Fitness Seller

D.A.W. log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Idd , ben nog niet hersteld van de 1 rep max sessie van gisteren dus mijn onderrug wou vandaag niet meer, wil de boel ook niet forceren en een blessure oplopen. Mijn ego even een schop gegeven dus, best trots op!

Goed nieuws trouwens: Heb vanmorgen bericht gekregen. Jeffrey latour gaat me volgend jaar coachen. Heel blij dat ik me bij Team Samen STERK mag voegen. #gaserop

Betekend wel dat ik me volgend jaar waarschijnlijk minder op het powerliften ga concentreren en meer aan mijn fysiek ga werken. Alhoewel ik hoop dat de compound oefeningen de backbone van mijn trainingen blijven. Zodra ik de intake heb gehad weet ik hopelijk meer.

Wandel training (met hond) van vanavond: 1 uur en 34 minuten door de bos en op zandwegen gelopen, af en toe van het pad af en flink het tempo erin gehouden.

D1ABABC2-ED82-4DE1-9985-B7A1AA1C0F5C.jpeg


Eten van vanavond, mealprep met een home made salade. Eigenlijk is dit wat ik de laatste weken meestal avonds eet. Totaal 697 Kcal.
 
Laatst bewerkt:
Mooie sfeer beschrijving. Geniet nog maar van iedere dag dat de gyms nog open zijn :)
 
Gym's gaan niet dicht (hoop ik) en anders weer thuis trainen neet61. Ben ook heel blij met Jeffrey als coach.

Twee fiets trainingen gedaan vandaag:

Vanmorgen 10 km gefietst verder geen tijd of afstand bijgehouden. Was een voor mij bekend rondje en heb er ongeveer 30 minuten over gedaan. Mijn kleine draak ook weer mee dus die kon haar energie goed kwijt. Vanmiddag even alleen op pad gegaan en ook een rondje over een van de plaatselijke MTB tracks gedaan, 14,87 km, 45:13 minuten beweegtijd, 19,7 km/u gemiddeld. Net geen 20 km/u gemiddeld aangetikt bah.

Donderdag weer 2 x +_ 30 minuten fietsen. Probeer Zaterdag ook nog twee keer te fietsen.

DAW
 
Nee, gelukkig viel de boodschap mee over gyms en binnen sporten. Alleen de 30 personen regel is aangescherpt.
 
Gelukkig wel, maar hou mijn hart vast als de besmettingen niet gaan dalen. Toen ik vanavond klaar was met trainen zag ik dat er een a4 tje op de deur van de kleedkamer was geplakt met de mededeling dat alle kleedruimtes vanaf morgen gesloten zijn. Denk wel goed dat (mijn?) Basic Fit dit doet. Voorkomen is beter als genezen zeggen ze wel eens.


Training van vanmiddag:

Deadlift:
Warm up: 40/60/80/100 kg 5 reps. Belt om. 120 kg 3 reps, 140 kg 1 rep.
Werkset : 3x5, 150 kg, 5 minuten rust, mixed grip. Laatste set met +_ 5 sec hold op het eind.
Pfuuu nog niet helemaal hersteld van de 1 rep max sessie merk ik, viel zwaar. Leek wel 165 kg ipv 150 kg. Wel gehaald en goed op mijn vorm gelet. Het eelt van mijn handen getrokken dat wel weer...

OHP:
Warm up: 20/30/40 kg 5 reps, 50 kg 3 reps.
Werkset: 58 kg, 3x5, 5 minuten rust, ging lekker, weinig last van mijn schouder na het opwarmen en een lichte massage.
Volgende keer 59 kg.

Chin ups:
Warm up: 8x bw
Werk set: BW+2,5 kg, 2 minuten rust, 2x12 reps , 1x 10 reps + 4 halve reps.
Volgende keer hetzelfde gewicht maar meer reps.

Assists:

Leg press:
De machines waren bezet dus naar de plate loaded machine gegaan. Dat is een fijne oefening had ik eerder moeten doen!
Warm up: 40/80/100 kg 5 reps, 120/140 3 reps.
Werkset : 3x12, 170 kg, 3 minuten rust, Wordt ook zwaarder maar te doen, merk wel meer druk op mijn knieën in deze machine.
Volgende keer 180 kg.

Leg extensions:
Warm up: geen warm up
Werkset : 3x12, 50 kg, prima te doen. Heerlijke oefening.
Volgende keer 55 kg.

Ab bench:
Werkset: BW+ 1x 10 + 1x 2,5 kg schijf op mijn borst. 3 minuten rust. Alle reps gehaald, bankje stond ook minder schuin had ik het idee. even goed op letten in het vervolg. Nog een beetje gestoeid met een 10 kg schijf achter de nek, stuk zwaarder idd!

Ander nieuws. De beresterk cup. De fysieke powerlift wedstrijd gaat niet plaatsvinden ipv daarvan wordt het een online wedstrijd waar iedereen zijn of haar film van de lifts in kan sturen. Vind het wel jammer maar begrijp het besluit volledig. Het is even niet anders. Blijf mezelf dus pushen alsof ik aan de fysieke wedstrijd zou meedoen! Op naar een 1 rep 200 kg squat :P

DAW
 
Laatst bewerkt:
Fiets training van vandaag:

Vanmorgen 10 km gefietst zonder exact tijd of afstand bij te houden, gewoon een bekend 10 km rondje. Dik half uurtje ongeveer. Met hond uiteraard. Beesie heeft ondertussen flink conditie opgebouwd, hou haar niet meer de hele tijd bij. Gelukkig springt ze in elke sloot/beek die we tegenkomen dus geeft me dat de kans weer bij te komen.
Vanmiddag een voor mij nieuw stuk van de MTB trail geprobeerd, op de achterkant van een skiheuvel dus pittig slingerend omhoog (en hard naar beneden!)
12.73 km, 40:39 minuten beweegtijd, 18,8 km/u gemiddeld.

Morgen weer krachttraining en aangezien de kleedruimtes dicht zijn ga ik voor de verandering daar ook eens op de MTB heen. 30 min heen en weer 30 min terug schat ik in. Zal rustig aan moeten doen om zoveel mogelijk energie te hebben voor tijdens de training dus misschien is het wel 40 minuten fietsen...

DAW
 
Altijd weer leuk om hier te lezen :thumb:
 
Op de MTB richting de sportschool gegaan om er na 2 km achter te komen dat ik mijn slot was vergeten... Weer terug naar huis dus. Helaas te weinig tijd over om nog op de fiets die kant op te gaan dus de auto maar gepakt. Kort fiets ritje dus, 3,95 km, 11:27 minuten, 20.7 km/u gemiddeld... Morgenvroeg poging 2 want de aanhouder wint!

Training van vanmiddag:

Bench press 3x5, 5 min rust.
WU: 20,40,60 kg 5 reps, 80 kg 3 reps.
Werkset: Belt om, 92 kg.
Zwaar vooral de laatste set maar gered. Volgende keer 93 kg.

Squat 3x5, 5 min rust.
WU: 20,40,60,80,100 kg 5 reps. Belt om. 120 kg 3 reps, 140 1 rep.
Werkset: 145 kg.
Heavy zeg. Maar gered, voelde heeeeel iets lichter als afgelopen maandag. Heel blij mee! Ook steeds meer bekijks zag ik als ik om me heen keek :)
Volgende keer 147,5 kg.

Barbel row 3x5, 5 min rust.
WU: 40,60 kg 5 reps. 80 kg 3 reps, 90 kg 1 rep.
Werkset: Belt om, 92 kg.
Goed te doen vandaag, zeer tevreden over de uitvoering ook.

Assists:

Face pulls 3x12, 2 min rust, 12,5 kg.
Vorm niet helemaal on point volgens mij, hang teveel voorover. Volgende keer weer 12,5 kg.

Cable push downs 3x12, 2 min rust 20 kg.
Heerlijke oefening. Heavy op het eind van de sets. Set 1 en 2 12 reps, set 3 11 reps + 2 halve reps.
Volgende keer hetzelfde gewicht.

Abdominal cruch machine 3x12, 2 min rust.
WU: 15x 15 kg, 10x 25 kg, 5x 35 kg. 30 sec rust tussen de sets.
Werkset: 40 kg.
Gaat steeds beter, Set 1 en 2 12 reps, set 3 8 reps + 2 kwart repjes.
Volgende keer hetzelfde gewicht.

Lekker getraind. Morgenvroeg de biceps en kuiten trainen en 2 x 30 minuten fietsen. Zondag rustdag.
Voedingsinname is op het moment tussen de 2300 en 3000 kcal, op Ma/Wo/Vr 3000 kcal de rest van de week 2300 kcal dmv koolhydraten met 30-40% te verminderen.

DAW
 
Laatst bewerkt:
Dikke squats weer!! Hell yeah
 
Training van vanmorgen:

Ritje op de MTB naar de sportschool (met slot dit keer!) 8.33 km, 22:09 minuten beweegtijd, 22,6 km/u gemiddeld. Routeplanner gaf 28 minuten aan dus tevreden met de tijd.

=>Biceps 3x8-12 reps.

Preacher curl met ez stang 3x12 reps. 2 minuten rust. 10 kg + stang.
2x12 reps, 1x7 reps.
Volgende keer hetzelfde gewicht maar meer reps.

Standing dumbell curls. 3x12 reps, 6 kg, 2 minuten rust.
Prima te doen, volgende keer 8 kg.

Seated concentrated bicep curls met dumbell, 3x12 reps, 2 minuten rust. 8 kg.
Te doen, heavy op laatste reps vooral links. Volgende keer 10 kg.

Standing barbell curl met rechte stang. 3x12 reps, 2 minuten rust. 7,5 kg + stang (12 kg)
1x8 reps, 1x6 + 1 halve rep, 1x5 + 2 halve reps.
Volgende keer hetzelfde gewicht maar meer reps.

=>Kuiten. Heavy sets: 3x8-12 reps / Light sets 3x20-30 reps

Standing calf raises in machine, 2 minuten rust.
Heavy set = 50 kg. Heavy op het eind. Volgende keer hetzelfde gewicht
Light set = 20 kg. 1x30, 1x25, 1x22 reps. Volgende keer hetzelfde gewicht.

Toe press in legg press, 2 minuten rust.
Heavy set = 50 kg. Prima te doen. Volgende keer 60 kg
Light set = 20 kg. Prima te doen. Kuiten on fire op het eind van de sets. Volgende keer 30 kg.

Tijd ongeveer 1:15 minuten.

Terugrit op de MTB. 8.21 km, 22:40 minuten beweegtijd, 21,7 km/u gemiddeld. Totale tijd op de heen en terugweg aardig gelijk. Heel blij mee.

Eten voor vandaag en morgen: low carbs dus ongeveer 2300 kcals. Voor vanmiddag wentelteefjes op het menu staan. Nu al zin in :)

DAW
 
Training van vanmiddag:

Op de MTB naar de sportschool. 8,34 km, 22:42 minuten beweegtijd, 22,1 km/u gemiddeld.

Squat: 3x5, 5 minuten rust tussen de werksetjes.
WU: 20,40,60,80 kg 5 reps. Belt om, 100/120 3 reps, 140 1 rep.
Werkset: +belt 147,5 kg.
1e set 5 reps, 2e set 5 reps, 3e set 3 reps. Durfde niet goed verder te gaan, was teveel aan het corrigeren waardoor er te weinig kracht overbleef om goed omhoog te komen. Ego een schop gegeven en gestopt bij 3 goede reps. Denk dat het ook een mentale hobbel is, 150 kg komt in zicht...
Volgende keer nogmaals 147,5 kg.

Bench press: 3x5 93 kg, 5 minuten rust tussen de werksetjes.
Wu: 20/40/60 kg 5 reps, 80 kg 3 reps, 90 kg 1 rep. Alle WU reps met 1 sec pauze op onderste dode punt.
Werkset: +belt 93 kg. TnG.
Te doen maar wel zwaar. Laatste rep set 3 discutabel kwa vorm.
Volgende keer 94 kg.

Barbel row 3x5, 5 minuten rust tussen de werksetjes.
WU:40/60 5 reps. 80 3 reps, 90 kg 1 rep.
Werkset: +belt 93 kg.
Ging lekker, best tevreden over.
Volgende keer 94 kg.

Assists:

Seated rear delts: 3x12 9kg dumbbells , 2 minuten rust.
Werkset: 9 kg.
Zwaar maar te doen, rechter schouder aan het begin van de oefeningen wat gevoelig.
Volgende keer hetzelfde gewicht en een betere vorm.

One armed bumbbell extensions 3x12 reps, 12 kg, na beide armen gedaan te hebben 2 minuten rust.
2x12 reps R+L, 1x12 reps R en 1x8 reps L +2 halve reps.
Volgende keer hetzelfde gewicht.

Hanging knee raises, bw, 2 minuten rust, 3 x 12 reps.
2x12 reps, 1x11 reps + een 3/4 rep.
Houding goed. Was blij verrast over hoe stil ik bleef hangen terwijl ik mijn knieën richting mijn borst optrok. Volgende keer meer reps!

Terugweg op de MTB vanaf de supermarkt vlak bij de sportschool naar huis. 7:39 km, 22:46 minuten, 19,5 km/u gemiddeld.

Voor de geïnteresseerde. Voeding intake vandaag: 2860 Kcal. Voor morgen twee keer +_10 km op de MTB op het programma staan. 1e keer met hond. 2e keer alleen en over een MTB trail hier in de buurt.

DAW
 
Laatst bewerkt:
Erg sterk weer! Maar je let geloof ik wel goed op blessures.
 
Dat probeer ik wel, merk dat er wat meer rust in mijn trainingen komt en dat vertaald zich ook naar beter luisteren naar mijn lichaam.
 
Ja dan kan niemand je kwalijk nemen met squats. Geloof dat je net als ik zonder spotter lift ook. Squats heeft altijd een grote mentale barrière vind ik. Daarmee nu al even bij iemand gepolst of die mee kan spotten haha dit weekend.
 
Precies. Bij squat denk je soms toch: wat als ik het niet hou, en alles stort op die safeties? :p
 
Precies. Bij squat denk je soms toch: wat als ik het niet hou, en alles stort op die safeties? :p
Heb ik recent nog gedaan met 152.5kg omdat ik faalde op de 3de. Gewoon afwerpen dan en naar voren gaan. Van het volk in de gym moet je toch niks aantrekken. Als je van aandacht houd wel een toppertje
 
Ik werk zonder spotter idd. Dat niet willen afwerpen speelt ook een rol, de keren dat ik gefaald heb viel ik voorover. De stang achterover afwerpen is dan geen optie. Misschien toch eens een middagje in de Basic fit gaan oefenen op het achterwaarts afwerpen :devilnana:

Fietstrainingen van vandaag:

Vanmorgen: 10 km gefietst met hond, geen tijd of afstand bijgehouden, ging in een lekker tempo.

Vanmiddag: Rit over een MTB trail hier in de buurt. 15:05 km, 44:05 minuten beweegtijd, 20,05 km/u gemiddeld.
Ging heel vlot, vloog over de baan. Snelste tijd tot nu toe!
22/09 18 km/u
13/10 19,7 km/u
20/10 20,05 km/u

DAW
 
Lekker oefenen op afwerpen haha geweldig. Hoeveel setjes? :p
 
Gewoon zoveel setjes als nodig is om het afwerpen perfect onder de knie te krijgen :P
 
Back
Naar boven