• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

Fitness Seller

Dagelijkse inname veranderen na operatie

Bezoekers in dit topic

Cruijffiaans

Novice
Waardering
3
Lengte
1m92
Massa
77kg
Hallo,

Momenteel zit ik nog lekker in mijn bulk, maar volgende week vrijdag wordt ik geopereerd aan mijn voorste kruisband.
Hierdoor zal ik een aantal maanden niet fatsoenlijk kunnen lopen en dus ook geen cardio kunnen doen.
Momenteel weeg ik zo'n 77 kg, ben 192 groot en eet dagelijks 3250 kcal.

Mijn vraag is wat ik het beste kan gaan doen na mijn operatie?
Hoeveel zou ik moeten minderen in mijn dagelijkse inname? Ik lijd nu een redelijk actief leven. Sport 6x per week, doe aan cardio en wandel veel.
De eerste 2 tot 6 weken zal lopen aardig lastig worden en zal ik vooral op mijn luie reet zitten.
Wel zal ik 2 keer per week aan de slag gaan bij de fysio maar geen idee hoe inspannend dit zal zijn.
Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk mijn bovenlichaam weer gaan aanpakken na de operatie.Maar hier zullen wel wat weken overheen gaan.

Mensen met ervaring of die mij een passend advies kunnen geven.
Met vriendelijke groeten, Timo

Ik zou een hometrainer voor thuis kopen/regelen, dit heeft mijn herstel aanzienlijk versneld. Na 3 weken kon ik m’n UB weer trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Zou het trouwens wel in overleg doen met je fysio, die gewoon zsm langs laten komen.

Gebruiken ze je hamstring?

Ja ze gebruiken de hamstring. Benen de afgelopen 2 maanden extra goed getraind daarvoor.

Vrijdag de operatie, maandagavond eerste afspraak bij de fysio. Belangrijkste is natuurlijk een goed herstel.

Welkom in mijn wereld. Ben 5 weken na de operatie. Ik ben gewoon hetzelfde blijven eten. Voor en na ik onder het mes ging ben ik 3 kilo kwijtgeraakt van dat been en na de operatie heb je zowiewo meer energie nodig om aan te sterken. Hou eiwitten hoog,veel groenten en fruit en ik merk persoonlijk dat suppletie met collageen helpt.

Ik heb 3x per week fysio en die oefeningen moet ik 3x per dag doen. Ben van vorige week terug bovenlichaam beginnen trainen en vanaf deze week voorzichtig terug benen. Vooral extensions en leg press,weinig gewicht,sets van een 20 tal herhalingen. Na een drietal weken kon ik terug fietsen en auto rijden en dat voelt als een bevrijding na al die tijd thuis.

Ik ben wel van BE,dus onze manier is waarschijnlijk anders,maar als je vragen hebt stel gerust.

• Like
Waarderingen: Cruijffiaans
  • Topic Starter Topic Starter
Welkom in mijn wereld. Ben 5 weken na de operatie. Ik ben gewoon hetzelfde blijven eten. Voor en na ik onder het mes ging ben ik 3 kilo kwijtgeraakt van dat been en na de operatie heb je zowiewo meer energie nodig om aan te sterken. Hou eiwitten hoog,veel groenten en fruit en ik merk persoonlijk dat suppletie met collageen helpt.

Ik heb 3x per week fysio en die oefeningen moet ik 3x per dag doen. Ben van vorige week terug bovenlichaam beginnen trainen en vanaf deze week voorzichtig terug benen. Vooral extensions en leg press,weinig gewicht,sets van een 20 tal herhalingen. Na een drietal weken kon ik terug fietsen en auto rijden en dat voelt als een bevrijding na al die tijd thuis.

Bedankt voor je bericht!
Mag ik vragen hoe je nu loopt? Kan je alweer een beetje fatsoenlijk lopen of gaat dat wel moeizaam?

Redelijk snel alweer benen aan het trainen, lijkt me best eng de eerste keer, heb je pijn/last bij het doen van deze oefeningen?

Bedankt voor je bericht!
Mag ik vragen hoe je nu loopt? Kan je alweer een beetje fatsoenlijk lopen of gaat dat wel moeizaam?

Redelijk snel alweer benen aan het trainen, lijkt me best eng de eerste keer, heb je pijn/last bij het doen van deze oefeningen?
Graag gedaan.
Lopen voelt wat raar omdat ik een zenuw heb die nog moet teruggroeien,dus mn onderbeen is nog half verdoofd en strek hem nog niet helemaal door de zwelling. Die kan tot 10 weken blijven duren.

Het voelt inderdaad eng aan die druk er terug op tijdens het trainen. Daarom doe ik veel herhalingen. Kun je op tijd stoppen moest het pijn doen of zwellen. Een groot deel van de fysio is ook squats en lunges zonder gewicht,dus je wordt goed voorbereid.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Cruijffiaans
Terug
Naar boven