XXL Nutrition

Cuttingdieet per 19-03-2003 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by burn

Hoelang ben je al aan het cutten?
Ben je op de hoogte van leptine e.d.? Zoniet dan raad ik je echt aan om er wat over te lezen.

Voor hun experimenten gebruiken onderzoekers synthetische versies van het hormoon. Hoewel het nog niet mogelijk is om leptine als gebruiker via artsen, apotheken of farmaceutische groothandels te krijgen, leveren firma's als Merck leptine voor onderzoeksdoeleinden. De huidige situatie rondom leptine is vergelijkbaar met die rondom IGF-1, vlak voordat dat middel op de markt kwam.


Tot voor kort was leptine in ieder geval in theorie het afslankmiddel bij uitstek. Het onderhuids toe te dienen hormoon werkt in op de hypothalamus. Het laat het lichaam allerlei anabole hormonen, zoals schildklierhormoon en testosteron, aanmaken. Bovendien vermindert het de aanmaak van stresshormonen, zoals cortisol en ACTH.


Het lichaam maakt van nature veel leptine aan als vetcellen groeien. Als de vetcellen slinken, daalt de afgifte van leptine - en daarmee verminderen ook de anabole processen. Daarom is het zo moeilijk om spiermassa vast te houden als je op dieet bent.


De experimenten met leptine verlopen, nu ze steeds dichter bij humane toepassingen in de buurt komen, steeds vaker teleurstellend. Dopingdeskundigen betwijfelen dan ook of leptine nog wel iets toevoegt aan een array van anabolen en groeihormoon
 
Originally posted by burn

Hoelang ben je al aan het cutten?
Ben je op de hoogte van leptine e.d.? Zoniet dan raad ik je echt aan om er wat over te lezen.

Verklaar u nader?? ben volgende week woensdag 6 weken bezig..
 
@Scighera normaal zit ik aan de 600 gram kh, 200 eiwit en 100 vet
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Pump
@Scighera normaal zit ik aan de 600 gram kh, 200 eiwit en 100 vet

nu:
100g kh: 400Kcal
400g eiwit: 1600Kca
60g vet: 540Kcal
Totaal: 2540Kcal

normaal:
600g kh: 2400Kcal
200g eiwit: 800Kca
100g vet: 900Kcal
Totaal: 4100Kcal

hmm, ik zou inderdaad je koolhydraten wat ophogen.
Van 200 in een keer naar 350-400gram eiwitten lijkt me trouwens een erg grote toename.
 
Originally posted by soulreaver


Verklaar u nader?? ben volgende week woensdag 6 weken bezig..
Als je effectief wilt dieeten en een laag vet% wilt, dan kun je zeker leptine niet negeren.
Leptine is een hormoon dat o.a. de stofwisseling, eetlust en nog vele andere processen in het lichaam regelt. Tijdens dieeten gaat dit hormoon snel naar beneden. Dit wil je absoluut niet hebben, er zijn dan ook manieren om je leptine te laten stijgen. Ik heb het niet over het injecteren van leptine e.d., maar over bijv. refeeds. Op het board is er ook welleens wat over gezegt. Het is niet zomaar even uit te leggen, zoek maar op het net, of op medline genoeg info erover.
 
Originally posted by Elmar


Voor hun experimenten gebruiken onderzoekers synthetische versies van het hormoon. Hoewel het nog niet mogelijk is om leptine als gebruiker via artsen, apotheken of farmaceutische groothandels te krijgen, leveren firma's als Merck leptine voor onderzoeksdoeleinden. De huidige situatie rondom leptine is vergelijkbaar met die rondom IGF-1, vlak voordat dat middel op de markt kwam.


Tot voor kort was leptine in ieder geval in theorie het afslankmiddel bij uitstek. Het onderhuids toe te dienen hormoon werkt in op de hypothalamus. Het laat het lichaam allerlei anabole hormonen, zoals schildklierhormoon en testosteron, aanmaken. Bovendien vermindert het de aanmaak van stresshormonen, zoals cortisol en ACTH.


Het lichaam maakt van nature veel leptine aan als vetcellen groeien. Als de vetcellen slinken, daalt de afgifte van leptine - en daarmee verminderen ook de anabole processen. Daarom is het zo moeilijk om spiermassa vast te houden als je op dieet bent.


De experimenten met leptine verlopen, nu ze steeds dichter bij humane toepassingen in de buurt komen, steeds vaker teleurstellend. Dopingdeskundigen betwijfelen dan ook of leptine nog wel iets toevoegt aan een array van anabolen en groeihormoon

Waar heb je dit vandaan?
 
Originally posted by soulreaver
volgens patrick zou je echt goed verschil merken als je alle zuivel eruit hebt

Ben ik het totaal mee eens!!
Betere ervaringen zonder zuivel.

Verder vind ik je dieet nogal eentonig met zoveel brood en ik zou brood er ook uithalen of sterk verminderen.
Is dit (ongeveer) wat je elke dag gaat eten of ga je op en neer met je koolhydraten?
Ikzelf vind 2 laaddagen in de week goed werken voor me om spiermassa te behouden: dus 3 dagen omlaag pyramideren met je kh's en dan 1 dag laden en daarna weer 2 dagen omlaag pyramideren met je kh's en dan weer 1 dag laden en dan weer opnieuw.

Zelf experimenteren met welke kh je gaat laden, ik ga beter met groene groenten, yams, jasminrice (nederlands: jasmijnrijst? ik woon al te lang hier :mad: )

Werkt dit nog te langzaam, dan meer cardio toevoegen ipv gaan sleutelen aan je koolhydraten (volle spieren behouden en niet te plat worden)

But again: that's me ;)
 
Laatst bewerkt:
Van 200 in een keer naar 350-400gram eiwitten lijkt me trouwens een erg grote toename.


mwah..op papier zat ik aan die 200, maar de laatste tijd zat ik vaker rond de 275-300, dus toename valt opzich mee maar thanx
 
Originally posted by bestoldschool
Ikzelf vind 2 laaddagen in de week goed werken voor me om spiermassa te behouden: dus 3 dagen omlaag pyramideren met je kh's en dan 1 dag laden en daarna weer 2 dagen omlaag pyramideren met je kh's en dan weer 1 dag laden en dan weer opnieuw.





dit doe ik nu ook een paar weken en gaat wel lekker, vooral de dagen dat ik heftig train merk ik echt het verschil tussen de carb inname die dag
 
Je dieet ziet er goed uit, maar ik zou toch wat meer fruit en groenten eten... IMO
 
Fruit niet vanwege fructose.. 's avonds neem ik bij me maaltijd veeeel groente..
 
Gaat goed zo bro.

Ik zou alleen het brood vervangen door zilvervliesrijst. Heeft uit mn hoofd een lagere G.I.

Verder zoals je van plan was je carbs verlagen en eiwitten verhogen.

Over je leptine hoef je je geen zorgen te maken volgens mij want je deed toch al 1 dag in de week een refeeddag?


Laat me ff weten wat je persoonlijk vind van zuivelvrij. Ik vind het fantastisch aan het einde/tegen het einde van je cuttingcycle.

Maar goed ik hoor jou er ook graag over:D
 
vokorenbrood en zilvervliesrijts (en ook haver, couscous, volkoren pasta, gepofte gierst en gepofte rijst) hebben beide een gemiddelde GI.

witbrood, witte pasta, tarwevlokken en Bamattirijst hebben een hoge GI

Amarant, Gierst, Quinoa en Wilde rijst hebben een lage GI
 
Mmmm schema ziet er goed uit, allemaal voedingsstoffen die je ook nog eens goed kan houden de hele dag!

evt nog wat tips voor hoog eiwit houdende voeding die je ongekoeld mee naar je werk bv kan nemen. ?

op welke dosis had je de clen en winny per dag in je vorige cut schema?
 
Originally posted by soulreaver
Fruit niet vanwege fructose.. 's avonds neem ik bij me maaltijd veeeel groente..
Aardbeien, cantalopes en honeydew melon (kan even niet op de nederlandse namen komen) helpen je stofwisseling te verhogen, dus die kun je er wel bij gooien.
 
Back
Naar boven