MuscleMeat

Dagboek van Fiep (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dank je wel :)

Kracht zit aardig goed, (mvr hier thuis is op elke oefening minder sterk en traint toch al een paar jaartjes) persoonlijk zou ik er op letten op doordeweekse dagen niet extreem laag in kcals te gaan (1500 lijkt mij heel moeilijk vol te houden) en de cheatdag weg te laten, of deze toch mee te tellen.
Dank je wel voor het compliment! die 1550 kcal heb ik echt 0 moeite mee, ik heb een honger en eet voldoende. Die cheatdag, heb je helemaal gelijk in, struggle ik ook mee. Enerzijds het erin willen houden want waarschijnlijk zal ik de rest van mij leven op moeten letten, anderzijds merken dat die cheatdag er voor zorgt dat ik behoorlijk ga schommelen. Overigens is het niet zo dat ik die dag helemaal los ga. Maar........ ik denk dat je al snel schrikt wat er toch zo'n dag in gaat.

Ik ga er mee aan de slag.

Wil nogmaals zeggen hoe tof ik het vind de feedback die jullie geven, dank jullie wel ♥
 
die 1550 kcal heb ik echt 0 moeite mee, ik heb een honger en eet voldoende. Die cheatdag, heb je helemaal gelijk in, struggle ik ook mee. Enerzijds het erin willen houden want waarschijnlijk zal ik de rest van mij leven op moeten letten, anderzijds merken dat die cheatdag er voor zorgt dat ik behoorlijk ga schommelen. Overigens is het niet zo dat ik die dag helemaal los ga. Maar........ ik denk dat je al snel schrikt wat er toch zo'n dag in gaat.
Waarom überhaupt die wekelijkse cheatdag als je nul moeite hebt met het volhouden van 1550 KCal/dag?
 
  • Like
Waarderingen: 6am
Waarom überhaupt die wekelijkse cheatdag als je nul moeite hebt met het volhouden van 1550 KCal/dag?
Grinnik, goede vraag ;-) iets met ooit mee begonnen en dan kan mijn autistische brein dat slecht ombuigen ;-)
 
Mooi start gemaakt met gewichtsverlies. Cheatmeal kan er volgens mij gewoon in blijven, je kan er wel voor zorgen dat dit verantwoord wordt door de rest van je voeding die dag eraan aan te passen.
Rijst,pasta,aardappel,brood, whatever vervangen door groente vervangen bijvoorbeeld de dag van de cheat. Minder KH binnen dan en waarschijnlijk ook minder kcal zonder aan een hongergevoel te lijden.
 
Bedankt voor de tip, ik ga hem overwegen!



Jaaaa! ❤ hoe gaat het bij jou?
Ja het gaat goed, al 10 kilo kwijt en veel centimeters, die zijn uiteindelijk belangrijker. Doe jij ook koolhydraatarm?
 
  • Heart
Waarderingen: Fiep
Week 28/29

  • 120.0 = startgewicht
  • 104.2 = gewicht vorige week woensdag
  • 104.6 = gewicht vandaag

Woensdag
  • 1528 kcal
  • 112 khd
  • 66 vet
  • 107 eiwit
Donderdag
  • 1607 kcal
  • 94 khd
  • 94 vet
  • 84 eiwit
Vrijdag
  • 1510 kcal
  • 111 khd
  • 72 vet
  • 89 eiwit
Zaterdag: dagje erop uit geweest en niet bijgehouden.

Zondag
  • 1527 kcal
  • 94 khd
  • 79 vet
  • 96 eiwit
Maandag
  • 1395 kcal
  • 94 khd
  • 61 vet
  • 103 eiwit
Dinsdag (dit was alleen ontbijt en lunch, bewust laag gehouden omdat we 's avonds zijn wezen wokken)
  • 247 kcal
  • 25 khd
  • 8 vet
  • 15 eiwit
Keiharde reality check! Aangekomen! Ik merkte dat ik het niet wilde loggen, vanwege allerlei negatieve gedachtes in mijn hoofd. De keuze gemaakt om het wel te doen, omdat ik echt blijvend mijn leefstijl wil veranderen. Die ene dag in de week dat ik het niet bijhoud, ga ik schrappen voorlopig. Kennelijk gaat er ongemerkt toch te veel in.

Hoe doen jullie dat met etentjes ergens anders of onderweg?
 
Ja het gaat goed, al 10 kilo kwijt en veel centimeters, die zijn uiteindelijk belangrijker. Doe jij ook koolhydraatarm?
Wauw!!! Hartstikke knap!!! Nee niet kha wel khd beperkt. Jij wel arm begrijp ik? Hoe bevalt dat en hoeveel khd neem je dan max. in op een dag?
 
Hoe doen jullie dat met etentjes ergens anders of onderweg?
d'r zijn twee dingen die je kan, minder eten of bewuster eten. het eerste spreekt voor zich, minder eten dan je normaal met uit eten zou doen.
bij bewuster eten kan je letten op wat je eet, dingen zoals een toetje laten staan, minder gefrituurde dingen eten, dingen die veel khd bevatten minderen/niet eten, wat meer groentes eten zodat je jezelf wat meer opvult met volume. het is niet altijd even leuk maar je moet er wat voor over kunnen hebben. ik heb het nu overigens over all you can eat tentjes trouwens.

voor onderweg kan je kiezen voor eten dat wat meer eiwitten bevat, zoals kwark/drinkyoghurt of eiwitrepen/snacks. rijstwafels bevatten weinig kcal, die kan je met bijv kipfilet beleggen. een simpele salade is altijd goed, hier kan je bijv wat kip of tonijn doorheen doen en zal niet veel kcal zijn.
 
Week 28/29

  • 120.0 = startgewicht
  • 104.2 = gewicht vorige week woensdag
  • 104.6 = gewicht vandaag

Woensdag
  • 1528 kcal
  • 112 khd
  • 66 vet
  • 107 eiwit
Donderdag
  • 1607 kcal
  • 94 khd
  • 94 vet
  • 84 eiwit
Vrijdag
  • 1510 kcal
  • 111 khd
  • 72 vet
  • 89 eiwit
Zaterdag: dagje erop uit geweest en niet bijgehouden.

Zondag
  • 1527 kcal
  • 94 khd
  • 79 vet
  • 96 eiwit
Maandag
  • 1395 kcal
  • 94 khd
  • 61 vet
  • 103 eiwit
Dinsdag (dit was alleen ontbijt en lunch, bewust laag gehouden omdat we 's avonds zijn wezen wokken)
  • 247 kcal
  • 25 khd
  • 8 vet
  • 15 eiwit
Keiharde reality check! Aangekomen! Ik merkte dat ik het niet wilde loggen, vanwege allerlei negatieve gedachtes in mijn hoofd. De keuze gemaakt om het wel te doen, omdat ik echt blijvend mijn leefstijl wil veranderen. Die ene dag in de week dat ik het niet bijhoud, ga ik schrappen voorlopig. Kennelijk gaat er ongemerkt toch te veel in.

Hoe doen jullie dat met etentjes ergens anders of onderweg?
Niet… reality check idd ieder pondje gaat door het mondje, niet aan toegeven dus. Doelen halen gaat niet zonder offers.
en nooit aan jezelf gaan verkopen als “moet kunnen” “je hebt het verdient” “gezellig” etc. Zit allemaal tussen de oren.
 
Raphie dat stukje over "gezellig" is echt zo 🙈. Ik bestempel mijzelf al snel als ongezellig en ondankbaar (ben ook bang dat andere mij zo bestempelen) als ik bij iemand op visite ben die iets lekkers (lees ongezond) in huis heeft gehaald. Dus doe ik het maar, met als resultaat dat ik met regelmaat dingen eet waar ik niet eens van geniet, bijv. op verjaardagsvisite de welbekende taart, de enige taart waar ik waanzinnig gek op ben is een carrotcake. De kans dat iemand die heeft is behoorlijk klein ;-). Vissertje1980 heeft dat eens aangezien en gaf later aan, laat die dingen sowieso staan, jullie hebben helemaal gelijk!! Neem het punt mee, dank je wel!

Zeenius bedankt voor je tips! Die toetjes 😍, hebben ze geen all you can eat's zonder toetjesbar 😇? Zonder gekheid. Goed punt en stiekem weet ik het natuurlijk ook wel 🙈
 
Misschien een andere realiteit check.
Gisteravond uit eten geweest en wezen wokken... en dan vanmorgen wegen??
Daar ga je de mist in. Wokken = zout en meer eten dan anders. Kortom de dag erna ben je zwaarder door maag/darm vulling en vocht!!
NOOIT de ochtend na uit eten gaan wegen. Dan kiezen voor de dag ervoor of 2 dagen later.

En verder wat zeenius en raphie ook aangeven.
Eet bewust. Ook met uit eten gaan en wokken kan je bewuste keuzes maken. Lekker veel groente bij vlees/vis. Minder of geen rijst oid. Over de dag vooraf in ieder geval zorgen voor volumevoer. Groente en rauwkost.

Denk voor volume voer en vullende ook eens aan een maaltijd met peulvruchten. Vult goed en redelijk kcal arm.
Salade met tuinbonen. Die bevatten heel weinig en lekker wat vezels. Zalig met kip, uitje, tomaat, wat zuur.

En met een verjaardag. Snap je gevoel wel een beetje vanuit de andere kant. Je wil mee eten om "maar mee te doen aan wat wordt verwacht". Maar waarom jezelf niet gunnen om het minder lekkere te laten. Als anderen het niet gezellig vinden dat je niet mee eet is dat hun probleem. Maar zo voel je het niet :kiss:
Begrijpbaar en lastig.

Misschien met Vissertje1980 wat afspraken maken. Gewoon als het aangeboden wordt en je wil ja zeggen uit beleefdheid even elkaars blik opzoeken met een knipoog of een voetje als je dichtbij zit. Het kan je net sterk maken om voor jezelf te kiezen. Misschien een ideetje.

Ik had vaak de neiging ja te zeggen met gevolg ziek... omdat ik t niet beleefd vond te weigeren ook al ben ik er allergisch voor... zelf voel je je erna vask nog slechter dan als je geweigerd zou hebben.
Probeer t eens ;)
Jij bent gezellig zoals jij bent! Als persoon. Niet om wat je eet en drinkt.
Probeer dat in t koppie te krijgen. ;)
 
Mensen wennen er wel aan als je eens iets weigert hoor. Ik eet inmiddels al drie jaar geen taart meer van verjaardagstraktaties op het werk. Ik heb er gewoon meestal geen zin in en geen nood aan. In het begin kwamen er dan wel rare blikken en mopjes, maar intussen zijn ze eraan gewoon en weten ze dat, als ze er toch voorzien voor mij, ik dat stuk meeneem voor mijn wederhelft :p.

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, niemand anders heeft daar zeggenschap in!
 
Wauw!!! Hartstikke knap!!! Nee niet kha wel khd beperkt. Jij wel arm begrijp ik? Hoe bevalt dat en hoeveel khd neem je dan max. in op een dag?
Hoi Fiep, Ik probeer niet meer dan 50 gram koolhydraten te nemen. Voor mij werkt het heel goed. Ik kan veel eten, doordat je veel vet mag ben je enorm snel verzadigd, wel goede vetten natuurlijk. Mijn suiker blijft hierdoor stabiel en heb ik geen gravings meer. Met gevolg dat ik veel minder honger heb. Geen snaai buien, daar heb ik geen behoeften meer aan. Toch genoeg energie, en het vet vliegt er werkelijk af. Ik volg dit dieet o.a ook omdat ik diabetes heb. Maar ik denk dat ik het anders ook zou volgen. Er zijn ook nadelen, eten buiten de deur gaat niet makkelijk. Het is niet een heel sociaal dieet. Je moet veel weigeren. De voordelen wegen bij mij zwaarder, ook voor mijn gezondheid.
 
  • Heart
Waarderingen: Fiep
Week 29/30

  • 120.0 = startgewicht
  • 104.6 = gewicht vorige week woensdag
  • 103.3 = gewicht vandaag

Woensdag
  • 1476 kcal
  • 100 khd
  • 66 vet
  • 105 eiwit
Donderdag
  • 1474 kcal
  • 105 khd
  • 67 vet
  • 99 eiwit
Vrijdag
  • 1529 kcal
  • 68 khd
  • 78 vet
  • 125 eiwit
Zaterdag
  • 1986 kcal
  • 185 khd
  • 73 vet
  • 121 eiwit

Zondag
  • 1377 kcal
  • 88 khd
  • 71 vet
  • 89 eiwit
Maandag
  • 1719 kcal
  • 123 khd
  • 103 vet
  • 67 eiwit
Dinsdag
  • 1538 kcal
  • 94 khd
  • 71 vet
  • 124 eiwit
- 1,3 kg, het eerste doel om onder de 100 kg te komen, komt steeds meer in zicht.
 
Je bent super goed bezig lieve schat. ❤️
 
Je gaat echt super!! :thumb:
 
Week 29/30

  • 120.0 = startgewicht
  • 104.6 = gewicht vorige week woensdag
  • 103.3 = gewicht vandaag

Woensdag
  • 1476 kcal
  • 100 khd
  • 66 vet
  • 105 eiwit
Donderdag
  • 1474 kcal
  • 105 khd
  • 67 vet
  • 99 eiwit
Vrijdag
  • 1529 kcal
  • 68 khd
  • 78 vet
  • 125 eiwit
Zaterdag
  • 1986 kcal
  • 185 khd
  • 73 vet
  • 121 eiwit

Zondag
  • 1377 kcal
  • 88 khd
  • 71 vet
  • 89 eiwit
Maandag
  • 1719 kcal
  • 123 khd
  • 103 vet
  • 67 eiwit
Dinsdag
  • 1538 kcal
  • 94 khd
  • 71 vet
  • 124 eiwit
- 1,3 kg, het eerste doel om onder de 100 kg te komen, komt steeds meer in zicht.
Geweldig wat fijn, straks maar 2 cijfertjes dat duurt niet heel lang meer 😉
 
Week 30/31

  • 120.0 = startgewicht
  • 103.3 = gewicht vorige week woensdag
  • 102.5 = gewicht vandaag
-0,8 kilo!

Woensdag
  • 1550 kcal
  • 91 khd
  • 70 vet
  • 129 eiwit
Donderdag
  • 1527 kcal
  • 78 khd
  • 76 vet
  • 121 eiwit
Vrijdag
  • 1533 kcal
  • 101 khd
  • 70 vet
  • 118 eiwit
Zaterdag dagje op pad. Niet bijgehouden.

Zondag
  • 1522 kcal
  • 79 khd
  • 86 vet
  • 96 eiwit
Maandag
  • 1527 kcal
  • 83 khd
  • 77 vet
  • 112 eiwit
Dinsdag
  • 1536 kcal
  • 106 khd
  • 69 vet
  • 111 eiwit
Mijn zoon is sinds afgelopen vrijdag weer lekker bij mij. We zijn de afgelopen dagen en lekker op uit getrokken en op de zaterdag na lukt het prima om buiten de deur binnen mijn macro's te eten. Tassen gevuld met eten, afgewogen en wel. Aankomende maandag gaan we voor een weekje op vakantie. Ben benieuwd hoe dat gaat. Mochten er nog tips zijn voor op vakantie, dan hoor ik ze graag.

Niet… reality check idd ieder pondje gaat door het mondje, niet aan toegeven dus. Doelen halen gaat niet zonder offers.
en nooit aan jezelf gaan verkopen als “moet kunnen” “je hebt het verdient” “gezellig” etc. Zit allemaal tussen de oren.
Nogmaals dank hiervoor! Dit is de laatste dagen veel door mijn hoofd gegaan.
 
Zo programmeer ik mijzelf ook altijd. Mindset is 99% van het spel. Maar je gaat hartstikke goed, je kan zo extrapoleren waar je rond de kerst uit gaat komen. Hou dat voor ogen. Gewoon door gaan. Hoe blij ben je straks als je onder de 80kg het nieuwe jaar in gaat…
 
Back
Naar boven