AndroidHealthClinic

Dagen duizelig / ziek voelen na eerste trainingen

Bezoekers in dit topic

Dus je nam altijd veel suikers en caffeine (energy drank) + je bent aan het afvallen + begonnen met training. Daarnaast ook nog cardio. Heb je toevallig een zittend beroep ?

Dit is allemaal toe te juichen , je hebt stappen in de goede richting gezet!

Maar je lichaam is hoogstwaarschijnlijk een beetje in shock. Al die activiteit en dan mist het brein ook nog de suikers en caffeine van de energy drank en cola.

Laat je lichaam en brein wennen aan je nieuwe leefstijl. Voorzie het van goede voeding , drink heel veel water!

Wacht nog even om vitaminen of mineralentekorten uit te sluiten van het bloedprikken. Ondertussen zou je de Epley oefening kunnen proberen bij acute duizeligheid.

Dit ivm de veel voorkomende oorzaak van duizeligheid in de binnengehoorgang waar je evenwichtsorgaan zich bevind.


Easy at home , baat het niet schaad het niet.
 
Dus sommigen hier denken dat je met 2 uur krachttraining net zo veel calorieën verbrand als met 2 uur fietsen of hardlopen?
Vergeet niet dat krachttraining en massa je metabolisme en algemene verbranding verhoogd.
 
Goedenavond!

Ik ben sinds kort begonnen met fitness, na me veel ingelezen te hebben ben ik zoals mij ook verstandig leek rustig begonnen. Ik kom namelijk van 112kg af met 1.72cm en dus een flink verhoogde bmi (38 ong). Ik ben me er van bewust dat ik dus een zeer ongezond lichaam heb, en daarom begonnen met aan mezelf te werken. Ik ben begonnen vorige week met 2x fitness van 1 uur, waarin ik 2x 10 minuten fiets (aanvang en afrond van mn uur) en daar tussen doe ik verschillende krachtoefeningen. Ook hierin probeer ik rustig aan te beginnen zodat ik niet te hard van stapel loop. Nu ondervind ik dus dat ik na de 2e training dagen lang duizelig en futloos ben. Is dit bijvoorbeeld normaal? Kan dit bijvoorbeeld aan mijn voeding liggen, of puur mijn lichaam die even moet wennen aan de omschakeling van sporten?

Groetjes
Ramon!


Hey Ramon,

Ik kom net langs je berichten en heb de reacties hierbij gelezen. Je hebt een hoop goed advies ontvangen en ik vraag me dan ook af hoe het nu gaat met het gezonder leven / de klachten waar je in de eersten weken last van had?

Goed bezig!
 
Back
Naar boven