MuscleMeat

Dag na training beetje spierpijn: goed? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

RSI

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
14 mrt 2003
Berichten
85
Waardering
0
Ik krijg altijd een dag na de training een klein beetje spierpijn in bijv. mijn borst.

Het is niet zo'n spierpijn waar je dagen lang echt goed voelt, Maar als je een beetje rekt, voel je de spanningen wel goed.

De dag daarna heb ik geen spierpijn meer en ga ik weer trainen.

betekent dit dat je goed getraind hebt of juist te zwaar hebt getraind? Wat niet goed voor je lichaam is.
 
1 dag spierpijn ok
2 dagen spierpijn: te zwaar getraint

je spieren moeten 72 uur rust hebben om optimaal te herstellen en toe te nemen in massa.. Voordat je ze opnieuw zwaar gaat trainen
 
Ik vindt het juist heerlijk als ik de volgende dag spierpijn heb, dan heb ik het idee dat ik goed heb getraint.
 
Maar is het juist beter om helemaal geen spierpijn te krijgen na de 1e dag?

Ik zit ff uit te pluizen hoe dat komt.

Het is of te zwaar of te veel oefeningen.

Ik denk dat het aan de 2e ligt.

Ik haal bij het trainen net de 8-12 herhalingen.
Alleen ik doe vaak 3 a 4 oefeningen per spiergroep.
 
het is mij een keer gelukt om 7 dagen last van spierpijn in me quads te hebben ...
 
Originally posted by RSI
Maar is het juist beter om helemaal geen spierpijn te krijgen na de 1e dag?

Ik zit ff uit te pluizen hoe dat komt.

Het is of te zwaar of te veel oefeningen.

Ik denk dat het aan de 2e ligt.

Ik haal bij het trainen net de 8-12 herhalingen.
Alleen ik doe vaak 3 a 4 oefeningen per spiergroep.

de dag erna spierpijn: ok
de tweede dag erna spierpijn: te zwaar
de tweede dag erna spierpijn maar alleen als je die spieren zwaar belast: ok

het moet dus niet zo zijn dat de tweede dag erna een lichte beweging al pijn opleverd
 
Originally posted by KaLe
het is mij een keer gelukt om 7 dagen last van spierpijn in me quads te hebben ...

heb een keer vrijdag kuiten getraind en zondag stond ik op en viel gelijk weer naar achter. kon niet normaal op mn benen staan.
op t werk aangekomen dachten ze dat ik...nou ja..you know;)
 
Da's DOMS. In hoeverre je er last van hebt ligt aan zwaarte training, getraindheid en soort spieren dat je hebt.

DOMS=delayed onset of muscle soreness , komt meestal binnen 48 uur.

Heb je dan borst getraind, want het lijkt me raar dat je pijn op de borst zou krijgen van benen trainen! Of ben je zo'n watje dat je nooit benen traint???

Espi, die minachting heeft voor mannen die benen nooit trainen...
 
Originally posted by dandyman


heb een keer vrijdag kuiten getraind en zondag stond ik op en viel gelijk weer naar achter. kon niet normaal op mn benen staan.
op t werk aangekomen dachten ze dat ik...nou ja..you know;)

hehe, ja..

trouwens die eerste 2 / 3 dagen heb ik niet tot nauwelijks kunnen lopen.
 
ben ik gelukkig dat ik bijna nooit spierpijn heb!

IMO vertraagt dit je herstel alleen maar.
 
Heerlijk die spierpijn, dan heb ik het idee dat ik goed
getraind heb de vorige dag.
 
Originally posted by dandyman


heb een keer vrijdag kuiten getraind en zondag stond ik op en viel gelijk weer naar achter. kon niet normaal op mn benen staan.
op t werk aangekomen dachten ze dat ik...nou ja..you know;)

is geen schande joh...

als ze maar goed groeien...

Over een tijdje ben je zo groot...

dat ze niet meer durven te dat je .... nou ja geyouknowd hebt..
 
Ik heb wel eens dat ik denk dat het meevalt: de volgende ochtend opstaan, geen pijn kan gewoon lopen.
Maar als ik op mijn fiets stap rij ik met moeite naar de sportschool/werk.

ben benieuwd hoe het morgen gaat... heb voor het eerst lunges gedaan op 2x20reps met een losse halter van 102.5kg (na 2x20 met respectievelijk 42.5, 52.5, 62.5, 72.5, 82.5 en 92.5 kg)

Vandaag 3 uur achter elkaar getraind :rolleyes: :D
 
Scighera, jij bent gek.. tenminste als het 3 uur KT was.
Zelf had ik ook pas 2 dagen na de lange fietstocht spierpijn, maar nu heb ik 4 dagen erna wat last van de pezen, ik ben niet gewend zo extreem veel uit het zadel te klimmen, dat is toch met spinning weer heel anders.

Espi
 
met drie uur wielrennen voel je idd je zitvlak wel (om nog maar te zwijgen van een rit van 5 uur :rolleyes: .....)

Maar vandaag was het uitgebruid opwarmen, daarna BodyPump (eruitgehaald wat er in zat, onder het nodige commentaar van de rest van de groep :D en flink gezweten) daarna uitgebreid stretchen en weer een uitgebreide warming up gedaan op de spinning bike gevolgd door een uur afwisselnd spinnen en krachttraining (setje lunges,sprinten op de spinning bike, weer lunges maar dan 10kg zwaarder etc.)

Dan heb je wel het gevoel van; goh wat waren die drie uur snel voorbij (8.50-11.55u)
 
Ik heb wel eens spierpijn die pas na 24 uur aanslaat.
D.w.z. de dag na het trainen voel ik het pas echt.
Ik hoorde dat deze soort spierpijn minder geslaagd is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven