• Veel plezier! 💪🏋‍♂️

Fitness Seller

Cutten

Bezoekers in dit topic

BLONDIE87

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Hoi, ik ben behoorlijk aan het groeien, vanaf september weer flink bulken en trainen en ben inmiddels van 89 kg naar 100 kg gegaan. Mijn doel is om droger te komen staan voor de zomer.

Mijn vragen:
Hoeveel tijd neemt het in beslag om droger te komen staan?
Hoelang ga ik nog door met bulken? Moet ik al beetje bij beetje minder gaan eten?
Hoe ga ik trainen?
Wat verander ik aan mijn voeding?

Groeten, BLONDIE87

hoeveel tijd neemt het in beslag om droger te komen te staan?

Is afhankelijk van: hoe droog wil je komen te staan, en hoe droog sta je nu. En goede eenheid die je hiervoor kan gebruiken is je bf ( vetpercentage ). Dus: wat is je bf nu en hoe wil je hem hebben? Zelf val ik soms 1%per week af maar dat is flink zwaar. Gooi het liever op o,5%, misschien nog minder. Hoe langzamer je het doet ( dus hoe langer het duurt ) hoe meer spiermassa je overhoud, er van uitgaande dat je geen gebruik maakt van doping.

Hoelang ga ik nog door met bulken? Moet ik al een beetje minder gaan eten?
Dat is dus afhankelijk van, welke datum je einddatum is, en hoeveel, en hoe snel, je wilt afvallen ( in vet ). Zelf leid ik mijn cut het liefst in door een periode van alle verzadige vetten en geraffineerde suikers laten staan, dan steeds schoner eten, dan koolhydraten verlagen+eiwitten verhogen, later ook gezonde vetten verlagen ( dit laatste alleen als je echt extreem droog wilt staan )

hoe ga ik trainen?
in principe hetzelfde maar als je wat zwakker wordt door het afvallen ( dat is mogelijk ) kun je beter wat meer op gevoel trainen, wat meer reps maken. dat scheelt blessures. Cardio omhoog. voor het ontbijt en na het trainen cardiovasculaire training onder de AD drempel doen levert qua vetverbranding het snelste resultaat op. Voer je cardio net als je dieet steeds naar een wat strenger regime toe.

Hoe verander ik mijn voeding?
Geleidelijk minder koolhydraten, geleidelijk meer eiwitten, geen ongezonde vetten en suikers. evt wat extra groente en vitaminen toevoegen.

succes! en oja, vergeet niet veel in de spiegel te kijken en evt. foto's te maken zodat je je vooruitgang kan belijken!

AD drempel= het omslagpunt van aerobe naar anaerobe activiteit.

bij anaerobe activiteit wordt per tijdseenheid meer kcal verbruikt, maar het % vetzuren wat dan wordt verbruikt ligt lager dan bij aerobe activiteit, waar minder spiermassa verloren gaat ( doordat glycogeen en evt. aminozurenverbuik procentueel lager liggen terwijl vetzurengebruik procentueel hoger ligt. ).

Hierdoor krijg je dus wat je wilt=optimale vetverbranding en minimaal katabool effect.

Groetjes!

hoeveel tijd neemt het in beslag om droger te komen te staan?

Is afhankelijk van: hoe droog wil je komen te staan, en hoe droog sta je nu. En goede eenheid die je hiervoor kan gebruiken is je bf ( vetpercentage ). Dus: wat is je bf nu en hoe wil je hem hebben? Zelf val ik soms 1%per week af maar dat is flink zwaar. Gooi het liever op o,5%, misschien nog minder. Hoe langzamer je het doet ( dus hoe langer het duurt ) hoe meer spiermassa je overhoud, er van uitgaande dat je geen gebruik maakt van doping.

Hoelang ga ik nog door met bulken? Moet ik al een beetje minder gaan eten?
Dat is dus afhankelijk van, welke datum je einddatum is, en hoeveel, en hoe snel, je wilt afvallen ( in vet ). Zelf leid ik mijn cut het liefst in door een periode van alle verzadige vetten en geraffineerde suikers laten staan, dan steeds schoner eten, dan koolhydraten verlagen+eiwitten verhogen, later ook gezonde vetten verlagen ( dit laatste alleen als je echt extreem droog wilt staan )

hoe ga ik trainen?
in principe hetzelfde maar als je wat zwakker wordt door het afvallen ( dat is mogelijk ) kun je beter wat meer op gevoel trainen, wat meer reps maken. dat scheelt blessures. Cardio omhoog. voor het ontbijt en na het trainen cardiovasculaire training onder de AD drempel doen levert qua vetverbranding het snelste resultaat op. Voer je cardio net als je dieet steeds naar een wat strenger regime toe.

Hoe verander ik mijn voeding?
Geleidelijk minder koolhydraten, geleidelijk meer eiwitten, geen ongezonde vetten en suikers. evt wat extra groente en vitaminen toevoegen.

succes! en oja, vergeet niet veel in de spiegel te kijken en evt. foto's te maken zodat je je vooruitgang kan belijken!

meer kan ik er niet over zegen

AD drempel= het omslagpunt van aerobe naar anaerobe activiteit.

bij anaerobe activiteit wordt per tijdseenheid meer kcal verbruikt, maar het % vetzuren wat dan wordt verbruikt ligt lager dan bij aerobe activiteit, waar minder spiermassa verloren gaat ( doordat glycogeen en evt. aminozurenverbuik procentueel lager liggen terwijl vetzurengebruik procentueel hoger ligt. ).

Hierdoor krijg je dus wat je wilt=optimale vetverbranding en minimaal katabool effect.

Groetjes!

heldere uitleg

weer iets bijgeleerd, nog nooit van AD drempel gehoord, het principe kende ik natuurlijk wel.

het gaat niet percee om de anearobe drempel.

anearoob betekent de verschijving van glycogeen MET zuurstof naar glycogeen zonder zuurtof.

wat belangrijker is is de overstap tussen verbranding van vet nar verbranding van koolhydraten.

heb het al eens eerder gepost maargoed.

1 gram vet levert ongeveer 130 ATP
1 gram koolhydraten levert ongeveer 30 ATP

vet geeft dus veel meer energie.

maar voor het verbranden van vet is veel meer zuurstof nodig.
per gram zuurstof dat word verbrand levert het bij koolhydraten meer energie op dan bij vet
vet en koolhydraten hebben we wel in ons lichaam, maar zuurstof is de beperkende factor.

als je intensiteit te hoog word en er is onvoldoende zuurstof beschikbaar zal het lichaam veel minder vet gaan verbranden maar meer koolhydraten omdat het dan met dezelfde hoeveelheid zuurstof meer energie kan leveren.

dus ook al heb je je anearobe drempel nog niet bereikt kan het tog zijn dat je veel van je kostbare koolhydraten gebruikt.

wanneer de intensiteit te hoog ligt voor vet maar zo lang duurt dat de carbs opraken gaat je lichaam eiwitten aanspreken.

het is dus zaak om tijdens het cutten je hartslag niet te hoog te laten worden.

een goede inschatting is dat je nog redelijk zou moeten kunnen praten tijdens de activiteit [dus niet hijgen of zelfs naar adem snakken en buiten adem raken. dit komt neer op een hartslag van zo rond de 130 a 140

dan verbrand je procentueel gezien het meeste vet en spaar je je kostbare spierglycogeen en amino's

hoop zo genoeg duidelijkheid te hebben gegeven :)

edit: heel stom ik zei dat 1 gram vet 130 kcal leverde. onzin natuurlijk. het levert 130 ATP
even veranderd dus

Laatst bewerkt:
heb mijn domme post ff ge-edit hoop niet dat jullie me nu dom vinden of boos zijn (A)

BLONDIE87....dacht aan een lekkere, jonge, strakke, cuttende chick.... :p

Anyway, succes!

100 idd, haha,, wil wel ff lief naar je lachen hoor;)

haha:cool:

Oud Topic: Er is al een tijdje geen reactie meer geweest.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is.
Back
Naar boven