Fitness Seller

Dagen rust na hitten spiergroep

Bezoekers in dit topic

betelgeuse

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 okt 2019
Berichten
266
Waardering
151
Lengte
1m85
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Hey iedereen,

hoeveel dagen rust nemen jullie voor een bepaalde spiergroep nadat jullie deze gehit hebben ? Zeg er ook ff bij of je echt op tot je max traint of een stuk voor falen.
Lijkt me een interessant topic!
 
Train 5 dagen per week fullbody, dus meestal 24 uur.
 
3-4 dagen wel maar ik doe maar 6-8 werksets per bodypart.
Wel tot failure of close to failure
 
Hey iedereen,

hoeveel dagen rust nemen jullie voor een bepaalde spiergroep nadat jullie deze gehit hebben ? Zeg er ook ff bij of je echt op tot je max traint of een stuk voor falen.
Lijkt me een interessant topic!

Meestal rond de 48 uur, 2 dagen dus.
Train zwaar in termen van gewicht, meerdere sets per oefening met relatief weinig reps (3-5) op met name compound bewegingen.
Tot het uiterste gaan doe ik af en toe cq. alleen bij PR pogingen.

Ter info: Spiergroepen herstellen -ook na zware belasting- veel sneller dan men vaak denkt.
Meestal is 24 -48 uur echt wel genoeg.,
Meerdere dagen rust nemen is eerder noodzakelijk voor algeheel CNS/neurologisch herstel.
 
ik doe 3x pw een fullbody workout, dus meestal 48 uur, soms 72. Als ik echt hard heb getraind is het wel nodig.
 
Minstens 3 dagen rust. Elke training een aantal sets totdat de uitvoering moeilijk gaat, soms tot falen. Mijn spieren doen ook minstens 3 dagen pijn na een training en soms kan ik daardoor de antagonisten ook een flink aantal dagen niet trainen.
 
ik doe push pull legs en regelmatig begin ik de circel weer opnieuw zonder rust. dan zit ik op 48 uur en voel me herstelt
 
2 of 3 dagen rust met een upper lower schema
 
Hey iedereen,

hoeveel dagen rust nemen jullie voor een bepaalde spiergroep nadat jullie deze gehit hebben ? Zeg er ook ff bij of je echt op tot je max traint of een stuk voor falen.
Lijkt me een interessant topic!

3-4 weken, maar ik ben dan ook al wat ouder :roflol:

Elke spiergroep 2 keer per week is voor het merendeel van de fitness-fanatan ideaal ;)
 
De hoeveelheid rust die jouw spieren nodig hebben is afhankelijk van zoveel factoren dat er geen simpel antwoord op je vraag te geven valt.

Wat is je trainingsniveau?
Wat is het volume van je trainingen?
Wat is de intensiteit van je trainingen?
Hoe is je herstel? (lees: voeding, slaap en stress)

En dan heb ik het nog niet eens over genetische factoren die je herstelvermogen beïnvloeden. En vergeet vooral niet dat herstelvermogen kan verschillen per spiergroep.

De ervaring van anderen kun je nooit rechtstreeks op jezelf toepassen. Alleen door trail and error kun je het antwoord op je vraag krijgen..

Succes!
 
Nog wat Interessant leesvoer:






 
Bij mij zit er meestal een dag of 4 tussen. Soms 3, soms 5. Als het goed voelt voelt het goed.
 
Soms doe ik wel eens 2 dagen achtereen gewoon dezelfde spiergroep/oefening :o
 
Nog wat Interessant leesvoer:






Thx,

goede links om even goed door te lezen:ty:
 
UB/LB/Rust... Repeat! Soms komt het niet goed uit en zit er een dagje rust extra tussen. Soms voelt dat ook wel lekker!
 
Back
Naar boven