XXL Nutrition

Cutting 20% -> 10%? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

-Ma3stro-

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
2.370
Waardering
11
Ben dus van plan om in januari voor et eerst echt een serieuse cutting cycle te gaan doen. Ik wil vanaf bijna 20% naar rond de 10% daarom heb ik 16 weken voor uitgetrokken. Op of aanmerking? zoals ik al zei ik heb nog nooit echt gecut dus alle hulp is welkom :)

Train de 16 weken 4x per week kracht en neem glutamine, daarnaast neem ik Xenadrine 8 weken aan en 2 wekken af.

Week 1
Aantal Kcal: 2500
Verhouding: 40/40/20 <– kh/ei/vet
Cardio: geen
+Xen
Week 2
Aantal Kcal: 2250
Verhouding: 40/40/20
Cardio: geen
+Xen
Week 3
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 40/40/20
Cardio: geen
+Xen
Week 4
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 40/40/20
Cardio: geen
+Xen
Week 5
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 35/45/20
Cardio: 2x interval training sochtends
+Xen
Week 6
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 35/45/20
Cardio: 2x interval training sochtends
+Xen
Week 7
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 35/45/20
Cardio: 3x interval training sochtends
+Xen
Week 8
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 35/45/20
Cardio: 3x interval training sochtends

Week 9
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 30/50/20
Cardio: 3x interval training sochtends + 2x na krachtraining

Week 10
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 30/50/20
Cardio: 3x interval training sochtends + 2x na krachtraining
+Xen
Week 11
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 30/50/20
Cardio: 3x interval training sochtends + 2x na krachtraining
+Xen
Week 12
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 30/50/20
Cardio: 3x interval training sochtends + 3x na krachtraining
+Xen
Week 13
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 30/50/20
Cardio: 3x interval training sochtends + 3x na krachtraining
+Xen
Week 14
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 30/50/20
Cardio: 3x interval training sochtends + 3x na krachtraining
+Xen
Week 15
Aantal Kcal: 1750
Verhouding: 30/50/20
Cardio: 3x interval training sochtends + 4x na krachtraining
+Xen
Week 16
Aantal Kcal: 1750
Verhouding: 30/50/20
Cardio: 3x interval training sochtends + 4x na krachtraining
+Xen
 
Waarom doe je geen cardio in de eerste 4 weken ? Ik zou je kh wat lager houden, eiwit op 1gr per pond lichaamsgewicht en als je laag genoeg zit in je koolhydraten (100 á 150gr) mag je best wat meer vetten innemen, voornamelijk de EFA's deze stimuleren ook juist de vetmetabolisme. Voor de rest ziet het er goed uit.

Hoeveel weeg je trouwens ?
 
De verhoudingen zien er wel goed uit, alleen de laatste weken ga je op deze manier waarschijnlijk veel spier verliezen. Veel teveel cardio en erg weinig kcal. Cardio is eigenlijk helemaal niet nodig, zeker niet als je naar 10 % wilt.
Verder zou ik vetten op minstens 25% houden en zorg voor genoeg EFA's.
 
Ik doe de eerste weken geen cardio omdat ik men lichaam wil stimuleren blijven af te vallen. Weeg nu iets over de 90 kilo.

Dus het is verstandig de laatste weken ook op 2000 kcal te blijven, maar nog verder te dalen in kh? ik zat een beetje te twijfelen met de verhoudingen omdat ik idd niet extreem laag in me vet wil gaan.
 
Dat kan je juist doen door je efa te verhogen. idd.. niet teveel cardio-en. Max tot 4x per week en liefst niet op trainingsdagen.

Wel een complimentje voor je overzichtelijke schema.
Ik denk zelf dat je geen 16 weken nodig hebt maar je doel al eerder zult bereiken. Je kunt wat progressiever zijn, in het aanpassen van je kh en eiwit balans daarvoor.

suuk6
 
Inderdaad. Verlaag je kh uiteindelijk tot een zeer laaag niveau. Maar houd wel rekening met je eiwitten...die moeten hoog zijn om je spiermassa te sparen.
Wat de supplementatie met xenadrine betreft. 8 weken is oke, maar let op dat je slecht 5-6 dagen per week die xenadrine gebruikt > om gewenning te voorkomen en het product dus beter werkend te houden.
 
Ja verwacht eigenlijk stiekem ook wel dat ik geen 16 weken nodig heb, maar plan liever wat ruimer in.

Ga denk ik inplaats van Xen 8 weken aan 2 weken af, 4 weken aan en 2 weken af doen, anders word et wel erg duur. Zelfs als ik bij Robin bestel :p.

Welke verhoudingen bevelen jullie dan aan om mee te eindigen? Zat nu zelf te denken aan 20/50/30, nog lager lijkt me niet echt nodig aangezien ik niet extreem laag wil gaan, maar misschien zie ik dat verkeerd. Zal ook maar de cardio wat omlaag halen.
 
Originally posted by -Ma3stro-
Ja verwacht eigenlijk stiekem ook wel dat ik geen 16 weken nodig heb, maar plan liever wat ruimer in.

Ga denk ik inplaats van Xen 8 weken aan 2 weken af, 4 weken aan en 2 weken af doen, anders word et wel erg duur. Zelfs als ik bij Robin bestel :p.

Welke verhoudingen bevelen jullie dan aan om mee te eindigen? Zat nu zelf te denken aan 20/50/30, nog lager lijkt me niet echt nodig aangezien ik niet extreem laag wil gaan, maar misschien zie ik dat verkeerd. Zal ook maar de cardio wat omlaag halen.
Je hoeft niet lager in je koolhydraten te gaan, kan wel natuurlijk. Het aantal kcal is veel belangrijker. Koolhydraten geven gewoon eerder een 'hongergevoel' dan vetten (werking van hormonen), waardoor het moeilijker is om je dieet vol te houden.

Is je huidige bf% een percentage waar je al lang op zit? Of is dit ontstaan vanwege het bulken?
 
nee ben de laatste 3 maanden van 15/16% naar de 20 gegaan. Klopt et dat vet dat je recentelijk bent aangkomen makkelijk weg gaat?
 
Als ik jou was zou ik ook op ketodieet gaan zitten.. en een verhouding van 10%-40%-50% gaan zitten qua KH-eiwit-vet.
Eiwit op 2-2,2 gram/kg lichaamsgewicht, KH op maximaal 100 gram/dag (dan heb je nog wel kracht genoeg voor je KT) en laat vet het restant vormen.
Schone vetten: lijnzaadolie (voor de omega-3 vetzuren), olijfolie en voor het lekkere wat boter.. Ook vettere vis/vleessoorten helpen..
Idd.. van vet heb je minder honger en hoef je dus minder te eten en bovendien is het lekkerder (en gezonder dan veel KH).

Espi
 
jah heb al eens 2 maanden keto gedaan, was niet echt iets voor mij. Voelde me er niet zo goed onder, voelde me slapjes moe en ook vaak misselijk. Trainingen gingen ook achteruit. Met een gewoon "conventioneel" dieet heb ik er geen last van.
 
Originally posted by -Ma3stro-
nee ben de laatste 3 maanden van 15/16% naar de 20 gegaan. Klopt et dat vet dat je recentelijk bent aangkomen makkelijk weg gaat?

Niet echt, alleen het geeft wel een aan hoe je gaat reageren qua honger e.d. Als jij lange periode al op 20% zit dan zijn je hersenen meer gewend geraakt aan dit %, dus hoe lager je bf% wordt des te meer signalen krijg je door dat je moet eten. Dat is erg onplezierig tijdens dieeten.
Dus als jij nogmaal op ongeveer 15 % zit kun je dit % vrij gemakkelijk bereiken. Ga je lager zul je meer last van honger e.d. krijgen.
 
Ma3stro,
hoelang heb je gebulkt? en van welk gewicht/bf% kom je?
Ikzelf ben van 81/14% naar 92/20% gegaan in 4 mnd en wil net als jij terug naar 10%.
Ben van plan om eerst maar is terug te gaan in KH, en Eiwit te verhogen en geen Xen en cardio te doen. Eerst es zien wat er in de eerste 4 weken gebeurt. Kben van plan om het iets rustiger te doen als jij maar ben zeer benieuwd hoe jou drastische aanpak werkt.
 
heb eigenlijk vanaf april gebulkt, maar met een korte pauze van een maand ofzo in juli. ben van 15-16% naar ongeveer 20% gegaan.. die 20% is wel een schatting zou ook minder kunnen zijn. Ben vanaf 73 kilo naar rond de 90 nu gegaan. Maar heb in die tijd ook wel veel spier gewonnen want ben in maart pas begonnen met trainen.

ennuh drastische aanpak? d8 dat ik et juist lekker rustig aan had geplant :)
 
Deed je wel echt een ketodieet,dus tussen 20 en 50 g KH per dag?
Te weinig KH geeft een te slap gevoel bij trainingen, vandaar dat ik rond 25 gram KH extra eet voor en tijdens KT en vooral spinning.
Als je te veel KH eet, dan gaat je motor ahw 'sputteren'...
De eerste dagen van keto voelde ik me helemaal niet zo lekker, erg sloom en ook geestelijk minder alert.
Maar nu heb ik een hekel aan de carboloading gekregen en heb het echte KH-vreten al snel teruggeschroefd..
Niet alleen kwam ik in 1 weekend 3 kg aan (2 liter water) en was ik in suikercoma (veeeeeel heel veel slapen), bovendien plaste ik me helemaal suf op de dagen erna.
TKD past wat beter (1-2 maaltijden met KH in het weekend, verder plm 50 g KH/dag).

Maar.. het ligt niet iedereen goed hoor. Sommigen cutten/lijnen beter op een hoog KH-dieet. Althans, dat zegt ook vet-goeroe Lyle McDonald. Doe waar je je het lekkerst bij voelt.. maar veroordeel ketodiëten niet voor je het 2-3 weken hebt geprobeerd (volgens de richtlijnen!).

Iig veel succes gewenst..

Espi (die de pest in heeft omdat ze al 4 weken op een 'setpoint' blijft hangen)
 
de aangepaste versie, minder cardio, hoger in vet en lager in carbs.

Week 1
Aantal Kcal: 2500
Verhouding: 40/40/20 <– kh/ei/vet
Cardio: geen

Week 2
Aantal Kcal: 2250
Verhouding: 40/40/20
Cardio: geen
+Xen
Week 3
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 40/40/20
Cardio: geen
+Xen
Week 4
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 35/40/25
Cardio: geen
+Xen
Week 5
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 35/40/25
Cardio: 2x interval training sochtends
+Xen
Week 6
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 35/40/25
Cardio: 2x interval training sochtends

Week 7
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 30/45/25
Cardio: 2x interval training sochtends

Week 8
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 30/45/25
Cardio: 2x interval training sochtends
+Xen
Week 9
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 25/50/25
Cardio: 2x interval training sochtends
+Xen
Week 10
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 25/50/25
Cardio: 2x interval training sochtends + 1x na krachtraining
+Xen
Week 11
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 20/50/30
Cardio: 2x interval training sochtends + 1x na krachtraining
+Xen
Week 12
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 20/50/30
Cardio: 2x interval training sochtends + 1x na krachtraining

Week 13
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 20/50/30
Cardio: 2x interval training sochtends + 2x na krachtraining
+Xen
Week 14
Aantal Kcal: 2000
Verhouding: 20/50/30
Cardio: 2x interval training sochtends + 2x na krachtraining
+Xen
Week 15
Aantal Kcal: 1750
Verhouding: 20/50/30
Cardio: 2x interval training sochtends + 2x na krachtraining
+Xen
Week 16
Aantal Kcal: 1750
Verhouding: 20/50/30
Cardio: 2x interval training sochtends + 2x na krachtraining
+Xen
 
Ziet er goed uit. Ik zou alleen de cardio na de krachttraining eruit laten en de xenadrine bewaren voor wanneer het moeizamer gaat(laatste weken).
 
Originally posted by burn
Ziet er goed uit. Ik zou alleen de cardio na de krachttraining eruit laten en de xenadrine bewaren voor wanneer het moeizamer gaat(laatste weken).

Ben ik het mee eens. Wil zelf nl. ook eerst kijken hoever ik kan komen zonder cardio na training en Xen. Kan altijd nog als het moeizaam gaat.
It's up to you. :)
 
Ben benieuwd naar de invulling!

He Ma3stro,

Ben benieuwd naar precieze voedingsschema. Heb je dat al gemaakt? Hoe ga je het aanpakken?

Groetjes,

Maurice
 
hier ga ik in 3 a 4 weken naartoe werken

Ontbijt

2 eetlepels lijnzaadolie
magere kwark 250 gr
50 gr meergranen brood
Kipfilet 25 gram


2e maaltijd

Eiwit shake tri pro 50 gram
50 gr meergranen brood
Kipfilet 25 gram

Lunch

magere kwark 250 gram
50 gr meergranen brood
Kipfilet 50 gram


4e maaltijd

Eiwit shake tri pro 50 gram
50 gr meergranen brood
Kipfilet 25 gram


5e maaltijd

kipfilet 150 gram
Pasta 50 gram


6e maaltijd

tonijn 75 gram
25 gr meergranen brood

net onder de 2000 kcal
 
Back
Naar boven