MuscleMeat

Cuttingsschema

Bezoekers in dit topic

Leviathan

Huge Freak
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
7 jan 2004
Berichten
9.350
Waardering
2
Ik vraag me af hoeveel eiwit/kg lichaamsgewicht jullie hanteren tijdens de cut?

Ik zit nu op 95,5 kg bij 1.78 m

Ik ben vorige week begonnen en heb de carbs drastisch omlaag gegooid en de eiwitten met zon 50 gr verhoogd.

Ik eet nu over de hele dag:

1 banaan
100 gr brinta
+/- 150 gr aardappelen of 200 gr witte rijst
400 gr koolvis (of 200 gr kipfilet en 200 gr koolvis)
1500 gr magere kwark (50 gr eiwit/500 gr)
140 gr tonijn
100 gr whey
900 ml magere melk
3 eieren
50 gr dextrose
lijnzaadolie
aminotabs

Vanaf volgende week moet ik weer werken dus zal er eea veranderen:

Dwz dat er ongeveer 100-150 gr bruin brood bij komt, en mss nog 140 tonijn erbij. Ik zal morgen ff het exacte aantal eiwitten en carbs uitrekenen.

Ruw geschat zal de hoeveelheid eiwitten op dit moment tussen 310-330 gram liggen.
 
Laatst bewerkt:
Was jij niet net gestopt met kuren ? Nu al cutten ben jij dan niet bang dat je veel massa inlevert ?
 
Wat is je vet%, want dat is me nog al een berg aan eiwitten :eek:
 
MightyDuck zei:
Was jij niet net gestopt met kuren ? Nu al cutten ben jij dan niet bang dat je veel massa inlevert ?

Ik zit nu in de laatste week, na aankomend weekend begin ik met de nakuur.
Ik denk dat het wel mee zal vallen....mss dat ik de carbs iets meer opschroef met oog op massabehoud.
 
eq_909 zei:
Wat is je vet%, want dat is me nog al een berg aan eiwitten :eek:


+/- 22%, veel te hoog dus.
 
Zou je je schema misschien iets duidelijker kunnen opschrijven (eettijden + grammen etc.), want volgens mij krijg je nu erg weinig koolhydraten en vetten binnen. En het zou zonde zijn als je je gewonnen kilo's nu allemaal zou kwijt raken.
 
eq_909 zei:
Zou je je schema misschien iets duidelijker kunnen opschrijven (eettijden + grammen etc.), want volgens mij krijg je nu erg weinig koolhydraten en vetten binnen. En het zou zonde zijn als je je gewonnen kilo's nu allemaal zou kwijt raken.
'

Idd....ik zal morgen ff een exact schema maken, ik heb deze ff snel in elkaar gezet. Voor wat betreft KH's mag het denk ik wel wat meer...

Maar zoals ik al zei, zit ik vanaf volgende week weer in mn ouwe ritme en dan eet ik op mn werk sowieso 4 a 5 boterhammen en zal dan voor het trainen nog wel 100 gr brinta erbij nemen. Tijdens mn kuur zat ik op zon 650 gr KH's/dag.
 
Man man, ooit van verhoudingen in je schema gehoord ;)
Vast wel, maar waarom zijn de verhoudingen hier ver te zoeken? Heb je hier een reden voor?
 
Gvd wat een bult vreten, noem je dit cutten? :D
 
de leeuw zei:
Man man, ooit van verhoudingen in je schema gehoord ;)
Vast wel, maar waarom zijn de verhoudingen hier ver te zoeken? Heb je hier een reden voor?

Jawel...dit schema is alleen niet verder uitgewerkt en moet de juiste verhoudingen nog gaan inpassen. Moet wel zeggen dat ik hiervoor niet veel heb aangetrokken van verhouding en ben gegroeid als kool.

hanteerde tijdens mn kuur het volgende:

Eiwit KH Vetten
395,1 641,4 43,85


@Rob12345 : Valt op zich wel mee, tijdens mn kuur at ik er 12 boterhammen en nog s 100 gr brinta bij.
 
Laatst bewerkt:
Leviathan zei:
...

hanteerde tijdens mn kuur het volgende:

Eiwit KH Vetten
395,1 641,4 43,85

Dat zijn wel heel erg weinig vetten (nog geen 9%) toch?
 
eq_909 zei:
Dat zijn wel heel erg weinig vetten (nog geen 9%) toch?

Idd...moet wel zeggen dat ik bv broodbeleg niet mee heb gerekend (veel pindakaas). Maar ik ben er super op gegaan, alleen wel wat veel vet aangezet door een overschot aan carbs, dus volgende kuur zou ik zeker zon 100-150 gr carbs/dag minder nemen en dan maar mss bv 50 gr eiwit meer.
 
je heb een massa kuur gedaan als het goed begrijp? zo ja zal ik zeker niet gaan cutten nu dat zou toch dood zonde zijn breng het hooguit terug naar onderhoud zeker nog voor 2 maanden,cutten moet voor je volgende kuur wel uitkomen ;)
 
nico zei:
je heb een massa kuur gedaan als het goed begrijp? zo ja zal ik zeker niet gaan cutten nu dat zou toch dood zonde zijn breng het hooguit terug naar onderhoud zeker nog voor 2 maanden,cutten moet voor je volgende kuur wel uitkomen ;)

Ik denk dat ik dat ook ga doen, ik ga wat boven mn onderhoud zitten en wacht tot november en ga dan drastisch omlaag in de carbs....dan heb ik er ook tren/winstrol bij om de klap op te vangen en mooi droog te worden.
 
Die eiwitten zijn volgens mij veel te hoog.

Je weegt 95,5kg met een vet% van 22... Dat is ongeveer 21kg vet, dus 95.5kg min 21kg is 74.5kg vetvrije massa.

Je eet meer dan 300gram aan eiwitten. Dat is meer dan 4gram koolhydraten per kg vetvrije massa. Nu kan je wel iets meer eiwitten eten om spierafbraak te voorkomen maar dit vind ik altijd te veel. En zeker met de hoeveelheid koolhydtraten die jij eet.

Ik zou ook ervoor zorgen dat je koolhydraat (en vet) innmame in het begin van je dag het hoogt is. Je ontbijt zou het meeste koolhydraten moeten bevatten en deze afbouwen naarmate je dag vordert.

Dit is mijn mening natuurlijk...

Succes met het cutten.
 
Thnxs mensen voor de reacties...ik ga idd wat omlaag met de eiwitten en toch maar weer omhoog met de carbs. Straks in de cut kan ik wel eea gaan aanpassen.
 
ga tijdens de cut niet te laag varieer dit dan,dan is het allemaal wat beter vol te houden,zeker als je als je al die moeite heb genomen om een goeie kuur in elkaar te zetten.
mijn ervaring is ook dat ik van tren nog al honger kreeg,nou weet ik niet of dit normaal is maar mischien is het wel wat om rekening mee te houden.

we zien je cut schema wel tegmoed.

suc6
 
Back
Naar boven