XXL Nutrition

cutting methodes

Bezoekers in dit topic

Miss Deadlift

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 feb 2006
Berichten
1.734
Waardering
59
Lengte
1m68
Massa
65kg
Er schijnen verschillende methodes te bestaan voor het cutten zoals low carb of carb cycling,er zijn er volgens mij nog veel meer en je kunt ook gewoon een beetje onder onderhoud eten in combinatie met cardio.

Ik zie er af en toe wel wat over langs komen maar niet zodanig dat ik dan ook snap hoe het werkt of waarom het beter zou zijn dan iets anders.Zoeken heb ik al geprobeerd:o

Mijn bedoeling is nu dat iedereen die een goede methode kent,daar dan een uitleg over post.
De berekeningen doe ik dan gewoon zelf,het gaat me om de methode.

In ieder geval bij voorbaat dank,veel karma heb ik niet te vergeven:rolleyes: maar ik zou echt blij zijn met enkele goede methodes (uiteinelijk zelfs met één;) )
 
ik doe ook gewoon 500 onder mijn onderhoud en cardio erbij en KT zoals normaal, ben van 16% na 10 in 6 weken nu, deed eerst 1 refeed dag heb er nu 2 per week.
cardio doe ik elke ochtend 15 - 20 min, werkt super moet nog 6 weken.
 
het komt allemaal op hetzelfde neer eigenlijk. Als je meer verbruikt dan je aan kcal tot je neemt val je af. Of je je verbruik aanpakt dmv cardio of minder kcal eet komt in principe op hetzelfde neer. Hoewel als je je kh relatief hoog kan houden en veel cardio doet je er vaak voller uit blijft zien en niet zo plat wat dikwijls gebeurt in de cut.

Daarnaast is het een afweging of je nu veel onder je onderhoud gaat zitten of net daar onder of erop. Veel eronder, snel bf verliezen, alleen grotere kans op spierverlies. Net onder of erop, minder snel bf verliezen, minder spiermassa verlies.

Altijd low carb, zal op den duur tegen je werken. Ik kies ervoor 2 dagen medium carb, 1 dag low carb en de 4e dag refeeden. En dat steeds herhalen.
 
goed blijven eten, geeft ook meer energie om langer te trainen. Dus met KT en veel cardio kom je een heel end, natuurlijk als je echt wedstrijddroog wilt komen te staan moet je wel lowcarben en dieper gaan.
 
Wedstrijddroog...:rolleyes:
Haha ik weet dat je het goed bedoelt hoor;)
Maar ik doe alleen PL wedstrijden,dus het is niet voor een wedstrijd bedoeld nee:roflol:

Maar ik wil dus wel cutten.Ik wil een echt schema gaan maken waar precies in staat wat ik elke dag eet enzo.Het is wel degelijk de bedoeling om "droog"te worden uiteraard moet het zonder krachtverlies!
Cardio en KT doe ik al,ik zal wel meer cardio gaan doen en minder zuipen maar dat lijkt me niet genoeg:cool:

Dus ik probeer er nu achterte komen hoe een goed cutschema voor mezelf te maken,ik kan mijn onderhoud uitrekenen en daar dan onder duiken,maar de vraag is dus hoe dan?

Ik heb hier tot nu toe 2 methodes gezien,de 'gewone' en carb cycling,van die laatste weet ik nu nog niet hoe het dan werkt,en bij de 'gewone' moest je dan toch wel op de EKV verhouding letten,daar heb ik ook al verschillende aanbevelingen van gezien maar weet niet welke het beste is,en zijn de getallen die ze daarbij noemen nou de verhouding van het aantal gram dat je ervan moet nemen,of het % van je kcal dat eruit moet komen???
 
Stel ik nou echt zon lastige vragen???

Het is niet dat ik te lui ben om het zelf op te zoeken,maar als ik dus zelf iets zoek op internet....:rolleyes:

Ik vind vanalles van "Libelle-in 10 dagen slank-dieet" tot "Wij hebben de scherpste operatiemessen".
 
van krachtverlies heb ik geen last ben zelf vooruit gegaan en met massa ook door de 2 refeed dagen en dat terwijl ik droger wordt gaat dus super
 
Op t-nation stonden een paar artikels met als 'methode' het vermijden van veel koolhydraten en veel vetten tijdens 1 maaltijd. Ze doen daarbij dus steeds een combi van óf koolhydraten en eiwitten óf vetten en eiwitten. Smorgens bijvoorbeeld havermout (met magere melk of water) en magere kwark. Volgende maaltijd handje noten in combinatie met whey shake enzovoort. Zoek maar eens op t-nation naar 'massive eating'. Lijkt me prima methode om super clean te bulken of te cutten.
 
prophet- zei:
Op t-nation stonden een paar artikels met als 'methode' het vermijden van veel koolhydraten en veel vetten tijdens 1 maaltijd. Ze doen daarbij dus steeds een combi van óf koolhydraten en eiwitten óf vetten en eiwitten. Smorgens bijvoorbeeld havermout (met magere melk of water) en magere kwark. Volgende maaltijd handje noten in combinatie met whey shake enzovoort. Zoek maar eens op t-nation naar 'massive eating'. Lijkt me prima methode om super clean te bulken of te cutten.

Weinig vetten en kh samen, dat klinkt erg zoals John Berardi!
 
Back
Naar boven