XXL Nutrition

Cutting and feeling like shit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DomiB

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
13 mrt 2018
Berichten
337
Waardering
279
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Zoals de titel al zegt, ik cut nu voor 3 weekjes en ik voel me echt schijt. Ik heb al meerdere malen gecut afgelopen jaren maar telkens het gevoel dat ik de hele dag kan slapen. Ik heb echt het gevoel dat mijn lichaam niet tegen die lage kcal kan. Ik cut op 2400 kcals dus dat zou in principe niet erg moeten zijn. Zit ongeveer 500kcal onder mijn onderhoud. Ben 2 kilo afgevallen in de tussentijd. Nog 6 kleine weekjes te gaan.

Heeft iemand dezelfde ervaringen? Is er iets anders wat mijn energie toch nog wat kan boosten over de gehele dag behalve caffeïne :hornyna:. Ik heb een 8 tot 5 verkoop baan waar targets gehaald moeten worden. Ben gewoon chagrijnig en weinig motivatie om wat sales te maken. Iemand een idee?

KG: 86.4kg
Streef: 82kg ( of lager if possible )
Lengte: 180cm
 
Meer groentes, veel drinken.
 
Hoe is de samenstelling/macro's van je voeding? Misschien dat daar iets in veranderd kan worden zodat je je beter voelt? Als je "slechts" 3 weken ongeveer 500kcal onder onderhoud zit zou je je niet al helemaal dood moeten voelen...
 
Hoe is de samenstelling/macro's van je voeding? Misschien dat daar iets in veranderd kan worden zodat je je beter voelt? Als je "slechts" 3 weken ongeveer 500kcal onder onderhoud zit zou je je niet al helemaal dood moeten voelen...

50/20/30 280gr carbs, 60gr vet, 180 gr eiwit ongeveer. 280 carbs moet echt voldoende zijn, maar ik ben natuurlijk wel gewend om rond de 400gr carbs per dag te eten. Misschien is het een kwestie van gewenning? :dunno:


Meer groentes, veel drinken.
300gr groenvoer lijkt me voldoende elke dag. Water drink ik echt liters van.
 
Ik vreet gewoon 400-600gr groente bij het avondeten hoor. Blijkbaar kun je er best meer van eten aangezien je nu al honger hebt.

Even voor je beeldvorming; ik startte met cutten op 3000 en zit nu op 2600. Heb minimale honger. En ben momenteel 9 weken bezig. Daarnaast ben ik militair en sport ik zo'n 8x pw.
 
Ik vreet gewoon 400-600gr groente bij het avondeten hoor. Blijkbaar kun je er best meer van eten aangezien je nu al honger hebt.

Even voor je beeldvorming; ik startte met cutten op 3000 en zit nu op 2600. Heb minimale honger. En ben momenteel 9 weken bezig. Daarnaast ben ik militair en sport ik zo'n 8x pw.

Ik begrijp wat je bedoeld, weet je het is ook echt elke cut zo geweest. Ik heb ongeveer 5 keer gecut in mijn leven en telkens is het een living hel. Ik kijk wel even wat ik kan doen.
 
Miss IF proberen. Doe ik ook en heb totaal geen honger. Vorige cuts op dit kcal aantal wel.
 
50/20/30 280gr carbs, 60gr vet, 180 gr eiwit ongeveer. 280 carbs moet echt voldoende zijn, maar ik ben natuurlijk wel gewend om rond de 400gr carbs per dag te eten. Misschien is het een kwestie van gewenning? :dunno:



300gr groenvoer lijkt me voldoende elke dag. Water drink ik echt liters van.
Een verschil tussen 400gr carbs en 280gr carbs is niet dusdanig groot dat je je "zo" gaat voelen.

We weten je macro's... maar wat eet je daadwerkelijk aan voedingsmiddelen per dag? Goed en schoon voedsel of hanteer je een IIFYM met shit voedsel?
 
Een verschil tussen 400gr carbs en 280gr carbs is niet dusdanig groot dat je je "zo" gaat voelen.

We weten je macro's... maar wat eet je daadwerkelijk aan voedingsmiddelen per dag? Goed en schoon voedsel of hanteer je een IIFYM met shit voedsel?

Goed en schoon voedsel, geen IIFYM meuk.
Misschien ben je gewoon een aansteller? :dunno:

Weet je, je kan gelijk hebben. :sukkeltje: Achja ik houd het wel vol daar niet van.
 
Goed en schoon voedsel, geen IIFYM meuk.


Weet je, je kan gelijk hebben. :sukkeltje: Achja ik houd het wel vol daar niet van.
Je bent 2 kilo afgevallen en dat is prima voor 3 weken. Het is en blijft echt een kwestie van volhouden ben ik heel bang. Dit is waar je discipline gaat tellen en je jezelf af moet vragen "hoe graag wil ik dit?".

Je kan 1 keer per week een refeed dag inlassen, dat kan wel eens helpen.

Ik zit nu ook in m'n eerste echte serieuze cut en ik zeg je eerlijk: het is idd frustrerend.
 
Je bent 2 kilo afgevallen en dat is prima voor 3 weken. Het is en blijft echt een kwestie van volhouden ben ik heel bang. Dit is waar je discipline gaat tellen en je jezelf af moet vragen "hoe graag wil ik dit?".

Je kan 1 keer per week een refeed dag inlassen, dat kan wel eens helpen.

Ik zit nu ook in m'n eerste echte serieuze cut en ik zeg je eerlijk: het is idd frustrerend.

Refeed zat ik ook aan te denken, heb inderdaad mij strict gehouden deze 3 weken zonder een refeed dag in te lassen. Zou dat eens proberen, thanks! :bow2:
 
Goed en schoon voedsel, geen IIFYM meuk.
Wel variatie zodat je geen voedingstoffen misloopt? Genoeg rood vlees en niet alleen maar kip en rijst bijvoorbeeld. Of heb je je selectie sowieso eigenlijk niet aangepast enkel de portie carbs?

Als je een laag vetpercentage hebt is dit wel aan te raden maar aan de andere kant bij een 500 kcal tekort en target van maar 2 weken heb je weinig ruimte om plots allerlei dagen je kcal tekort weer terug te eten. Zou dan het tekort wat vergroten zodat je niet door je refeeds 2 keer zo lang in deze misere zit.
 
Wel variatie zodat je geen voedingstoffen misloopt? Genoeg rood vlees en niet alleen maar kip en rijst bijvoorbeeld. Of heb je je selectie sowieso eigenlijk niet aangepast enkel de portie carbs?

Als je een laag vetpercentage hebt is dit wel aan te raden maar aan de andere kant bij een 500 kcal tekort en target van maar 2 weken heb je weinig ruimte om plots allerlei dagen je kcal tekort weer terug te eten. Zou dan het tekort wat vergroten zodat je niet door je refeeds 2 keer zo lang in deze misere zit.
Hij kan op z'n refeed dag toch gewoon op onderhoud eten? Of nèt erboven?
 
Wel variatie zodat je geen voedingstoffen misloopt? Genoeg rood vlees en niet alleen maar kip en rijst bijvoorbeeld. Of heb je je selectie sowieso eigenlijk niet aangepast enkel de portie carbs?

Als je een laag vetpercentage hebt is dit wel aan te raden maar aan de andere kant bij een 500 kcal tekort en target van maar 2 weken heb je weinig ruimte om plots allerlei dagen je kcal tekort weer terug te eten. Zou dan het tekort wat vergroten zodat je niet door je refeeds 2 keer zo lang in deze misere zit.

Variatie is er inderdaad weinig. Vanavond staat weer kip rijst met sperzibonen op het menu. Verder overdag zit ik helaas een de brood met pindakaas op t werk. Ik probeer t namelijk simpel te houden. Toch heb ik t gevoel dat ik te snel ga en best iets meer mag eten (meer carbs)
 
Waarom zo laag in vetten. Zal daar eerst eens naar kijken.
 
Waarom zo laag in vetten. Zal daar eerst eens naar kijken.

Dus wat je eigenlijk bedoeld, lager gaan in carbs en vetten verhogen? En waarom, dit is mijn berekening wat ik gewoon wil krijgen. Kan natuurlijk een aanpassing doen.
 
Dus wat je eigenlijk bedoeld, lager gaan in carbs en vetten verhogen? En waarom, dit is mijn berekening wat ik gewoon wil krijgen. Kan natuurlijk een aanpassing doen.
je weegt 86kg maar eet maar 60gr vetten. misschien zal dit helpen om wat beter door de dag te komen. kan mij niet voorstellen dat je nu al te laag in kcal zit.
 
je weegt 86kg maar eet maar 60gr vetten. misschien zal dit helpen om wat beter door de dag te komen. kan mij niet voorstellen dat je nu al te laag in kcal zit.

Nee ik dus ook niet!, ik zou daar eens rekening mee houden. Thanks man:lifter:
 
Hij kan op z'n refeed dag toch gewoon op onderhoud eten? Of nèt erboven?
Ik wil niet zeggen dat het niet kan, bij lage vetpercentage vind ik het zelfs nodig en een dag boven onderhoud komen moet ook zeker geen probleem zijn. Alleen hoe kleiner je marges zijn hoe stricter je het moet doen. En op het verschil tussen ingecalculeerde refeeds en cheat schransen letten.
 
Back
Naar boven