AndroidHealthClinic

Daar gaan we weer

Bezoekers in dit topic

Moker

Novice
Lid geworden
9 jan 2019
Berichten
18
Waardering
22
Dikker, slapper, slomer, kaler.... die woorden vatten wel redelijk samen hoe het er nu voorstaat. Inmiddels 34 jaar, en een jaar of 5 geleden voor het laatst in een gym geweest. Sindsdien is het er niet beter op geworden qua fysiek. In die tijd een eigen bedrijf begonnen en nog 2 kids erbij gekregen waardoor de teller nu op 3 staat (ja er werd nog wel geneukt gelukkig 😅) en dan heb je helaas niet meer zoveel tijd over voor jezelf. Naast 2x per week een balletje trappen (en een aantal keer rollebollen in bed met de vrouw) gebeurde er qua beweging vrij weinig en dat is nu ook te zien.

Inmiddels gestopt met voetbal en weer een behoorlijk buik met bijna 100 kg op de weegschaal, waarvan een te groot aandeel vet is. Voelt echt kut man, maarja it is what it is...

Sindskort ben ik begonnen met BJJ (brazilian Jiu Jitsu) en hoewel ik het enorm leuk vind merk ik wel dat mijn uithoudingsvermogen en kracht nogal te wensen overlaten. Dat, en het feit dat ik ongezond zwaar ben, heeft mij doen besluiten om weer naar de gym te gaan en ook te gaan loggen. Plan is om 5 x 5 stronglifts te doen omdat ik daar al enige ervaring mee had en de techniek van deze oefeningen wel redelijk onder de knie heb.

Schema:
Maandag: gym (SQ, BP, Rows)
Dinsdag: BJJ
Woensdag: gym (SQ, OHP, DL)
Donderdag: BJJ
Vrijdag: gym (SQ, BP, Rows)
Zaterdag; BJJ
Zondag: Rust

Voeding:
Onderhoudsniveau is ongeveer 3100kcal schat ik zo, en ik ben van plan om daar ongeveer 600kcal onder te zitten wat dus neerkomt op 2500kcal per dag. Ik heb (nog) geen voedingschema maar dit is ongeveer hoe mijn dag eruit gaat zien qua voeding:

Ochtend (+/- 600 kcal)
3x Gekookt ei
Eiwit Shake

Middag (+/- 700 kcal)
Eiwit Reep
Magere Kwark met beetje honing

Avond (+/- 1200 kcal)
HelloFresh (wisselt dus)
Handje nootjes

Doel:
binnen 4 maanden van 99 kg naar 90 kg. Hopelijk nog op tijd om een beetje fatsoenlijk voor de dag te komen rond de zomer.

Ik heb mij ingeschreven in de gym en morgen gaan we los! Zal wel behoorlijk wennen zijn weer.

Xx Moker
 
Gisteren voor het eerst weer krachttraining gedaan, ging bestwel lekker! Vandaag wel behoorlijke spierpijn maar ook dat voelt best lekker 😉

Warming up: 10 min crosstrainer
SQ: 5 x 5 x 60kg
BP: 5 x 5 x 50 kg
BOR: 5 x 5 x 40 kg
+ fly's (3 x 8 x 10 kg per db)
+ curls (3 x 8 x 14 kg per db)

Al met al een dik uurtje bezig geweest en een prima 1e training na al die jaren. Cijfer: 8

Morgen lekker Deadliften en OHP, ben benieuwd!
 
Een dagje later dan geplant maar vandaag hebben we weer lekker getraint:

Warming up: 10 minuutjes hometrainer
SQ: 5 x 5 x 62.5
OHP: 5 x 5 x 40 kg
DL: 3 x 5 x 100
+ wat assistence

Al met al een klein uurtje bezig geweest en de oefeningen er lekker snel door geramt. Was goed te doen, niet te zwaar en niet te licht en de energie zat goed. Cijfer 8.

Zaterdag gaan we weer voor schema A 👍
 
Schema A:
Zaterdag schema A ging tering lekker. Veel energie en alle oefeningen goed kunnen uitvoeren op een mooi tempo en met prima techniek.

Warming up: 10 minuutjes hometrainer
SQ: 5 x 5 x 62.5kg
BP: 5 x 5 x 52.5 kg
BOR: 5 x 5 x 42.5 kg
+ fly's (3 x 8 x 10 kg per db)
+ curls (3 x 8 x 14 kg per db)

Cijfer: 9

Schema B:
Vandaag schema B ging helaas wat matig. Ik had een slechte nacht gehad door de kids die halve nacht wakker waren en mij wakker hielden. Ik had daarom weinig energie en de bakken koffie hielpen ook niet echt. (Wellicht eens wat van die preworkout shit aanschaffen?) Helaas kreeg ik ook geen energie tijdens de training terwijl ik daar wel op had gehoopt. Training voelde daarom niet heel lekker. Toch het schema netjes afgewerkt en lichtelijk trots dat het gelukt was om het metaal weer omhoog en naar beneden te tillen.

Warming up: 10 minuutjes hometrainer
SQ: 5 x 5 x 65
OHP: 5 x 5 x 42.5 kg
DL: 3 x 5 x 105
(Geen assistence oefeningen gedaan dit keer)

Cijfer: 7.5

Binnenkort wil ik weer eens wat dips proberen toe te voegen. Ik vond dat altijd zo'n chille oefening! Pull ups gaat helaas nog niet lukken (kan er niet meer dan 1 a 2 reps per keer lol....) maar misschien moet ik het met zo'n apparaat proberen? Ik doe nu latt pulldown als alternatief maar kan niet hoger dan 3 x 8 x 55 kg. Blijkbaar zijn mijn armen en bovenrug vrij zwak vergeleken met mijn benen, borst en schouders?

Donderdag weer schema A. Hopelijk met lekker veel energie weer knallen.
 
Back
Naar boven