AndroidHealthClinic

Cutting & training voeding - Graag kritiek/tips

Bezoekers in dit topic

Dudebro

Cool Novice
Lid geworden
1 apr 2019
Berichten
71
Waardering
27
Lengte
1m93
Massa
106kg
Ok, situatie is als volgt; Ik heb zo'n 7 jaar niet getrained, 3 maanden terug weer opgepakt, 4x per week sporten (30min cardio, 1 uur gewichten). Ik moet dus heel wat cutten (193cm, weeg nu 114 kg, ben begonnen met 128 kg).

Wat ik doe is als volgt qua voeding: Ik eet over het algemeen keto, zodat ik makkelijk afval - behalve koolhydraten in m'n maaltijd 5 uur vóór de workout. Dit voor extra kracht en uithoudingsvermogen. Verder high protein, 1.5 gram proteine per kilo lichaamsgewicht. Ik neem m'n proteine vooral na de training en voor het slapen gaan na de training. Ik heb een gemiddelde calorie deficit van ongeveer 750 per dag. Daarnaast neem ik 5 gram creatine per dag.

Wat ik vooral wil bereiken is dat ik niet te veel spiermassa verlies tijdens de cut (wat sowieso wel gebeurt, maar ik wil een beetje kracht over hebben als het weer tijd wordt om te bulken over een paar maanden).
 
Ok, situatie is als volgt; Ik heb zo'n 7 jaar niet getrained, 3 maanden terug weer opgepakt, 4x per week sporten (30min cardio, 1 uur gewichten). Ik moet dus heel wat cutten (193cm, weeg nu 114 kg, ben begonnen met 128 kg).

Wat ik doe is als volgt qua voeding: Ik eet over het algemeen keto, zodat ik makkelijk afval - behalve koolhydraten in m'n maaltijd 5 uur vóór de workout. Dit voor extra kracht en uithoudingsvermogen. Verder high protein, 1.5 gram proteine per kilo lichaamsgewicht. Ik neem m'n proteine vooral na de training en voor het slapen gaan na de training. Ik heb een gemiddelde calorie deficit van ongeveer 750 per dag. Daarnaast neem ik 5 gram creatine per dag.

Wat ik vooral wil bereiken is dat ik niet te veel spiermassa verlies tijdens de cut (wat sowieso wel gebeurt, maar ik wil een beetje kracht over hebben als het weer tijd wordt om te bulken over een paar maanden).

Voor keto mag je toch maar 40-50 gram kh? Neem je dat dan voor je wo of verdeel je het? Let ook op dat je niet teveel proteïne in een keer eet, want dan wordt het ook omgezet naar glucose.
 
Keto mag je maar 20 bij lichaamsgewicht van 75kg, maar mijn theorie is dat als ik de KH verbrand bij mijn training dat geen hol uitmaakt. Ik voel iig geen sugar crash als ik supplementeer met mct olie.

Je lichaam maakt eerst de KH op, als ik 500kcal aan kh eet en 750 in de sportschool verbruik gaat het lichaam weer in ketose.

Dat is mijn theorie iig en voor mij werkt het. Hoofdreden keto is om makkelijker te cutten zonder food cravings.
 
High protein en dan op 1,5 zitten ?
Noem ik geen high protein , zeker als die 1,5 gr per kg lichaamsgewicht het minimale is
 
Wat is je vraag?
 
Met zo’n hoge carb en eiwit inname ga je in ieder geval nooit in ketose raken.
Met een dergelijke cut hoef je ook echt niet bang te zijn voor massaverlies, daar ga je nog een stuk dieper voor moeten (<10%).
 
Nou ja ik cut letterlijk van 128 kg naar 90. Dan ga ik bulken. Dat is een beetje het plan nu. Ik moet nog 24kg, ben nu 14 kwijt en ook best wat sterker geworden.
 
Keto mag je maar 20 bij lichaamsgewicht van 75kg, maar mijn theorie is dat als ik de KH verbrand bij mijn training dat geen hol uitmaakt. Ik voel iig geen sugar crash als ik supplementeer met mct olie.

Je lichaam maakt eerst de KH op, als ik 500kcal aan kh eet en 750 in de sportschool verbruik gaat het lichaam weer in ketose.

Dat is mijn theorie iig en voor mij werkt het. Hoofdreden keto is om makkelijker te cutten zonder food cravings.
Bizar weinig KH, dan zou ik zoals eerder aangegeven wel meer eiwitten eten. Als je bijna al je calorieen uit vet moet halen, wordt je dan niet misselijk?
Let je daarnaast nog op verzadigde/onverzadigde vetten? (MCT is verzadigd dacht ik?)
 
Ik haal enorm veel uit eiwitten nu lol. Ik eet soms gewoon een kilo vlees op een dag, met 350 gram gekookte groente. De essentie van carbs vermijden voor mij gaat mij minder om constante diepe ketose en meer om weinig suikerschommelingen waardoor ik eetbuien krijg.

Ik heb volgens mij min of meer een verslaving aan junkfood gehad en grotendeels keto eten zorgt ervoor dat ik gezond met eten om ga en mijn lichaam niet meer kcal vraagt dan het nodig heeft. Verder zorg ik er vooral voor dat ik veel proteine en al mn micros binnen krijg.

Als ik 90 kg ben ga ik een bulkfase doen naar 100, en dan weer cutten en afhankelijk van hoe ik me dan voel verder doelen stellen.
 
Back
Naar boven