MuscleMeat

Dag voor af na alcohol drinken trainen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zeldaza

Cool Novice
Lid geworden
31 jul 2018
Berichten
147
Waardering
11
Lengte
1m78
Massa
75kg
Hallo,

Ik heb besloten om van zo'n 8 keer per maand alcohol (bier) naar zo'n 3 keer te gaan.
Ik wil het allemaal wat serieuzer aanpakken, ik heb totaal geen ambities om wedstrijden te gaan doen,
ik wil gewoon groter en sterker worden en daardoor er beter uitzien.

Nu heb ik af en toe nog een feestje, en dan zou ik wel 6-7 biertjes (flesjes) willen drinken.. Verder qua voeding neem ik alles aan de hand van mijn voedingsschema.

Momenteel train ik dinsdag, donderdag en zaterdag full body. Stel ik heb een verjaardag op vrijdag avond, kan ik dan beter op zondag gaan trainen? (de dagen waarop ik train is voor mij geen enkel probleem). Het gaat mij er puur om hoe moet ik plannen om een avond iets meer dan een paar biertjes te drinken. Is het bijv verstandig om die dag niet te trainen, of misschien juist wel?

Ik ben aan het bulken, ik houd me aan 500 calorien boven mijn calorie behoefte.

Ik heb de laatste weken echt de knoop doorgehakt en ik wil gewoon lekker naar de sportschool, eerst was ik van plan thuis een beetje met dumbbels/ bodyexcersizes te klooien maar dit gaat niet werken voor mij, ik wil gewoon gaan knallen in de sportschool, geen excuses meer.

Uiteraard zal alcohol vrij helemaal het beste zijn, maar zoals ik aangaf heb ik geen podium ambities of iets dergelijks. Ik hoor het graag.
 
Bruh.....

Als je alcohol wilt blijven drinken, verwacht er allemaal niet te veel van en geniet van je leven.

Een oke fysiek is gewoon mogelijk.

Hier zou ik me dan echt niet druk om maken.

Genoeg maatjes die drinken en er goed uitzien. Voeding, hard trainen en je komt al ver.
 
Laatst bewerkt:
Als je een kater hebt of brak bent de volgende dag en het is je trainingsdag, dan zou ik gewoon lekker trainen. Zorgt er ook voor dat je lekker alles uitzweet en wat meer opknapt. Plus gewoon no excuses toch? zonde van je trainingen als je het ineens 2 dagen moet verschuiven
 
Ik zou mn trainingen juist wel verplaatsen. Brak trainen kost je herstel zonder optimaal resultaat.
Alcohol uitzweten?
 
Ik heb wel eens whisky en deadlifts gedaan en dat was heerlijk :D
 
Ik krijg geen kater van 6 biertjes, ik drink voor het slapen gaan ook voldoende water (1L), ik zal hooguit wat suf zijn 's ochtends maar ik train toch altijd in de avond..
Rond die tijd ben ik wel weer wakker en klaar om die gym te slopen.

Is de dag erna een rustdag pakken verstandig bijvoorbeeld?

Ik train drie keer per week full body dus er is één periode per week dat ik 2 dagen rust heb, misschien verstandig om dan die eerste dag dan toch te drinken in de avond (mocht ik de behoefte hebben) en de volgende dag nog een rustdag pakken en die dag erna vol knallen? (uiteraard die dagen wel volledig aan het voedingsschema houden).

Dus als voorbeeld:

Zondag avond feestje (6-7 biertjes hooguit!)
maandag rustdag
dinsdag gym
woensdag rustdag
donderdag gym
vrijdag rustdag
zaterdag gym

Geen idee of dit verstandig is ? Misschien moet ik juist de dag erna direct weer trainen? Graag tips =)
 
Gewoon tijdens het trainen 6 biertjes wegtikken.
 
Ik zou mn trainingen juist wel verplaatsen. Brak trainen kost je herstel zonder optimaal resultaat.
Alcohol uitzweten?
Nee je dode hersencellen zweet je letterlijk eruit, excuses
 
Precies wat Jwdoetookmee zegt. Als je je fit voelt, kun je een betere training neerzetten (=better gains). Dus als je 3x p/w full body traint, kun je nog steeds 1x p/w gaan drinken, de volgende dag niet trainen en toch nog een rustdag tussen de trainingen hebben zitten. Dus bijv. vrijdagavond drinken -> trainen op zo,di,do. Lijkt mij de beste oplossing.

Alcohol uitzweten = #broscience
 
Laatst bewerkt:
We hebben het over 6 biertjes. Niet over een krat. Of een fles sterke drank. Neem aan dat de TS de dag erna altijd wel in staat is om goed te eten en een fatsoenlijke training neer te zetten.

Zou het af laten hangen van hoe jij je de dag erna voelt. Voel jij je fit? Gewoon lekker trainen gaan. Ben je wat sloom, vermoeid, weinig motivatie om te knallen? Rust een dagje en ga de dag erna weer knallen.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Precies wat Jwdoetookmee zegt. Als je je fit voelt, kun je een betere training neerzetten (=better gains). Dus als je 3x p/w full body traint, kun je nog steeds 1x p/w gaan drinken, de volgende dag niet trainen en toch nog een rustdag tussen de trainingen hebben zitten. Dus bijv. vrijdagavond drinken -> trainen op zo,di,do. Lijkt mij de beste oplossing.

Alcohol uitzweten = #broscience
ff serieus he. op het moment dat (in dit geval) een zin niet duidelijk genoeg is voor iemand, omdat het dus te weinig informatie bevat. Waarom gelijk proberen om betwetertje uit te hangen of iemand anders idioot te verklaren als het een aanname is. Ik denk dat je twee kanten op kan met zijn probleem dus.
Voor mij is het meer logica dat je afvalstoffen uitzweet. Bij zweten is het primaire eigenschap dat je afkoelt ja, maar je zweet ook afvalstoffen uit. Geef gewoon een reactie waar iemand wat aan heeft ipv. wat ik allemaal zojuist boven heb vernoemt te doen ;)
 
Laatst bewerkt:
ff serieus he. op het moment dat (in dit geval) een zin niet duidelijk genoeg is voor iemand, omdat het dus te weinig informatie bevat. Waarom gelijk proberen om betwetertje uit te hangen of iemand anders idioot te verklaren als het een aanname is. Ik denk dat je twee kanten op kan met zijn probleem dus.
Voor mij is het meer logica dat je afvalstoffen uitzweet. Bij zweten is het primaire eigenschap dat je afkoelt ja, maar je zweet ook afvalstoffen uit.
Alcohol kun je niet rechtstreeks uitzweten, dat moet eerst worden afgebroken door de lever. En ik weet niet wat het is dat iedereen zo agressief op mij reageert vandaag, maar ik snap werkelijk waar niet waar ik hierboven iemand voor idioot heb verklaard.???

Geef gewoon een reactie waar iemand wat aan heeft
Volgens mij heb ik een goede suggestie gedaan.
 
ff serieus he. op het moment dat (in dit geval) een zin niet duidelijk genoeg is voor iemand, omdat het dus te weinig informatie bevat. Waarom gelijk proberen om betwetertje uit te hangen of iemand anders idioot te verklaren als het een aanname is. Ik denk dat je twee kanten op kan met zijn probleem dus.
Voor mij is het meer logica dat je afvalstoffen uitzweet. Bij zweten is het primaire eigenschap dat je afkoelt ja, maar je zweet ook afvalstoffen uit. Geef gewoon een reactie waar iemand wat aan heeft ipv. wat ik allemaal zojuist boven heb vernoemt te doen ;)

Interessant. Kun je aangeven wat voor afvalstoffen dit dan exact zijn die je uitzweet?
 
je alcoholgebruik neemt vanzelf af naarmate je progressie vordert (d of t ,BB_)
Heel goed :D.

OT:
Ik zou er niet te moeilijk over doen en trainen wanneer je je fit voelt. Als je de dag na een avondje drinken nergens last van heb en een even 'sterke' training neer kan zetten als anders, zie ik daar niet zo het probleem van in. Aangezien je zelf aangeeft dat je ambities toch niet zo serieus zijn, zal dat weinig verschil maken. Als je wel serieuze ambities hebt kun je natuurlijk alcohol beter helemaal achterwege laten of het eventueel bij een of twee biertjes houden.
 
ff serieus he. op het moment dat (in dit geval) een zin niet duidelijk genoeg is voor iemand, omdat het dus te weinig informatie bevat. Waarom gelijk proberen om betwetertje uit te hangen of iemand anders idioot te verklaren als het een aanname is. Ik denk dat je twee kanten op kan met zijn probleem dus.
Voor mij is het meer logica dat je afvalstoffen uitzweet. Bij zweten is het primaire eigenschap dat je afkoelt ja, maar je zweet ook afvalstoffen uit. Geef gewoon een reactie waar iemand wat aan heeft ipv. wat ik allemaal zojuist boven heb vernoemt te doen ;)

Volgens mij heeft iemand vandaag een katertje....
 
ff serieus he. op het moment dat (in dit geval) een zin niet duidelijk genoeg is voor iemand, omdat het dus te weinig informatie bevat. Waarom gelijk proberen om betwetertje uit te hangen of iemand anders idioot te verklaren als het een aanname is. Ik denk dat je twee kanten op kan met zijn probleem dus.
Voor mij is het meer logica dat je afvalstoffen uitzweet. Bij zweten is het primaire eigenschap dat je afkoelt ja, maar je zweet ook afvalstoffen uit. Geef gewoon een reactie waar iemand wat aan heeft ipv. wat ik allemaal zojuist boven heb vernoemt te doen ;)
Volgens mij heeft de mate van zweten geen invloed op de activiteit en/of efficientie van de lever; lever breekt alcohol af tot niet toxische stoffen, daarna worden ze pas uitgescheiden door het lichaam.
Wanneer je veel teveel alcohol binnen krijgt, wil je lichaam nog wel eens een braak reflex opwekken, dus in die zin zou je kunnen zeggen dat dat ook een methode is om alcohol uit te scheiden.
Maar op moment van 'uitzweten' is alcohol al afgebroken tot niet toxische stoffen zoals water.
 
Back
Naar boven