XXL Nutrition

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
2 jun 2017
Berichten
6
Waardering
1
Lengte
1m98
Massa
100kg
Vetpercentage
13%
Dame/Heer,

Zelf een voeddingschema opgebouwd, bedoelt om te spiermasse te behouden en toch een beetje te ''cutten''
dit is de eerste schema die ik heb gemaakt. wil dit graag verder onder de knie krijgen.
daarom wil ik graag jullie feedback over dit voedingsschema.

heb het zo simpel mogelijk gehouden qua aantal producten. aangezien ikzelf alles thuis prep, wissel de vegies wel regelmatig.
moet ik juist meer variëren met producten of is dit prima?
heb hier alleen de calorieën vermeld. eiwitten en vetten zullie sowieso niet zo hoog zijn.

over mezelf:

lengte: 1,89 (langere ledematen dan gemiddeld:laugh:)
gewicht: 90kg
leeftijd: 27
werk op kantoor.
train intensief en zwaar.


1645010028629.png

Exel in de bijlage.
 

Bijlagen

  • voeding testen.xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 99
Indien je gaat cutten en dus minder eet zou ik wat je eet wel lekker variëren en “lekker” maken. Als jij een egg fetish hebt dan is je schema wel heel eind oke, maar hier en daar wat groente en fruit (low kcal/high volume) maakt je meer verzadigd en is iets langer vol te houden dan al die eieren.

Komt erop neer dat je onder je kcal behoefte zit zodat je afvalt. Macros als vuistregel:
Eiwitten 2x bw
Vetten 1x bw
Koolhydraten de rest.

Ben wel accuraat met je noten aangezien je hier snel teveel van pakt en je avond eten incalculeren op 500kcal blijft een risico puntje, maar waars woon je nog thuis.

Indien de “honger” begint te komen ruil je wat vetten in op fruit/groente, want denk dat je vetten vrij ruim zijn momenteel. Blikje frisdrank zero hier en daar is geen enkel probleem, 0 kcal en koolzuur “vult” je maag.

Honger hebben in een cut is puur verkeerde keuzes maken qua wat je eet, tenzij je echt shredded AF wilt worden prep/fotoshoot dan moet je helaas honger accepteren.
 
ah daar is de beroemde kip rijst broccoli combinatie weer. Neem gerust ook een keer aardappelen, pasta of brood.idem voor andere groenten. Vervang de kip voor magere vis of mager rundvlees op zijn tijd. Een beetje variëren gaat je helpen om het leuk te houden.

Ik zou meerdere gerechten voor jezelf uitrekenen zodat je kan variëren. Ik zou na een dag al gek worden van de eieren en de broccoli kip rijst combo.
 
ak bedankt voor de info, de ei fetisj is er aangezien het makkelijk is slik ze gewoon rauw. snel en geen pestzooi.
FWind ik prep voor een hele week op de zondag, ben ook van plan om meer te variëren door om de 3 dagen te preppen.
 
  • Like
Waarderingen: ak
dit is de eerste schema die ik heb gemaakt. wil dit graag verder onder de knie krijgen.
Mooi man, gewoon proberen resultaten goed tracken en je kunt over een periode van 3 weken gemiddelden gaan zien. Op basis van je resultaten bijsturen.

Je leert cutten aangenaam te maken door fouten te maken en te tweaken.
Zelf een voeddingschema opgebouwd, bedoelt om te spiermasse te behouden en toch een beetje te ''cutten''
Vragen voor je:
Hoe ga je na dat het cut periode geslaagd is?
Wat is je doel?

Een 'beetje cutten' zou ik eerder omschrijven als:
Ik ga 8 weken 300gram per week af willen vallen en dan heb ik de cut periode succesvol gecut en ben ik 2,4 kilo afgevallen.

Als je dan over die 8 weken bijv. 500 gram per week bent afgevallen, weet je dat je zo'n 500kcal per dag onder je onderhoud at en dat je voor een 'beetje cutten' misschien wel 200kcal per dag meer had kunnen eten. Ook in de wetenschap waar bijna niks precies berekend kan worden kun je wijzer worden door resultaten te tracken!
 
Kleine tip nog, lees heel vaak de voedingswaarden van wat je vaak eet (rijst, aardappel, havermout, eieren, kipfilet, mager gehakt etc). Zo leer je ze uit je hoofd en kun je makkelijk variëren zonder meteen weer te moeten rekenen. Kijk ook uit met groente, erwten bv bevat veel kcal tov bonen, broccoli...
 
Back
Naar boven