MuscleMeat

Cutting - te weinig kcal ?

Bezoekers in dit topic

TCOB

Novice
Lid geworden
7 jan 2019
Berichten
6
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
98kg
Hey all !

Even voorstellen, ik ben 29 jaar en wil op een verantwoorde manier weer wat aan mijn lichaam doen.
Bodytype meso, 1m83 en 98kg, vetpercentage durf ik zelf niet te meten... overgewicht dus :(

Ik heb heel wat leesvoer en fora's doorgenomen maar zit toch nog met enkele vragen over verantwoordelijk cutten. Ter verduidelijking ik ben dus niet op zoek naar een snelle manier/crashschema om af te vallen, maar wil -on the long run- een oplossing. Elke kcal wordt zorgvuldig geteld.

Kcal per dag
Ondanks alle kcal berekening die je online vindt, zou ik echt graag willen weten op welk getal ik me nu écht moet focussen. Momenteel hanteer ik 2000kcal en daar ik wil cutten doe ik dit -200 = 1800

Macro's
Op die 1800 probeer ik mijn macro's als volgt te houden:
- proteinen 40%
- carbs 40%
- vetten 20%

Aangezien ik meso ben en toch redelijk breed/geblokt leek me 40% proteinen wel aangewezen, om het spierverlies te beperken.

Cardio
Als laatste nog de sport. Niet allemaal even gemakkelijk als meso, maar na ettelijke tijd toch de beweging gevonden die me de meeste voldoende geeft, ik graag doe én het beste resultaat: HIIT
Namelijk good old Insanity Workout :)

Nu jullie alle info hebben zit ik momenteel met volgende vragen:

- hoeveel kcal denken jullie dat ik dagelijks moet innemen ?
- gezien de HIIT en mijn brede bouw, zitten mijn macro's goed ?
- na 3 dagen dit voedingsschema te volgen en vandaag terug mijn eerste HIIT te doen, leek ik toch wat slap op de benen naar het einde toe.. dien ik hiervoor het % carbs toch te verhogen ?
- hebben jullie nog andere HIIT tips/varianten ?

Indien ik iets over het oog zie of jullie meer info nodig hebben geven jullie me maar gerust feedback.

Thanks !!
 
Ok, gebeurd. Zat inderdaad wat te laag, via de Katch-McArdle zit ik aan 2700 voor te cutten met slechts 4-5 keer sport in de week (terwijl ik 6x sport in de week)
Ik sukkel nog steeds met de macro verdeling. is ruwweg 40% eiwit, 40% carbs & 20% vetten dan nog goed ?
 
niet moeilijker maken dan het is. 200 gram eiwitten. 100 gram vet. De rest is Khd.
 
In orde, doe ik.

Bedankt voor de reacties !
 
Macroverdeling staat ook uitgelegd in die link.
Lezen is lastig... :o ;)
 
Macroverdeling staat ook uitgelegd in die link.
Lezen is lastig... :o ;)

Ik wou enkel weten of de macroverdeling voor HIIT nog steeds ok is.
Of ik mss niet meer carbs moet opnemen hiervoor.
Maar zal vanavond testen of enkel de kcal verhogen voldoende was omdat ik me niet meer slap voel tijdens de workout.

Lezen lukt nog net, bedankt :)
 
anderhalve dag & 2 workouts later: marina1975, je had gelijk :)
Na een dag van 2380 kcal (geraakte helaas niet aan 2500..) had ik voldoende energie voor mn volgende HIIT workout.

Echter, heb ik enorm gesukkeld om tot 2380 te komen.
de 100 gr vetten waren geen probleem (vette vis & noten)
maar zelfs met 500cl melk & een hardgekookt ei na de workout, strandde ik nog steeds niet op 200gr eiwit.
Ik ben dus van plan om een eiwitshake te nemen na mijn workout.
Voor spierherstel én om die laatste gr eiwit per dag in te nemen.

Is dit een goed idee ?
Of neem ik liever nog 300gr kwark van de AH (+- 30gr eiwit) ?
ik kan hier toch niet teveel mee innemen en mijn cut vertragen ?

thanks !
 
Laatst bewerkt:
Post je voedingsschema eens..
Kan je makkelijker advies krijgen. ;)
 
gebruik myfitnesspal weet je precies wat je binnen krijgt als je invult wat je dagelijks eet.

voer je doel in rest wijst voor zich
 
Back
Naar boven