AndroidHealthClinic

Cutting with Zeenius 🤰🏻

Bezoekers in dit topic

vorige week woensdag m’n eerste coronaklachten gehad. wat onschuldig begon met alleen wat hoesten, volgde het na 2 dagen met koorts die 3 dagen aanhield, een neusverkoudheid die leidde tot hevige hoofdpijn en nu is geëindigd in extreme vermoeidheid, verlies van smaak- & reukvermogen en gewrichtspijn.

de laatste 3 symptomen hangen nu nog steeds, de pijn is killing omdat het gaat om het gebied van m’n schouders tot m’n hamstrings, wat pijn doet in rust. ik moet nu elke dag pijnstillers nemen wil ik het kunnen verdragen.

het viel me allemaal veel zwaarder dan ik had verwacht dat het zou zijn. voor mij is het dus absoluut niet zomaar “een griepje”. ik heb er ontiegelijk veel last van.

ik vind het verschrikkelijk dat ik mijn smaak- & reukvermogen verloren ben, dat was namelijk m’n nachtmerrie voor als ik ooit corona zou krijgen. het is nog erger dan ik dacht, want ik kan niet eens meer genieten van eten nu ik ziek ben, waar ik toch wel iets van blijdschap uit haalde.

door de extreme vermoeidheid kan ik ook niet trainen. gisteren heb ik een halfuur gewandeld, hierna heb ik rustig een dutje gehad van 5 uur, terwijl ik in de nacht ook makkelijk 8-9 uur kan slapen. ik kan niks doen zonder daarna even in bed te liggen om uit te rusten. dit geldt voor koken, douchen, afwassen etc.

ik ben er bang voor dat dit allemaal lang gaat aanhouden, waardoor er twee grote factoren in m’n leven die m’n leven leuk maken wegvallen, namelijk (uit) eten en kunnen sporten. ik zit er oprecht heel erg doorheen & leef nu dag bij dag, hopende dat ik me weer beter zal voelen.
Het hoeft helemaal niet lang aan te houden.

Niet het kopje laten hangen!

Beterschap en houd moed, we willen nog veel stoere foto's zien!
 
Beterschap zeg! Hopen dat het gauw weer voorbij is
 
Beterschap Z.
 
Beterschap! En nee, voor veel is het geen griepje. Gelukkig knappen de meesten toch vrij snel op, hopelijk jij ook.
 
Zo kut allemaal :(
Hopelijk voel je je snel(ler dan verwacht) weer een beetje de oude!
 
Beterschap!
 
Ik kwam even kijken hoe het me je cut ging, maar dit is mooi klote😫

Beterschap ❤
 
Beterschap! Hopelijk gaat het snel over.
 
Beterschap gewenst
 
bedankt allemaal voor de beterschapwensen :heart: het gaat inmiddels wel wat beter, ik heb geen klachten meer op mijn reuk- &smaakverlies na. ik begin wel wat meer te ruiken en proeven, ik denk dat mijn reuk- & smaakvermogen nu iets van 20% is. ik ruik wasmiddel nu bijv wel maar tandpasta niet, ik proefde de dressing die ik gisteren heb gebruikt voor het avondeten maar voor de rest is het puur de kruiden dat ik proef. al met al ben ik wel blij met deze verbetering, want dat belooft veel goeds :) ik was er bang voor dat het maandenlang zou duren tot ik weer wat zou kunnen ruiken en proeven maar dat is niet het geval dus!

ik heb gisteren getraind en ga vandaag weer. zoals ik al eerder zei heb ik nu wat meer tijd en kan ik vaker trainen in de week. ik zal voor nu even een UB/LB split hanteren. vooralsnog wil ik zo min mogelijk compounds erin hebben, ik heb er voor gekozen om wel te blijven bankdrukken, maar haal de squats en deadlifts eruit. ik ga nu ook wat hoger in reps, mede door mijn conditie die wat verbeterd moet worden wegens corona. heb niet echt een plan voor de trainingen, dus doe voor nu even waar ik zin in heb en hoop over 3-4 weken wel weer de squats & deadlifts erin te kunnen gooien en weer wat powerlift gericht te kunnen trainen :)

20/7/21 - week 1, UB 1 - post corona
chin-up negatives
1x5
1x5
1x5

deze gingen veel beter dan ik had verwacht! progressie is er ook wel duidelijk tov andere weken en dat na mijn corona infectie :)

benchpress t&g
1x5x20
1x3x25
1x5x30
1x5x30
1x5x30

het viel me zwaar, ik kreeg ook tijdens set 2 last van mijn buik en mijn kracht was wel duidelijk wat minder geworden. ondanks dat wel blij dat ik 3 sets heb kunnen afronden, weliswaar niet de form of snelheid die ik wilde aanhouden, maar goed ik kan niet klagen. rust tussen de sets door waren ook langer dan normaal.

unilateral seated cable row
1x12x4,5
1x12x11
1x12x11
1x12x11

links was duidelijk wat slapper :o ik heb nooit de cable row unilateraal uitgevoerd, dit was de eerste keer. denk dat ik het wel vaker zal doen, maar moet even kijken. was wel pittig iig!

shoulder press machine
1x12x9
1x12x18
1x12x18

geen zin meer in derde set, vond het ook een kut machine, normaal ben ik plate loaded gewend maar die was niet aanwezig. zal de volgende keer wel met dumbbells doen of een andere oefening

totale trainingstijd: 1 uur

blij met hoe het ging ondanks het niet trainen voor 2 weken en na corona te hebben gehad! vandaag LB :D
 
21/7/21 - week 1, LB 1 - post corona
romanian deadlifts

1x12x20
1x5x30
1x10x40
1x10x40 (met straps)
1x10x40 (met straps)

leg press
1x12
1x8x20
1x8x20
1x8x20
1x8x20

kracht is niet achteruit gegaan bij deze oefening iig :)

barbell goodmorning
1x10x20
1x10x20
1x10x20

wilde lying leg curl doen maar voelde 'm niet zo goed in m'n hamstrings, dus heb maar besloten goodmornings te doen

unilateral leg extension
?? idk maar het voelde kut aan want ik had meer pijn doordat het toestel in m’n scheen drukte dan dat ik kon focussen op mijn quads :')

totale trainingstijd: 1 uur

22/7/21 - week 1, UB 2 - post corona
chin-up negatives

1x5
1x5
1x5

volgende keer assisted met bands proberen

benchpress t&g
1x5x20
1x3x25
1x8x30
1x6x30
1x6x30

ging wel oke, wel zwaar weer en begon weer buikpijn te krijgen bij set 2 :( echt super frustrerend want het bleef weer de gehele training aanhouden

lat pulldown
1x12x18
1x12x25
1x8x30
1x8x30

voordat ik corona kreeg deed ik ook 8x30 dus wat dat betreft geen krachtverlies :D

dumbbell seated shoulder press
1x8x6
1x8x6
1x8x6

ik wilde OHP met barbell doen maar ben daar blijkbaar te zwak voor :s
en als er iets is wat ik verschrikkelijk vind is het wel het gebruik van dumbbells bij zulke oefeningen, ik heb de voorkeur voor machine omdat ik dan zeker weet dat ik de beweging goed uitvoer, met dumbbell heb ik die stabiliteit niet. maar goed, misschien is het daarom ook wel goed om er eens op te gaan focussen :)

dumbbell hammer curls
1x8x6
1x8x6
1x8x6

tricep pushdown
?? idk

totale trainingstijd: 1 uur
 
even een update, heb niet zoveel tijd om te loggen meer
afgelopen week is het me gelukt om 4x te gaan trainen, ik hanteer nu dus ook een UB/LB split schema
deze week hopelijk ook 4x, ik ga in het weekend nog proberen (met nadruk op proberen) te gaan hardlopen, puur conditioneel gezien ter herstel van corona

ik ben blij met hoe het gaat, ik ben vorige week ook begonnen met de compounds (sneller dan verwacht) en ik zorg er nu voor dat ik meer reps maak bij m’n sets
squat 3-5 --> 6-8 reps
benchpress 3-5 --> 8-12 reps
deadlift 4 --> 5-6 reps

aka omw bodybuilding life!!

tot nu toe bevalt het goed, corona heeft gelukkig vrij weinig effect gehad op mijn kracht. conditioneel gezien wel, vandaar dus dat ik dacht wat meer reps te pakken. heb tot nu toe wel een aantal VPR's gehad daardoor :D vind het ook fijn dat ik nu 4x train in de week, de trainingen zijn daardoor wat korter (45-60 min ipv 1,5 uur)
ook heb ik afgelopen donderdag LB getraind en heb ik gewoon tot gisteren spierpijn gehad aan mijn hamstrings en glutes :o

qua voeding houd ik het niet echt bij, maakt me niet uit of ik de ene dag meer eet dan de andere dag en het ziet er naar uit dat dat goed werkt voor me aangezien ik zichtbaar droger begin te worden (terwijl ik niet eens bewust aan het cutten ben :o). ik vind het wel erg fijn, denk dat het komt doordat ik 4x train ipv 3x en me er niet zo druk om maak :D

vwb smaak/reuk komt dat allemaal wel weer terug, ik mis nu vooral de intensiteit ervan. het is nog niet zo sterk als voorheen. klinkt misschien heel gek, maar als voorbeeld heb ik dat ik laatst wasmiddel wilde ruiken om te kopen, ook al rook ik het wel, het was niet intens genoeg om een conclusie te kunnen trekken of ik het nou lekker vond of niet. ben er vrijwel zeker van dat dat binnenkort weer gaat herstellen en al blijft het zo ben ik er meer dan tevreden mee gezien ik het echt vreselijk vond toen ik niks meer kon ruiken of proeven :D

TLDR; alles gaat weer stukken beter!
 
sad-gifs-kATKu3 (1).gif
 
Zeenius , ik lees dat je allerlei dingen van plan bent met mijn biologische zoon Henk123456 . Is het mogelijk een foto van jezelf te plaatsen zodat ik kan controleren met wie hij omgaat. In zijn jeugd heb ik hem een beetje verwaarloost zodat hij net als ik een beetje van het rechte pad gedwaald was, maar nu lijkt hij terug op de goede weg. Ik wil de dingen van vroeger goedmaken en hem nu wat beschermen tegen domme dingen, begrijp je?
 
Laatst bewerkt:
Zeenius , ik lees dat je allerlei dingen van plan bent met mijn biologische zoon Henk123456 . Is het mogelijk een foto van jezelf te plaatsen zodat ik kan controleren met wie hij omgaat. In zijn jeugd heb ik hem een beetje verwaarloost zodat hij net als ik een beetje van het rechte pad gedwaald was, maar nu lijkt hij terug op de goede weg. Ik wil de dingen van vroeger goedmaken en hem nu wat beschermen tegen domme dingen, begrijp je?
nee
 
Zeenius Hoe is het met jou traininggsleven?
Ik wilde je bijna beterschap wensen met corona tot ik las dat de post van vorig jaar was :roflol:
 
Zeenius Hoe is het met jou traininggsleven?
Ik wilde je bijna beterschap wensen met corona tot ik las dat de post van vorig jaar was :roflol:
:grinny:
ik train niet meer, let ook niet meer op m’n voeding en het bevalt me best prima moet ik eerlijk zeggen.
 
Back
Naar boven