XXL Nutrition

D-aspartic acid / D-asparaginezuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BB_

💪
Elite Member
Challenge x2
Foto Contest
Lid geworden
25 sep 2016
Berichten
26.186
Waardering
44.844
Lengte
1m89
Massa
117kg
Vetpercentage
12%
BB'ers,

Heeft er hier iemand ervaring met D-aspartic acid / D-asparaginezuur? Ik overweeg dit te gebruiken nu ik off ben.

W. Llewellyn, Anabolics (2010):
"D-aspartic acid (DAA) may also be useful during OCT. DAA is an amino acid that is naturally found in the nervous and endocrine systems, and is believed to play roles in such things as neurotransmission, spermatogenesis, and hormone biosynthesis. Clinical studies that gave 3.2 g/day of D-aspartic acid (as sodium salt) to healthy men resulted in a 42% increase in serum testosterone levels in most subjects [362]. This same dose is recommended during OCT."

[362] The role and molecular mechanism of D-aspartic acid in the release and synthesis of LH and testosterone in humans and rats. Tope E, Soricelli A, D'Aniello A, Ronsini S, D'Aniello G. Reprod Biol Endocrinol. 2009 Oct 27;7:120.

Galen Jwdoetookmee : hier bekend mee?
 
Bij Bulk Powders is het los te koop (poeder) en het zit in diverse Test-boosters (o.a. bij XXL).
Bedankt voor je snelle reactie, interessant! :thumbup: Heb jij nog wel eens contact met William Llewellyn en enig idee waarom hij dit soort dingen dan toch adviseert? :thinking:

Ik zie hier zelfs dat hoge doseringen (6 gram) testosteronlevels kunnen verlagen:
Verder:
 
Geen idee eerlijk gezegd.
 
Ik skim nu even door die referentie, maar de studie was niet gerandomiseerd en ook niet geblindeerd. En bij iets wat het testosteron verhoogt moet je je altijd afvragen wáárom het verhoogt. Een stijging van het SHBG verhoogt immers ook het totaal testosteron...
 
Ik heb voldoende ervaring met dit product. Heb dit al vaak gebruikt en verspreid over vele jaren.

Mij heeft het de eerste keer aangenaam verrast en sindsdien is dit wel een supplement wat ik regelmatig gebruik voor een paar weken.
Ik merk zeker wel een kracht toename en een hoger libido. Ik zal niet beweren dat ik meer spiermassa heb gekregen, want dit hangt van meerdere factoren af.
 
Back
Naar boven