Fitness Seller

Cytodyne loog o.a over voor en na foto's (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Levrone@

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2003
Berichten
1.639
Waardering
0
Stuk uit de ergonics....

Rechter: Supplementenfabrikant Cytodyne loog en intimideerde


Wat de supplementenindustrie allemaal beweert over 'wetenschappelijk onderzochte' vetverbranders is gelogen. Dat blijkt uit een rechtszaak tegen de Amerikaanse stackerfabrikant Cytodyne. Wat in de rechtszaal naar bovenkomt is zo belastend voor het bedrijf, dat het al een journalist heeft aangeklaagd die over de zaak bericht.


In Amerika lopen nu vier rechtszaken tegen fabrikanten van efedra-houdende afslanksupplementen, die zouden liegen over hun onderzoek. Eén daarvan is Cytodyne, maker van onder meer Xenadrine RFA-1, het supplement dat nog niet zo lang geleden een Amerikaanse sporter het leven kostte.




Intimidatie van onderzoekers

In die zaak bleek onder meer dat Cytodyne onderzoekers, die een gecontroleerde trial met Cytodynes ververbranderder deden, onder druk zetten om met zo positief mogelijke resultaten te komen. Dat gebeurde met Jeffrey Armstrong van Eastern Michigan University. [PDF - CV]


Armstrong ontdekte dat proefpersonen die de stacker gebruikten wel een beetje meer afvielen dan proefpersonen die een placebo kregen, maar dat het verschil statistisch niet significant was. De consultant, die Armstrong namens Cytodyne aanstuurde, mailde toen aan het bedrijf dat hij het stuk niet kon herschrijven, maar Armstrong wel onder druk zou zetten om zijn artikel bij te stellen. Armstrong weigerde.


Cytodyne dreigde toen Armstrong voor de rechter te dagen, maar Armstrong was niet onder de indruk. 'Ik laat me niet intimideren', was zijn reactie.


'Wat maakt het ook uit?', schreef de consultant daarna aan de supplementenfabrikant. 'Laat Armstrong maar de principiële wetenschapper uithangen. Armstrong heeft toch geen invloed op de advertenties…' En die zouden later beweren dat 'gebruikers van Xenadrine 759 procent meer afvielen dan niet-gebruikers'.


Het tijdschrift waarin Armstrong zijn bevindingen publiceerde, de Journal of Exercise Physiology, [Link] sprak van 'consumentenbedrog' toen de advertentiecampagne van Cytodyne begon. Het blad probeerde het misbruik van het onderzoek aan te pakken, maar wist niet hoe.



MuscleTech doet het niet veel beter dan Cytodyne


Ook tegen de Canadese stackerfabrikant MuscleTech lopen rechtszaken, en ook die pakken slecht uit voor de fabrikant. Zo kwam bijvoorbeeld aan het licht dat MuscleTech, een onderzoek had laten verrichten naar een nieuwe vetverbrander met groene thee, maar de resultaten in de papierversnipperaar had gegooid toen bleek dat de placebogroep het even goed deed.


MuscleTech was evenmin blij met een onderzoek naar het paradepaardje HydroxyCut. Dat deed weinig, ontdekten onderzoekers van de University of Guelph in Ontario. MuscleTech zorgde ervoor dat de onderzoekers de naam van het preparaat uit hun publicaties haalden.


Verder maakten onderzoekers 'foutjes': ze stelden het lichaamsgewicht van een groep zeer dikke proefpersonen aan het begin van de proef werd gelijk aan het gemiddelde lichaamsgewicht van alle proefpersonen. Die fout bleef echter achterwege bij de berekening van het gemiddelde lichaamsgewicht na de proef, zodat het leek alsof de gebruikers van Hydroxycut verschrikkelijk veel waren afgevallen.


Saillant detail: de statistici van deze studie werkten als onderzoeker ook voor Cytodyne.


In een andere studie kregen vier gebruikers hartklachten en moesten ze van hun arts stoppen met de proef. MuscleTech dwong de onderzoekers de zieken uit hun studie weg te censureren.


Ford Fessenden. Studies of Dietary Supplements Come Under Growing Scrutiny. The New York Times, 23-6-2003. [Link]




De leugen van 'voor' en 'na'

Het consumentenbedrog ging nog verder dan het opzettelijk verkeerd uitleggen van onderzoek. De foto's en de testimonials van gebruikers van Xenadrine waren regelrechte oplichting. [Link]


In Cytodynes campagne verklaarde wedstrijdbodybuilder Mike Piacentino uit Los Angeles bijvoorbeeld dat hij in tien weken 21 kilo was afgevallen en tegelijkertijd meer dan vijf kilo spier had gewonnen. En dat allemaal dankzij de 'geweldige vetverbrandende power' van Xenadrine. Foto's van 'voor' en 'na' bewezen het.










Het was larie, verklaarde de bodybuilder.


In 1999 werd bodybuilder Piacentino door Cytodyne benaderd. Of hij drie weken lang niet wilde trainen, en zich helemaal wilde volstoppen met eten. Na die drie weken zou Cytodyne een foto nemen. De 'voor'-foto. Hij moest een lange zwarte wijde broek aan om te verbergen hoe gespierd zijn benen waren. Hij moest zijn buik over zijn broek laten hangen zodat het leek of hij een buikje had, sacherijnig kijken en zijn buik uitzetten.


Na de sessie trainde de bodybuilder zich 16 weken uit de naad, en gebruikte daarbij inderdaad Xenadrine, maar ook nog andere 'supplementen' die Cytodyne hem gaf. Toen maakte Cytodyne de 'na'-foto's. Vijf kilo spier aangekomen was hij in die periode niet, al suggereerde de foto van wel. Afvallen deed hij wel. Vooral dankzij de diuretica, die Cytodyne hem een week voor de fotosessie gaf.


Cytodyne reageerde op de aantijgingen zoals je zou verwachten: het daagde hem voor de rechter. Uit angst iets verkeerd te zeggen durfde Piacentino daarom niet in de rechtszaal te verschijnen. In plaats daarvan las zijn advocaat een verklaring voor.


Ongeveer hetzelfde was gebeurd met fotomodel Maria Korsgaard. In de advertenties verklaarde zij dat ze in drie weken tijd bijna twaalf kilo had verloren. Het model had haar afvalproces echter zelf bijgehouden, en had maar vijf kilo verloren. En niet in drie weken, maar in vier maanden tijd.





Korsgaard verscheen niet in de rechtszaal. Ze had haar verklaring onder ede afgelegd bij de advocaten van de aanklagers, maar herriep die later nadat ze - jawel - door Cytodyne was bedreigd met een proces. Haar papieren doken echter op als bewijsmateriaal in de rechtszaal.




Vervolging van journalisten

De zaak tegen Cytodyne en andere stackerfabrikanten sleept al lange tijd, maar kwam weer onder de aandacht door een artikel dat The New York Times een week geleden artikel publiceerde. De journalist, Ford Fessenden, schreef niet alleen over wat er tijdens de zittingen naar boven kwam, maar had ook een redacteur van de New England Journal of Medicine gevraagd de wetenschappelijke stukken door te lezen. Net als de rechter oordeelde de redacteur dat Cytodyne had gelogen.


Dat is waarschijnlijk de reden dat Cytodyne, enkele dagen nadat de Times het stuk plaatste, de krant en zijn journalist aanklaagde. De NY Times had er niet op toegezien dat de journalist een evenwichtig stuk had geschreven, aldus Cytodyne.


Desondanks heeft Cytodyne het proces verloren, en moest het concern 12,5 miljoen dollar betalen. Waarschijnlijk is dat het begin van het einde van de stackerfabrikant, want er zijn inmiddels tientallen hartpatiënten die Cytodyne ervan beschuldigen dat het met zijn stackers hun ziekte heeft veroorzaakt. En die willen allemaal geld zien.
 
:rolleyes: bodybuilder piacentino

piacentinovoor.jpg
 
Laatst bewerkt:
...stelletje oplichters:D

piacentinona.jpg
 
Duh!!
En je dacht dat Muscletech en anderen de waarheid spraken?
Er was mij ook gevraagd om een foto van 2 jaar geleden op te sturen met 1 van de foto's die ik op deze site had geplaatst om aan te tonen hoe goed hun product werkte.
 
nooit aan getwijfeld dat het allemaal bs was
maar ik had nog een beetje hoop op dat ephedrine maar helaas ben er toch ingetuind.

mja heb ik me lesje geleerd dat het toch onmogelijk is dus met pillen... op de ouderwetse manier dus weer..goed eten en bewegen (er is niks beters)
 
Wat is dat nu weer voor een kul.. tuurlijk helpt ephedrine, maar het is geen wondermiddel waar je in 1 maand tijd 10 kilo of zo mee afvalt. Je moet er wel hard voor werken!

Bij me zelf is mijn rustslag met ongeveer 5 tot 8 slagen verhoogd van 32 naar plm 38-40 sl/min en van koude handen heb ik praktisch geen last meer. Ook zweet ik tegenwoordig veel makkelijker dan voorheen. Allemaal factoren die aan ephedrine te danken zijn.

ER ZIJN GVD DUIZENDEN ONDERZOEKEN GEDAAN lullo, en jij veegt met een bericht over leugens van Cytodyne dit allemaal van tafel.. wat een goedgelovig mannetje ben jij dan!
Feiten, feiten en feiten en geen bakerpraatjes.. grrrrr!

Kijk dat mensen denken dat Xenadrine (van Cytodyne) met ephedra en caffeïne uit plantaardige bronnen beter is dan de pure ephedrine en pure caffeïne dat is hun eigen domme schuld, maar ga niet beweren dat E&C niet werkt. Dat is echt de grootst mogelijke onzin!

Is hier dan iedereen zo goedgelovig???

Espi , die haar handen in vertwijfeling omhoog gooit!
 
Ephedrine werkt wel hoor, het is alleen dat ze het overdreven hebben met:

"Ik heb 10 kilo verloren in 3 weken"

Dat soort dingen. Ephedrine is eigenlijk een wonderpil voor ons.. Het onderdrukt je eetlust, het geeft je meer energie, het verhoogt je stofwisseling...en dit alles in 1 pil.
 
OK, een wondermiddel dan, ben het wel met je eens capricik! Maar niet zo wonderbaarlijk als ze ons in de reclame willen doen geloven..

Ik heb niet voor niets eerst de literatuur doorgespit voor ik het zuivere stofje bestelde en niet andersom, zoals het grootste deel van de dieetpilgebruikers, die zich 'mondeling' en door de 'reclame' laten voorlichten en zelfs geen benul heeft wat de ingrediënten zijn van het wondermiddel.. waar ze dan ook grif geld voor willen betalen!

Espi
 
Originally posted by Esperantisto
ER ZIJN GVD DUIZENDEN ONDERZOEKEN GEDAAN lullo, en jij veegt met een bericht over leugens van Cytodyne dit allemaal van tafel.. wat een goedgelovig mannetje ben jij dan!
Feiten, feiten en feiten en geen bakerpraatjes.. grrrrr!

???

Bart, die vreest dat Espi met het verkeerde been uit bed is gestapt...
 
Nee hoor, maar ik kan me zo kwaad maken over mensen die zo snel hun oordeel klaar hebben op basis van geruchten etc.. als ze nu eerst eens hun huiswerk deden. Daar word ik zo moe van dat ik dan inmiddels flink uit mijn slof schiet!

Espi, beetje jantje huilt, jantje lacht geworden geloof ik!
 
Inderdaad het werkt wel! Alleen zijn wij nog steeds op zoek naar het wondermiddel dat al het vet als sneeuw voor de zon laat verdwijnen en daarnaast de gezondheid geen schade aanbrengt. De markt speelt hier graag op in.

Wishful thinking! Zo een wondermiddel bestaat niet. Je moet ervoor werken. Een beetje hulp kun je nog wel uit een pilletje halen, maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen. En nee het gaat niet snel, het resultaat zal niet zijn dat je zonder een goed dieet en trainingsprogramma in een paar weken een lichaam hebt van een jonge god.

Het zoveelste product wordt aangeprezen bij Telsell *zucht* door een dame die waarschijnlijk nooit dik is geweest, of in ieder geval haar figuurtje niet aan het aangeprezen product heeft te danken.

Xenadrine doet wel degelijk iets met je maar reclame moet je nooit geloven. Het is een hulpmiddel geen wondermiddel. Marketing is gewoon ALLES doen voor de verkoop. Foto's bewerken, een beetje liegen en mensen betalen voor goede recensies. Alles een beetje mooier maken dan het is. Tja zo werkt het nou eenmaal in de wondere wereld die verkoop heet, zeker bij de grotere bedrijven. Alles voor de verkoop. (Uitzonderingen die deze regel bevestigen daargelaten)

Dat Xena werkte heb ikzelf pas echt gemerkt toen ik ermee stopte. Vreetbuien en weinig energie, moe, beetje hoofdpijn. Resultaten ja, maar mede door optimalisatie van voeding en training Xena slechts als HULPMIDDEL.
 
Originally posted by Esperantisto


ER ZIJN GVD DUIZENDEN ONDERZOEKEN GEDAAN lullo, en jij veegt met een bericht over leugens van Cytodyne dit allemaal van tafel.. wat een goedgelovig mannetje ben jij dan!
Feiten, feiten en feiten en geen bakerpraatjes.. grrrrr!


Espi, je moet je wel aan de aanbevolen hoeveelheid houden he! ;):D
 
Originally posted by Esperantisto
Nee hoor, maar ik kan me zo kwaad maken over mensen die zo snel hun oordeel klaar hebben op basis van geruchten etc.. als ze nu eerst eens hun huiswerk deden. Daar word ik zo moe van dat ik dan inmiddels flink uit mijn slof schiet!

Espi, beetje jantje huilt, jantje lacht geworden geloof ik!
Kijk Espi, ik ga even mijn mening geven over het artikel. Het gaat er niet over of cytodyne Xenadrine producten etc. werken of niet, maar wel hoe ze het brengen aan het publiek en in welke mate ze mensen oplichten!

Van Muscletech en heel wat andere producten wisten de meesten dit en die voor /na foto's telkens zijn gewoon belachelijk, iedereen met een beetje inzicht weet dat ze daar drugs gebruikten.
En dan de mensen die ze telkens bedreigden en de arrogantie om iedereen voor de rechter te slepen die hun in de weg staat...
Ik vind niet dat men nog respect moet hebben voor deze fabricanten, ze hebben smerige spelletjes gespeeld en krijgen nu wat ze verdienen.

Het is niet omdat ephedra producten goed werken (wat niemand ooit betwijfelde) dat je zulk gedrag en handelingen goed moet keuren!

Ik zeg: eindelijk eens een rechtszaak in de VS die niet gewonnen wordt door een leger advocaten en een miljarden bedrijf.
 
See You IN Court! :D
 
Espi, probeer je weer eff kalm te worden, jij aan efedrine-verslaafde junk. :D

Dat van dat afvallen heeft iedereen toch gezien, die na-foto's waren altijd gruwelijk. Altijd mannen op wedstrijdniveau, nee die gaan dit soort dingen gebruiken terwijl er voor hun meer aantrekkelijke spullen zijn. En die gasten hadden altijd zo'n dikke vette trapezius, dus je kon heel goed zien dat ze 'groot' waren, alleen lag er een laagje vet over. Ik blijf van veel van die supl. af, voor mij als recreatief sporter biedt dat niet veel extra's, zoveel doekoe heb ik niet......
 
Back
Naar boven