiddelde training gym zal toch ook zo'n 300 zijn. Dan lijkt het me toch dat je meer als een halve kilo per maand gaat afvallen.

Natuurlijk ik heb niet alle informatie over je hele levensstijl dus moeilijk in te schatten - als je jezelf elke dag weegt dan kan je aanpassen waar nodig.
Ja ik maak aardig wat stappen in een wedstrijd, is geen laag niveau. Verder werk ik 4x in de week als hovenier en ga ik elke dag naar school. Ben dus wel de hele dag actief.
 
Goedemorgen allemaal,
Ik ga voor het eerst starten met cutten. Train nu 1,5 jaar en ben in die tijd van 76kg naar 86kg gegaan. Ik ben 1.90m. Nu zit er aardig wat vet aan (16%) en die wil ik vanaf. Het liefst wil ik naar de 80kg gaan in 12 weken. 0,5kg per week dus. Ik ga elke dag na de gym. Ook voetbal ik er 3x in de week bij dus wat mijn vraag aan jullie is is op hoeveel kcal ik moet gaan zitten? Ik zat zelf in volgende gedachte:

Maandag: 2800kcal (voetbaltraining)

Dinsdag: 2600kcal

Woensdag: 2500kcal

Donderdag: 2800kcal (voetbaltraining)

Vrijdag: 2500kcal

Zaterdag: 3000kcal (voetbalwedstrijd)

Zondag: 2600kcal

Macro’s:
Eiwitten 180g
Koolhydraten 300g
Vetten 80g
Je merkt dat vanzelf als je niet de 300-500gram afvalt, zul je minder Kcals moeten eten.
 
Goedemorgen allemaal,
Ik ga voor het eerst starten met cutten. Train nu 1,5 jaar en ben in die tijd van 76kg naar 86kg gegaan. Ik ben 1.90m. Nu zit er aardig wat vet aan (16%) en die wil ik vanaf. Het liefst wil ik naar de 80kg gaan in 12 weken. 0,5kg per week dus. Ik ga elke dag na de gym. Ook voetbal ik er 3x in de week bij dus wat mijn vraag aan jullie is is op hoeveel kcal ik moet gaan zitten? Ik zat zelf in volgende gedachte:

Maandag: 2800kcal (voetbaltraining)

Dinsdag: 2600kcal

Woensdag: 2500kcal

Donderdag: 2800kcal (voetbaltraining)

Vrijdag: 2500kcal

Zaterdag: 3000kcal (voetbalwedstrijd)

Zondag: 2600kcal

Macro’s:
Eiwitten 180g
Koolhydraten 300g
Vetten 80g
En iemand misschien wat tips voor voeding om juist wel te eten en wat juist niet? Fastfood etc snap ik dat dat ontlopen moet worden, maar brood, aardappelen etc. Is dat nog gewoon prima?
 
En iemand misschien wat tips voor voeding om juist wel te eten en wat juist niet? Fastfood etc snap ik dat dat ontlopen moet worden, maar brood, aardappelen etc. Is dat nog gewoon prima?
Ga jezelf niet limiteren, als je zoveel traint heb je zeker je carbs nodig dus aardappelen, rijst, pasta is zeker een optie.
Voornamelijk zorgen dat je genoeg protëine in krijgt dat je minimaal spieren verliest.
 
Ga jezelf niet limiteren, als je zoveel traint heb je zeker je carbs nodig dus aardappelen, rijst, pasta is zeker een optie.
Voornamelijk zorgen dat je genoeg protëine in krijgt dat je minimaal spieren verliest.
Oke top! Bedankt voor de hulp
 
En iemand misschien wat tips voor voeding om juist wel te eten en wat juist niet? Fastfood etc snap ik dat dat ontlopen moet worden, maar brood, aardappelen etc. Is dat nog gewoon prima?
80% clean is een mooi streven (koekjes, snoepjes, chocola). Af en toe pizza en patat moet kunnen, kun je zelfs in je voedingsschema opnemen. Een quarter pounder bv zie ik niet echt als junk, die heeft best goede macro's.
Eet dingen die je niet tegen staan, dan houd je het ook makkelijker vol. Niet alles hoeft volkoren te zijn, drink genoeg water en let een beetje op genoeg goede vetten.
 
80% clean is een mooi streven (koekjes, snoepjes, chocola). Af en toe pizza en patat moet kunnen, kun je zelfs in je voedingsschema opnemen. Een quarter pounder bv zie ik niet echt als junk, die heeft best goede macro's.
Eet dingen die je niet tegen staan, dan houd je het ook makkelijker vol. Niet alles hoeft volkoren te zijn, drink genoeg water en let een beetje op genoeg goede vetten.
Dat ik dan bijvoorbeeld pizza compenseer met minder eten die dag? Dat je nog steeds niet boven de kcal uitkomt?
 
En iemand misschien wat tips voor voeding om juist wel te eten en wat juist niet? Fastfood etc snap ik dat dat ontlopen moet worden, maar brood, aardappelen etc. Is dat nog gewoon prima?
Wat zeggen jullie over alcoholgebruik in het weekend? Een dag zou moeten kunnen of het echt vermijden?
 
Kcal in vs kcal out - je kan in theorie alles eten zoals Solway zegt.
Als je BV een pizza eet van Dr oekter - die is 750 kcal/gemiddeld - dan heb je nog 2050 kcal over die dag voor de rest van je dieet.

Om een dieet vol te houden moet je zorgen dat je dingen kan eten die je graag eet.
Ik heb 7 maanden een cut gedaan en 3 maanden maingain en al die tijd zaten er "Nic-nacs" in (een soort letterkoek met suiker). Gaat allemaal, je moet voor jezelf gewoon uitmaken wat je het waard vind.

Hoe cleaner, hoe beter voor je gezondheid, maar uiteindelijk is het kcal in vs kcal uit.
 
Wat zeggen jullie over alcoholgebruik in het weekend? Een dag zou moeten kunnen of het echt vermijden?
Als je moet trainen zeg ik resoluut nee.
Als je een rustdag hebt kan je eventueel wel iets drinken maar zoals alles, beperk het.

Als je iets drinkt raad ik ook aan sterke drank te consumeren (wodka, gin, bacardi) met een dieet soda - zitten in verhouding veel minder suikers/kcal in dan bier/wijn.
 
Als je moet trainen zeg ik resoluut nee.
Als je een rustdag hebt kan je eventueel wel iets drinken maar zoals alles, beperk het.

Als je iets drinkt raad ik ook aan sterke drank te consumeren (wodka, gin, bacardi) met een dieet soda - zitten in verhouding veel minder suikers/kcal in dan bier/wijn.
Dan ga ik er ermee aan de slag, zullen vast nog wel meer vragen komen.
 
Wat zeggen jullie over alcoholgebruik in het weekend? Een dag zou moeten kunnen of het echt vermijden?
Arnold dronk bier toen hij in München trainde :thumb: .
Maar zonder bs, een of twee glaasjes gaat geen afbreuk doen. Zelf heb ik de dag erna last ervan dus houd daar dan rekening mee (drink eigenlijk zelden). Vaak veel drinken gaat je spiermassa kosten.
 
goedemorgen allen,

ik ben dus bezig met het cutten voor de eerste keer. ik train nu 1,5 jaar en ben van 76kg na 86kg gegaan. ik ben 1.90m en 18 jaar oud. er zit nu aardig wat vet op rondom de buik (16%) en dat wil ik dus wegwerken. het liefst wil ik binnen 11 weken 80kg zijn, dus ongeveer 0,5kg per week. ik gym 6 dagen per week en ik voetbal 3 dagen per week. Ik ben nu 2 weken bezig en op een een of andere manier gaat er gewoon bijna geen gewicht af, terwijl ik in een aardig onderschot zit. ik kan dus wel de nodige hulp gebruiken. vind het lastig in te schatten wat ik wel en niet kan eten? ik zit namelijk altijd netjes onder mijn kcal, dus ik snap niet hoe ik niet afval. dit is hou mijn kcal er nu uitziet:

maandag: 2800kcal (voetbaltraining)
dinsdag: 2600kcal
woensdag: 2500kcal
donderdag: 2800kcal (voetbaltraining)
vrijdag: 2500kcal
zaterdag: 3000kcal (voetbalwedstrijd)
zondag: 2600kcal

macro's:
koolhydraten: 300g
eiwitten: 180g
vetten: 80g
Ik blijf het bizar vinden met jou activiteitengraad, trainingen en lengte dat je met die kcal niet afvalt maar goed, iedereen is anders. Track je alles goed? Als in letterlijk alles, niet random een snoepje dat je eet of x-aantal koeken zonder te tellen? Tel je eventueel gesuikerde dranken etc?

Als je niet genoeg afvalt naar jou wens moet je nog lager gaan in KCAL of meer bewegen, kiezen welke je prefereert. Ik ga je wel zeggen dat 2kg/maand afvallen vrij veel is, ga je niet doen zonder ook spieren te verliezen dus zie zeker goed dat je even hard traint als anders en goed veel eiwitten eet om dit je spierverlies te minimaliseren.

Je kan alles eten wat je wilt uiteindelijk, natuurlijk in een cut kan je beter zo clean mogelijk gaan, maar nogmaals je moet het volhouden dus ga nu geen 2kg broccoli per dag eten.
 
Ik blijf het bizar vinden met jou activiteitengraad, trainingen en lengte dat je met die kcal niet afvalt maar goed, iedereen is anders. Track je alles goed? Als in letterlijk alles, niet random een snoepje dat je eet of x-aantal koeken zonder te tellen? Tel je eventueel gesuikerde dranken etc?

Als je niet genoeg afvalt naar jou wens moet je nog lager gaan in KCAL of meer bewegen, kiezen welke je prefereert. Ik ga je wel zeggen dat 2kg/maand afvallen vrij veel is, ga je niet doen zonder ook spieren te verliezen dus zie zeker goed dat je even hard traint als anders en goed veel eiwitten eet om dit je spierverlies te minimaliseren.

Je kan alles eten wat je wilt uiteindelijk, natuurlijk in een cut kan je beter zo clean mogelijk gaan, maar nogmaals je moet het volhouden dus ga nu geen 2kg broccoli per dag eten.
hier is mijn oude post dus, haha bedankt.
Ja misschien draai ik er ook wel te veel in door, dat ik alles te snel wil. Mijn gevoel zegt ook dat ik niet lager moet gaan in kcal. moet er gewoon wat precieser mee bezig zijn in het bijhouden van voeding denk ik
 
hier is mijn oude post dus, haha bedankt.
Ja misschien draai ik er ook wel te veel in door, dat ik alles te snel wil. Mijn gevoel zegt ook dat ik niet lager moet gaan in kcal. moet er gewoon wat precieser mee bezig zijn in het bijhouden van voeding denk ik
Ja ik had op je andere post gelezen dat je bakvet/olie niet zou tellen? Zit vol met kcal - dat telt aardig aan, zelfde met gesuikerde dranken.
Heb je eventueel een cooking spray thuis liggen? Die kan je eventueel gebruiken, 0kcal en smaakt even goed.
 
Ja ik had op je andere post gelezen dat je bakvet/olie niet zou tellen? Zit vol met kcal - dat telt aardig aan, zelfde met gesuikerde dranken.
Heb je eventueel een cooking spray thuis liggen? Die kan je eventueel gebruiken, 0kcal en smaakt even goed.
mijn moeder maakt nog het eten dus ik was er ook niet mee bezig. zal nu inderdaad aangeven dat te gaan gebruiken. bij frisdrank let ik al wel op 0kcal en suikervrij.
 
Back
Naar boven