Fitness Seller

cutting schema, one more...

Bezoekers in dit topic

Maurice

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
52
Waardering
0
Na een jaar weerstandstraining –bodybuilding zou ik het nog niet willen noemen…- heb ik de balans eens opgemaakt. Ik vind nog steeds leuk, ga trouw drie of vier keer per week naar de sportschool, probeer regelmatig te leven en goed te eten en ben steeds meer gefascineerd geraakt door deze combinatie van sport en wetenschap. En het belangrijkste: ik voel me er ontzettend goed bij! Mijn oorspronkelijke doel, een beginnend buikje te snel af zijn, is al lang geschrapt. Ik wil spiermassa! Het resultaat na een jaartje trainen is best aardig, maar kan veel en veel beter. Ik heb gemerkt dat ik niet goed durf door te eten uit angst om te eindigen zoals enkele familieleden van me, namelijk veel te zwaar. Ik zit met m´n vetpercentage net link…op het randje van echt te veel…het schommelde zo rond de 14 a 15 en is de laatste twee vette maanden gegroeid tot 16,5%! Time for action! Ik wil eerst goed en gedisciplineerd cutten om daarna zonder angst en schroom te kunnen bulken. Een paar stats:

Lengte: 1m88
Gewicht:83 kg (nuchter)
Vet: 16,5%

Ik ga er de komende 6 tot 8 weken eens tegen aan om er een paar procentjes vanaf te halen. 13 lijkt me een mooi doel om te beginnen. Dan weet ik een beetje wat er wel en niet mogelijk is. Maar dat doel is maar een slag in de lucht, kan altijd weer bijgesteld worden.

Cardio:
Drie of vier keer per week drie kwartier medium tempo op de nuchtere maag, wel eerst een wheyshake met water

Work-out:
Twee of drie keer per week, veel hitten om de impact van het geringe aantal bezoeken te vergroten

Supplementen:
-Een goede vitamine-C
-Ik wil de ´man of magic´ homemade stack eens gaan proberen om zo mijn tolerantiegrenzen af te tasten. Ging namelijk ook altijd erg hard op xtc, coke en zo. Er meteen stack 2 in gooien lijkt me erg heftig.
-Veel rode pu erth thee drinken

Ik wil om de 2,5 of drie uur eten en per dag minstens 2,5 liter water drinken. Iedere maaltijd moet carbs, eiwitten en onverzadigde vetten bevatten.
Ik ga weg op ongeveer 2400 cals. Dat is beduidend minder dan ik at en waar ik lang mee op gewicht ben gebleven. Kan zonodig later minderen.

Cut-schema:

Indien 45 minuten cardio op nuchtere maag:
-flinke eetlepel whey met water

maaltijd 1, ontbijt:
60 gram havermout (driekwart kopje) met water
eetlepel lijnzaadolie
flinke eetlepel whey meekoken

maaltijd 2, tussendoortje:
1 grote appel en 300 ml magere melk
of
2 eetlepels magere hutenkase en twee eetlepels fruitsalade uit blik

maaltijd 3, lunch:
blikje tonijn op water (140 gr)
1 tomaat
3 volkorenboterhammen
2 eetlepels magere hutenkase
1 peer, appel of sinaasappel
of
90 gram zalm uit blik
1 tomaat
3 volkorenboterhammen
2 eetlepels magere hutenkase
1 appel, peer of sinaasappel

maaltijd 4, tussendoortje:
3 gebakken of gekookte eiwitten en ´tussendoortje´-reep of mueslireep
3 eiwitten en handjevol walnoten of amandelen en plakje ontbijtkoek

maaltijd 5, avondeten:
225 gram zalmfilet uit oven met olijfolie
50 gram langkokenderijst
flinke hand vol broccoli
of
140 gram tofu
150 mie, droog gewicht
halve paprika
50 gram kidneybonen oid
klein handje cashewnoten
alles in olie gebakken

maaltijd 6, ´toetje´:
250 gram magere kwark met paar ananasstukjes

voor slapen
flinke eetlepel whey met water
lepel lijnzaadolie

post work-out (na gewichttraining)
banaan en wheyshake

in ´noodgevallen´ van hongerklop een stuk komkommer, bleekselderij, bouillon of een stukje ontbijtkoek.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en hou me erg aanbevolen voor commentaar. Schema, supplementen, de hele reut- In ieder geval wil iedereen al bedanken voor z´n bijdragen op het board. Ik heb het bovenstaande samengesteld of basis van de mega interessante en leerzame dingen die hier te lezen zijn!

Greetz,

Maurice
 
Ziet er goed uit, heb er goed gevoel bij dat je hierbij goede resultaten zal halen. Ik zou alleen nog meer water drinken.
 
Cardio:
Interval training. niet 1 niveau aanhouden dus (even voluit, even rustig, even voluit, even rustig)

kracht workout:
maak wel een schema, ga niet lopen aanklooien

supplementen:
+ multi vitaminen
+ calcium
+ maybe een vit B complex
(bij kruidvat verkrijgbaar)

cut-schema:
-lijnzaadolie niet mengen, in een keer doorslikken (je verpest anders het eten)
-iets minder kaas, afwisseling ok, maar vis is qua eiwitten beter (tonijn, koolvisfilet)

maaltijd 3:
twee keer per week vette vis (zalm, makreel, sardine)

maaltijd 4:
-eiwitten bij voorkeeur koken
-3 dooiers per week (meer kan nadelige gevolgen hebben voor je hart. het bevat daarentegen wel veel vitaminen)
-probeer eens ipv ontbijtkoek, kruidrepenkoek. ter variatie

maaltijd 5:
-teveel vette vis: 2 x 100-150gr per week is ruim voldoende. zeker voor een cuttingsschema
-probeer eens ine een wok / antiaanbaklaag te bakken of te koken

vvor het slapen:
-whey is geldverspilling dan. neem of magere kwark, of tonijn of koolvisfilet
dit geeft langzamer eiwitten af
 
Thanks! Ik hou jullie op de hoogte van de resultaten. En blijf vooral schieten!!
 
suc7, je vragen kan je hier altijd kwijt ;)
 
stand van zaken

Zo, bijna een week voorbij! En het viel me mee en tegen...

Echt honger heb ik niet gehad. Ook is het allemaal prima te vreten. Ik neem zelfs minder dan ik in mijn schema heb staan. Dat zou ik zelfs nog een beetje kunnen afbouwen, maar dan zal het af en toe wel afzien zijn. Dat is misschien een .beetje moeilijk om vele weken aan een stuk vol te houden.

Aan de andere kant heb ik soms erg weinig energie. Als ik langer dan drie uur niks neem krijg ik zwart-achtige vlekken voor mijn ogen. Gisteravond werd ik er bijna gek van. Heb in plaats van een hapje kale magere kwark, magere cottagecheese met twee lepels fruitcocktail genomen. Ik moest en zou wat zoetigs hebben!
Tenslotte kak ik allemaal kleine konijnenkeuteltjes uit!! Weird man!!
 
Re: stand van zaken

Originally posted by Maurice
[B
Tenslotte kak ik allemaal kleine konijnenkeuteltjes uit!! Weird man!! [/B]

das klote ja, en maar vegen en maar vegen zonder dat er wat op t papiertje komt.

maar to the topic, blijf om de 3 uur toch wat naar binnen werken om je metabolisme op gang te houden. anders krijg je later op de dag ook nog misschien de neiging om teveel naar binnen te werken.
 
zorg dat idd geregeld binnenkrijgt, anders presteer je slecht qua werk en sport, en is het moeilijk vol te houden.

Een enkele keer wat zoetigheid kan op zich geen kwaad (kies er dan wel gelijk een goed moment op de dag vooruit)

Ik eet elke zondagochtend een beschuit met suikerstroop,paprikapoeder, en anijshagel/marsepijn van sinterklaas. behoorlijk wat suikers dus (zal m'n tandarts blij mee zijn)
 
Back
Naar boven