MuscleMeat

Dames gebruiken jullie creatine?

Bezoekers in dit topic

Ceska

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
3.065
Waardering
321
Lengte
1m72
Massa
68kg
Vetpercentage
25%
Zijn er hier dames die Creatine gebruiken? Wat voor voordelen haal je er uit? Merk je echt verschil met het gebruiken van creatine?
En natuurlijk ook ondervind je er nadelen van?

Ik was in de supp store om wat whey te kopen en kreeg erbij n potje creatine. Ik was het al aan het overwegen om het te proberen maar ik zou toch graag van gebruikers wat meer info willen weten :)

tnx.
Ceska.
 
Wat creatine vooral doet is ervoor zorgen dat je bijv. ipv 6 reps met een gewicht, 8 of 9 reps kan maken. Ook kan creatine ervoor zorgen dat je iets vocht blijft vasthouden en de meesten ervaren een toename in lichaamsgewicht.
Wat creatine dus niet direkt doet en wat sommigen helaas wel beweren is je 1 repmax verhogen of winst in spiermassa opleveren.

Bijwerkingen kunnen zijn, hoofdpijn, misselijkheid, vaker plassen en darmkrampen. Al valt het op zich wel mee met bijwerkingen.

Een beknopte en wat kort door de bocht verhaal, maar ellenlange populair-wetenschappelijk geneuzel zit je ook niet op te wachten toch? ;) :D
 
Wat creatine vooral doet is ervoor zorgen dat je bijv. ipv 6 reps met een gewicht, 8 of 9 reps kan maken. Ook kan creatine ervoor zorgen dat je iets vocht blijft vasthouden en de meesten ervaren een toename in lichaamsgewicht.
Wat creatine dus niet direkt doet en wat sommigen helaas wel beweren is je 1 repmax verhogen of winst in spiermassa opleveren.

Bijwerkingen kunnen zijn, hoofdpijn, misselijkheid, vaker plassen en darmkrampen. Al valt het op zich wel mee met bijwerkingen.

Een beknopte en wat kort door de bocht verhaal, maar ellenlange populair-wetenschappelijk geneuzel zit je ook niet op te wachten toch? ;) :D


hehe tnx :)
naja ik had internet al wat rondgesnuffeld dus qua wetenschap enz weet ik t wel een beetje ;)
Weet ook wel wat het doet, ik was meer benieuwd naar persoonlijke ervaringen ermee.
ik doe zelf lichter gewicht trainen nu met meer herhalingen dus het zou soms wel uitkomst kunnen bieden. Maar ik zit niet echt te wachten op iets waardoor ik vocht ga vasthouden. Dat doen ik zowiezo al n beetje en ik drink vaak 3/4 liter water op n dag word ik net n waterbalonnetje straks :(
 
Zijn er hier dames die Creatine gebruiken? Wat voor voordelen haal je er uit? Merk je echt verschil met het gebruiken van creatine?
En natuurlijk ook ondervind je er nadelen van?

Ik was in de supp store om wat whey te kopen en kreeg erbij n potje creatine. Ik was het al aan het overwegen om het te proberen maar ik zou toch graag van gebruikers wat meer info willen weten :)

tnx.
Ceska.

Ikzelf gebruik geen creatine, alleen al omdat ik dan op de weegschaal een verschil zal zien en ik nu eenmaal zo'n gewichtsfreak ben :) maar verschillende mensen die ik ken - ook vrouwen - zeuren wel over een wel irritante bijwerking: enorm veel en enorm stinkende winden waar ze geen controle over hebben. Ik heb al naast zo'n mensen getraind en ik garandeer je: STINKEN dat dat doet! Volgens een kerel met vreselijke darmgeur kon hij zich gewoon niet inhouden, hij zei dat hij al had leren leven met het feit dat hij stinkend moest trainen. Maar iets in mij zegt wel dat het meer aan de kerel ligt dan aan de creatine. :) Toch opletten!
 
Ik heb een paar weken voordat ik ging trainen creatine gebruikt..eerste 2 weken merkte ik er niets van..daarna voelde mijn spieren harder aan tijdens KT..verders had ik last van mijn kuiten en scheenbenen tijdens groepslessen..vooral bij steppen was het geen succes..
 
Creatine is een lichaameigen stof die ook in vlees zit (bijvoorbeeld biefstuk)
Probleem is echter dat je niet zo veel vlees kan eten om je creatine gehalte op te krikken naar het niveau dat jij wil.
het beste is het om creatine te gebruiken wanneer je tegen een plateau van je kracht aan zit. Bijvoorbeeld je kan net 90 kg bankdrukken en je wil graag over de 100 heen, met creatine lukt dit je.
Het zorgt voor meer kracht en spier uithoudingsvermogen.
Creatine zorgt er ook voor dat er meer vocht in de spieren wordt opgeslagen waardoor het bloed die de zuurstof naar je spieren vervoert daar ook sneller aankomt.
Nadeel is dat je krampverschijnselen kan krijgen (vaak in de benen)
Zelf heb ik het een aantal keren gebruikt en moet zeggen dat ik de laatste keer met CEE best een goed resultaat had. Als je stopt met het middel dan zakt je kracht ook weg.
Zover bekend is het niet schadelijk voor je lichaam en is een van de weinige middelen die echt werken.
 
Ik heb ruim 3 weken Creatine Monohydraat gebruikt, en heb er vrij weinig van gemerkt. Gezien mogelijke bijwerkingen en mijn hoge vetpercentage laat ik het voorlopig in de kast staan en zet alles op alles om m'n vetpercentage naar beneden te krijgen.
 
probleem met Monohydraat is dat sommige mensen daar wel iets van merken en andere weer niet.
Creatiner esther schijnt wel bij meer personen te werken en de resultaten zijn ook beter.
Op de volgende site staat een mooi verhaal met een hoop info voor jullie

http://www.eigenkracht.nl/supplementfacts/voedingssupplementen/anderesupplementen/creatine

Na 3 weken niets gemerkt te hebben, kan ik dan stellen dat het voor mij niks doet? Of over een tijdje weer opnieuw de laadfase in en zien of er dan wat gebeurt?
Thnx voor de info trouwens, ook al wist ik het meeste al (ben al uitgebreid aan het informeren geweest op het Wereldwijde Web ;))
 
Denk dat jij eens CEE moet proberen
Dat werkt echt beter
Je kan trouwens momenteel bij De tuinen goedkoop pillen kopen (15 euro een pot)
Is niet het beste spul maar werkte wel voor mij.
 
ja ik had um al gelezen hoor ook ff gegoogled, maar wou meer wat ik al zei persoonlijke ervaringen horen. ik heb ook cre monohydraat. ik zal hem toch nog ff laten staan denk ik. ik ga nu opzich best wel lekker nog. dus wanneer ik ga merken dat ik geen kracht meer heb dan zal ik er eventueel gebruik van kunnen maken.

ik zit qua gewicht nog vrij laag maar doe ook vaak 5 sets van 15 reps.
ik zal over n week of 2 denk ik wel mijn gewicht iets omhoog brengen voor KT om mn spieren weer te prikkelen. Ook al moet ik zeggen dat ik nog steeds moeite heb met set 4 en vooral 5 bij mn huidige gwichten.
 
Loca zit aan de ethyl ester.

Die is er zeer over te spreken. :)
 
ja ik had um al gelezen hoor ook ff gegoogled, maar wou meer wat ik al zei persoonlijke ervaringen horen. ik heb ook cre monohydraat. ik zal hem toch nog ff laten staan denk ik. ik ga nu opzich best wel lekker nog. dus wanneer ik ga merken dat ik geen kracht meer heb dan zal ik er eventueel gebruik van kunnen maken.

ik zit qua gewicht nog vrij laag maar doe ook vaak 5 sets van 15 reps.
ik zal over n week of 2 denk ik wel mijn gewicht iets omhoog brengen voor KT om mn spieren weer te prikkelen. Ook al moet ik zeggen dat ik nog steeds moeite heb met set 4 en vooral 5 bij mn huidige gwichten.

Geef maar een gil wanneer het werkt bij je - ik heb hier een halve pot mono staan, en weet niet of ik daar nog iets mee ga doen (hint).
 
Loca zit aan de ethyl ester.

Die is er zeer over te spreken. :)

Mijn potje is helaas al een tijdje leeg. :(

Binnenkort maar weer langs B&F. :)
 
Creatine is een lichaameigen stof die ook in vlees zit (bijvoorbeeld biefstuk)
Probleem is echter dat je niet zo veel vlees kan eten om je creatine gehalte op te krikken naar het niveau dat jij wil.
het beste is het om creatine te gebruiken wanneer je tegen een plateau van je kracht aan zit. Bijvoorbeeld je kan net 90 kg bankdrukken en je wil graag over de 100 heen, met creatine lukt dit je.
Het zorgt voor meer kracht en spier uithoudingsvermogen.
Creatine zorgt er ook voor dat er meer vocht in de spieren wordt opgeslagen waardoor het bloed die de zuurstof naar je spieren vervoert daar ook sneller aankomt.
Nadeel is dat je krampverschijnselen kan krijgen (vaak in de benen)
Zelf heb ik het een aantal keren gebruikt en moet zeggen dat ik de laatste keer met CEE best een goed resultaat had. Als je stopt met het middel dan zakt je kracht ook weg.
Zover bekend is het niet schadelijk voor je lichaam en is een van de weinige middelen die echt werken.

Fabeltje!

Dit is nu juist één van de misverstanden die er bestaat over creatine. Het verhoogt niet direkt je banktop, om maar even bij het banken te blijven. Als dat toch eens zo was......:rolleyes:
Wel is het zo dat je submaximaal een stukje sterker wordt. Dit komt omdat het lichaam voor zo'n 8-12sec. CP voorraad heeft. Creatine-suppletie verlengt dit stukje, waardoor je uiteindelijk met hetzelfde gewicht meer reps kunt maken.
 
Gebruik ik niet, komt misschien nog een xtje :)
 
Back
Naar boven