MuscleMeat

Cuttingschema

Bezoekers in dit topic

B100

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 aug 2010
Berichten
38
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
97kg
Na het lezen van de stickys etc ben ik ook begonnen aan mijn eigen voedingsschema Is het heel erg als je iets onder je basis zit? of moet je excact erop zitten? Ook vind ik het halen van voldoende eiwitten nogal lastig. Dit is overigens 1 van de 7 schemas aangezien ik niet iedere dag hetzelfde wil eten. Maar als de basis van dit schema goed is kan ik wellicht nog een schema maken waar ik meer groenten in toevoeg en vis :cool: Vergeten aan te geven: Endoform Activiteitsfactor 1 21Jaar 105KG VP vrij hoog wss rond 37

Dit is trouwens geen ik eet 4 botherhammen met pk en wat de pot schaft schema.
Gewoon Kcal/k/e/v uitgerekend op basis van mijn onderhoud en dan -500
 

Bijlagen

  • Voedingsschema Cutting1.xlsx
    43,2 KB · Weergaven: 226
Laatst bewerkt:
Waarom activiteitsfactor 1? Train je wel?
En wat je schema betreft, erg weinig eiwitten en vetten.
 
Volgens de calc was 1/3 dagen spot in de week activiteitsfactor 1

zijn deze beter?
Waar zou ik het eventueel op kunnen aanpassen ik probeer al zoveel mogelijk eiwitten uit mijn eten te halen.
 

Bijlagen

  • voedingschema cutting2.xlsx
    9 KB · Weergaven: 47
  • voedingschemacutting3.xlsx
    8,9 KB · Weergaven: 43
Op trainingsdagen vul ik de eiwitten overigens aan met een 2de shake wellicht dat het dan wel genoeg is?
 
Als ik alles op [Link niet meer beschikbaar] bereken kom ik uit op een energiebehoefte van 3172. En daar ga je dan 500 onder zitten. Waarschijnlijk heb jij jouw BMR genomen.

En de basis voor EKV is:
eiwitten: 2-2,5 gr / kg lichaamsgewicht
vetten: 1 gr / kg lichaamsgewicht
koolhydraten: overig
 
http://www.buildmybody.nl/voedingss...ke-manier-om-je-voedingsschema-op-te-stellen/ Ik heb het uitgerekend met deze calc Als ik alles naar mijn ding invul kom ik maar uit op 2136 welke van de twee is accurater? In de calc word niet gebruik gemaakt van de ben formule maar van die andere ben de benaming kwijt. Heb de calc toegevoegd alleen verschijnt die niet in de calc word 50 30 20 aangeraden als het goed is

Ik weet ook trouwens niet waar ik 250g eiwitten uit moet halen ik kom net aan de 100
 
Laatst bewerkt:
Heb me aan jou richtlijnen proberen te houden

kortom de verhouding is nu 2401 201 157.4 108.4

Is dit beter?
 

Bijlagen

  • voedingschemacutting3.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 45
Is al een stuk beter. Weet niet of je kip eet maar daar zitten veel eiwitten in. Voor de eiwitten eet ik zelf elke dag magere kwark, kip, tonijn, koolvis, mager rundvlees (biefstuk) en whey. Goede vetten kun je evt halen uit nootjes, avocado, zalm (zitten ook weer eiwitten in) olin etc...

Succes ;)
 
Bedankt voor je tips, heb het verder aangepast. Mijn vorige schema zou me 50 eu per week kosten. Ik heb nu het een en ander aangepast zodat de kosten ookwat omlaag gaan. Ik kom nu op 2355 192 178.4 90.9 Kan ik deze gewoon volgen? of moet ik toch nog iets lager in de Khd en hoger in het vet? Ik vind niet veel producten meer die ik nog niet heb toegevoegd die laag in khd zitten en hoog in vet:(
 

Bijlagen

  • voedingschemacutting4.xlsx
    9 KB · Weergaven: 41
Ik heb nu deze. Iemand mischien nog tips? aanpassingen OID?
 

Bijlagen

  • voedingschemacutting7.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 58
niemand?
 
Back
Naar boven