AndroidHealthClinic

Daan's log - Starting Strength

Bezoekers in dit topic

Niet zo'n geweldige training, weinig energie. Terwijl laatste dagen toch kcal omhoog heb gegooid omdat ik al 3 weken redelijk stabiel zit. Maybe beetje overtraining ofzo, fiets nu ook regelmatig erbij is misch teveel van het goede.

Bench press
doubles met 50 - 60 - 70 - 75kg (deze keer met deadlift bar)

DB press
8x 22kg
8x 24kg
7x 24kg
6x 24kg

Kut dumbells

Pendlay row (met powerlift bar)
6x 80kg
6x 80kg
6x 80kg

OHP
low reps met 20-30

Neutral grip pullups
8x Bw + 10kg
8x Bw + 10kg
6x Bw + 10kg

Nope. Te korte pauze, en voorderest lats/bovenrug gewoon al flink verrot/algemeen weinig energie

Assistence meuk: cable flyes, straight bar cable extension, cable curls, rear delt flyes

Core: 90 degree vertical press plate, lying leg raises, crunches

Geknak in m'n sc gewrichten bij de flyes en press plate (ook in degene die niet subluxeert) ???

---------- Toegevoegd om 22:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:54 ----------

Duidelijke progressie tov paar maanden terug jong, keep at it!

Thnx brah, will do
 
Laatst bewerkt:
Of gewoon een mindere dag. Pull-ups zijn toch gewoon nog steeds sterk. Zou niet meteen van overtraining uitgaan.
 
Ja daar heb je gelijk in hoor. Maar merkte het tijdens mn lb training ookal en heb sinds mn rug weer beter is flink extra volume gedraaid dus vandaar de gedachte.
 
LB Heavy

Squat (deadlift bar + clips (+2,5kg))
6x 82,5kg
6x 82,5kg
6x 82,5kg

Powerlift bar helaas niet beschikbaar. Deadlift stang is 2kg zwaarder+ clips zou ik dan dus op 85kg uit moeten komen. Die laatste rep was echt een enorme grinder. Nog nooit zo'n langzame gehad.

Deadlift (deadlift bar)
6x 130kg
6x 130kg

Nais :) dl gaat goed. Vroeg wel heel veel van m'n kracht. Voor m'n gevoel haal ik veel minder uit hip extension en meer uit het wegduwen van de grond met m'n benen. Techniek daardoor ook wel ietsjes minder.

Hip thrusts (deadlift bar)
10x 80kg
10x 80kg
12x 80kg

Toe press
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg
10x 100kg
10x 1000kg

1sec hold onderin en bovenin om bounce eruit te halen.
 
Laatst bewerkt:
Bench press
doubles met 50 - 60 - 70 - 75kg single met 80kg, net geen double

DB press
8x 24kg
8x 24kg
6x 26kg
8x 24kg

Pendlay row (met deadlift bar)
6x 80kg
6x 80kg
6x 80kg

OHP
high reps met 20-30

Neutral grip pullups
8x Bw + 10kg
7x Bw + 10kg
6x Bw + 10kg

Weer niet. Is de vorige keer denk ik toch te snel gegaan. Terug schakelen naar 3x7 en dan weer opbouwen.

Dips
6x Bw
5x Bw
4x Bw

Assistence meuk: cable flyes, straight bar cable extension, cable curls, rear delt flyes

Core: 90 degree vertical press plate, lying leg raises, crunches
 
Laatst bewerkt:
Lekkere trains. DL mooi, en BP gaat ook goed vooruit!
 
Dankje. Ja DL gaat goed. Nu +10kg en een rep en set extra tov voor mn operatie. BP weet ik niet of die voorruit gaat. Train nu dus vooral met dumbells, en door die elleboog blessure kan ik ook niet echt zwaar ohp'en dus denk sindsdien dat ie niet heel veel vooruit is gegaan (mn 4x6 althans). Lijkt wel iets omhoog gegaan omdat ik die doubles doe maar das puur voor kracht/motor control behoud. Echt grote trainingsprikkel krijg je daar niet van.
 
Vandaag met een vriend in golds utrecht wezen trainen. Heb opeens hele nieuwe waardering voor m'n eigen gym. Jezus wat een chaos is het daar zeg. En ook geen airco dus je gaat daar helemaal stuk nu. Ging 2x bijna van m'n stokje af van de hitte. Heb daarom qua training ook maar wat gedaan, was te warm om serieus zware gewichten te gaan doen.

DB BP
8x 22kg
8x 22kg
8x 22kg
8x 22kg

2s paused squat
4x 60kg
4x 60kg
4x 60kg
4x 65kg
4x 65kg

Neutral grip pullups
10x bw
10x bw
9x bw

Deadlift
6x 100kg
6x 100kg
6x 100kg

Split squat
8x Bw
8x Bw

DB row
8x 26kg
8x 28kg
8x 32kg
 
Zit een beetje te twijfelen of ik volgende week nou wel of niet een deload ga doen. Dip in energie heeft zich doorgezet en voel me nog steeds redelijk vermoeid. Bij het squatten en deadliften voor m'n gevoel ook totaal geen controle over het gewicht of spiergevoel, werden vanaf 2/3de rep al grinders. Aan de andere kant heb ik toch wel weer 2,5kg kunnen verhogen en niks gemist. Dus zit te twijfelen.

LB Heavy

Squat (powerlift bar)
6x 87,5kg
6x 87,5kg
6x 87,5kg

Kleine mijlpaal. Dit is het gewicht waar het de vorige keer mis ging (toen half jaar niet meer gesquat). Inmiddels 2,5 jaar geleden ofzo en nooit meer hoger gesquat dan 87,5kg. (oke deze stang is wel 2kg lichter, maar doe nu wel 3x6 ipv 3x5). T.a.v. m'n rug ging het goed, wel redelijk crappy techniek.

Deadlift (deadlift bar)
6x 132,5kg
6x 132,5kg

Enoorme onderrug pomp, kon m amper nog bewegen (maar geen pijn ofzo en nu is het weer normaal). Voor m'n gevoel trok ik wel veels te veel uit m'n rug. M'n spotter zij echter dat m'n rug recht was, filmpje was helaas mislukt dus kon het niet controleren.

Hip thrusts (deadlift bar)
11x 82,5kg
11x 82,5kg
11x 82,5kg

Toe press
10x 100kg
10x 100kg
10x 110kg
10x 110kg
10x 120kg

tot 120kg met holds verder nog beetje rotary calf/bw reps
 
Goede training neergezet hoor :). Deadliften na t squaten is ramzwaar en geeft bij mij ook altijd een dikke pomp, haha!

Bij vermoeidheid in het algemeen, buiten je workouts om zou ik adviseren even rust te nemen of te deloaden.
 
Bench press (powerlift bar)
5x 70kg lat cramp
6x 70kg erector cramp
6x 70kg erector cramp
5?x 70kg

Voelde initieel redelijk licht maar toch lastig om die laatste 6de rep eruit te krijgen. Eerste set daarom bij 5 gehouden. Had ook heel veel van m'n lats/erectors kramp. Zwaar deadliften de dag voor UB day is toch wel redelijk killing. Verder andere spotter op laatste set. Kon weer niet met z'n poten van de bar afblijven dus geen idee hoeveel ik eigenlijk gedaan heb. Dus niet helemaal m'n 4x6 gehaald maar volgens mij alsnog een all time PR. Dacht dat ik nooit hoger dan 68,6kg 3x5 ben gekomen.

Pendlay row (met deadlift bar)
6x 80kg
6x 80kg
6x 80kg

OHP (deadlift bar)
6x 37,5kg
6x 37,5kg
6x 37,5kg

Neutral grip pullups
7x Bw + 10kg
7x Bw + 10kg
7,5x Bw + 10kg

Dips
5x Bw
5x Bw
7x Bw

Ez bar curl
12x Ez bar + 17,5kg
10x Ez bar + 17,5kg
8x Ez bar + 17,5kg

Straigt bar cable extensions
14x 22,5kg
10x 25kg

Core: 90 degree vertical press plate, lying leg raises, crunches, landmines


---------- Toegevoegd om 23:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:39 ----------

Goede training neergezet hoor :). Deadliften na t squaten is ramzwaar en geeft bij mij ook altijd een dikke pomp, haha!

Bij vermoeidheid in het algemeen, buiten je workouts om zou ik adviseren even rust te nemen of te deloaden.

Dankje Bas. Ga er nog even over na denken, vandaag al weer minder last van energiedip.
 
Ik stem ook voor een deloadweekje! Bij twijfel + energiedipjes = gewoon doen.

Weekje rust en daarna weer knallen :thumb:
 
Hele mooie trainingen. Ik sluit me bij de voorgaande sprekers aan: weekje deload! Wel stevig blijven eten natuurlijk.
 
Alright thnx guys. Deze week nog ff wat hypertrofie/control gains pakken en dan volgende week deloaden. Week daarna dan gewoon verder gaan en weer alles zoals gepland 2,5kg (sq/dl) verhogen? Of dan weer dezelfde training doen als afgelopen maandag?
 
Dezelfde.

Volgende week deload je en dan de week erna herhaal je de trainingsweek ervoor. Er valt ook wat te zeggen natuurlijk om wel zwaarder te gaan na de deload maar ik zou er niet voor kiezen.
 
Ja snap het sentiment wel. Handen zitten wel een beetje te jeuken atm omdat ik eindelijk boven al m'n all time pr's van voor de operatie zit. Maar denk gewoon ff verstandig doen en eerst hetzelfde gewicht met decent techniek liften.
 
Training van gister

LB control

2s Paused Squat (powerlift bar)
4x 65kg
4x 65kg
4x 65kg
4x 65kg
4x 65kg

Deadlift (deadlift bar)
10x 100kg
10x 100kg

Hip thrusts (deadlift bar)
10x 82,5kg
10x 82,5kg
10x 82,5kg

Zwaar aan de diarrhea en kotsen aan eind vd dag. Vannacht 2kg afgevallen. Bye bye gains.
 
Lekkere deadlift cardio hoor! :P
 
Joa ga over weekje meedoen met een amrap 100kg deadlift challenge dus had alvast beetje licht geoefend :p
 
Back
Naar boven